*Της Λεμονιάς Βασβάνη | Από την έντυπη έκδοση "Τύπος Θεσσαλονίκης"
Γρίφος για γερούς λύτες φαντάζει η κατάσταση που επικρατεί στον κλάδο των ιδιοκτητών τουριστικών λεωφορείων.
Πολλά οχήματα φεύγουν για τους προορισμούς δίχως να έχουν πωληθεί όλα τα εισιτήρια.
Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Πρακτόρων Τουρισμού Μακεδονίας- Θράκης κ. Μιχάλης Πεζίκογλου μιλώντας στο «ΤyposThes» τόνισε χαρακτηριστικά: «Είμαι στο επάγγελμα τόσα χρόνια, συγκεκριμένα από το 1988, και αυτό που συμβαίνει αυτή τη χρονιά δεν το έχω ξαναδεί. Φέτος ήταν το πιο δύσκολο μετά από εκείνα της εποχής κορωνοιού, καλοκαίρι. Μπορεί και λόγω καύσωνα κάποιοι να μείωσαν τις μετακινήσεις τους. Κυρίως όμως δεν έχουν χρήματα για ταξίδια. Δεν τους περισσεύουν. Και μόλις δουν τον Σεπτέμβριο τους λογαριασμούς Ιουλίου και Αυγούστου θα τρέχουν για να ανταπεξέλθουν με δόσεις… Όλα έχουν ακριβύνει και τα έξοδα είναι στα ύψη. Το ρεύμα, τα ενοίκια, το κόστος για το σούπερ μάρκετ… Πολλοί γνωστοί και πελάτες εκεί που παλιά θα πήγαιναν 10 μέρες. Μετά το έκαναν 7 και τώρα πλέον 4ήμερα. Εμείς είχαμε μεγάλη ζημιά και με τον πόλεμο στην Ουκρανία καθώς είχαμε πελάτες από εκεί και από την Ουκρανία που έρχονται στην Βόρεια Ελλάδα αεροπορικώς και στη συνέχεια μετακινούνταν με λεωφορεία. Πλέον βλέπουμε αρκετούς βαλκάνιους που έρχονται με δικά τους ΙΧ, οπότε δεν χρησιμοποιούν ούτε τα τουριστικά γραφεία ούτε και τα λεωφορεία».
Φεύγουν δίχως να είναι γεμάτα από κόσμο
Παράλληλα ανέφερε πως πλέον πολλά λεωφορεία δεν φεύγουν γεμάτα για τους προορισμούς τους. «Δεν έχουμε πληρότητα στο 100%. Αναλογιστείτε πως το κόστος εκδρομής βγαίνει με μέσο όρο τα 40 άτομα. Όταν είναι 20-25 άτομα είμαστε μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας… Εκδρομές έχουν ακυρωθεί λόγω μη ύπαρξης επαρκούς αριθμού συμμετοχών. Αυτό έγινε και τον Δεκαπενταύγουστο», σημείωσε.
Μετά τις 25/8 ετοιμασίες για μεταφορά μαθητών
Εν τω μεταξύ όλα θα είναι έτοιμα για τους εκπροσώπους του κλάδου που θα αναλάβουν από Σεπτέμβριο το έργο της μεταφοράς μαθητών σε σχολικές μονάδες της Θεσσαλονίκης.
«Από τις 25/8 και μετά ετοιμάζονται τα λεωφορεία για τα δρομολόγια αυτά. Και ξέρουμε λίγο πολύ πόσοι συνάδερφοί μας συμμετέχουν γιατί γίνεται σχετικός διαγωνισμός ανά τριετία. Οπότε τώρα θα εξυπηρετούν περίπου οι ίδιο μέχρι και το 2025» μας είπε.
Γερασμένος ο στόλος – Θέλουμε βοήθεια από την πολιτεία
Πάντως ο κ. Πεζίκογλου υπογράμμισε πως «η τωρινή κατάσταση στον κλάδο δεν είναι εύκολη. Πολλοί συνάδερφοί μας δεν θα μπορέσουν να ανταπεξέθλουν με τις δόσεις των λεωφορείων τους. Επίσης θα δυσκολευτούν να αντικαταστήσουν τα οχήματά τους. Αυτό που ισχύει είναι ένα όχημα στα 27 έτη ζωής κόβεται. Και δύσκολα θα μπορέσει κανείς με τα όσα ισχύουν σήμερα να το αντικαταστήσει.
Ο στόλος μας είναι γερασμένος. Φωνάζουμε για βοήθεια από την πολιτεία. Σε καλές εποχές δύσκολα γίνονταν κάτι. Φανταστείτε τώρα που τα πράγματα είναι χειρότερα…. Ο κλάδος μας είναι ο πιο αδικημένος κλάδος μεταφορών στη χώρα μας», υπογράμμισε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Πρακτόρων Τουρισμού Μακεδονίας- Θράκης.