Επιμέλεια: ΛΕΜΟΝΙΑ ΒΑΣΒΑΝΗ
Στο Δημοτικό Θέατρο Κήπου (Νικ. Γερμανού, έναντι ΧΑΝΘ) στις 24 και 25 Ιούλη ώρα 21.30 συνεχίζει το ταξίδι της η παράσταση «Ο Βίος του Ευστράτιου» που ανεβαίνει σε Κείμενο - Σκηνοθεσία Θωμά Βελισσάρη. Οι δύο παραστάσεις εντάσσονται στο πρόγραμμα των Γιορτών Ανοιχτού Θεάτρου που πραγματοποιεί για ακόμη μια χρονιά ο δήμος Θεσσαλονίκης.
Τι θα δείτε; Όπως αναφέρουν οι συντελεστές της παράστασης: «Η υπόθεση περιστρέφεται γύρω από τη ζωή του Ευστράτιου, ενός νεοέλληνα μεγαλοεπιχειρηματία, που πια μετρά τις τελευταίες ώρες ζωής.
Ο Ευστράτιος, μεγαλωμένος στην Βροντού, ένα χωριό της Πιερίας στους πρόποδες του Ολύμπου, παίρνει την απόφαση να αποκηρύξει το παρελθόν του και να διαγράψει την ιστορία του, όταν έφηβος εγκαταλείπει οριστικά τον τόπο του για να αναμετρηθεί φιλόδοξα με τη ζωή. Όταν η κόρη του Σωσάννα, σε μια προσπάθεια αυτοπροσδιορισμού, ζητήσει απαντήσεις για το άγνωστο παρελθόν του πατέρα της, τότε θα ξεκινήσει ένα ταξίδι, χωρικό και χρονικό, στις πιο παλιές και ανομολόγητες μνήμες. Η Σωσάννα, με μόνη πληροφορία το όνομα της γενέτειρας του πατέρα της, φτάνει στην Βροντού. Εκεί συνδιαλέγεται με όλες τις φωτεινές και σκοτεινές πτυχές, που χάραξαν το δρόμο του Ευστράτιου. Τα μεγάλα ερωτήματα που θα απαντηθούν σε αυτό το οδοιπορικό, θα προκύψουν μέσα από έναν σκηνικό διάλογο με τον «χορό», ένα σύνολο ανθρώπων του χωριού, που καταθέτουν προσωπικές μαρτυρίες, σε μια ύστατη προσπάθεια να απεγκλωβιστούν από αυτές. Έτσι, συντίθεται τελικά και η μέχρι τότε ελλιπής φιγούρα του Ευστράτιου, η οποία, σαν σύμβολο πια, θα αδειάσει στον επιθανάτιό της ρόγχο από λέξεις, που αναμετρώνται με την εθνική μας ταυτότητα και ιστορία, την γυναικεία φύση και το θρίαμβο της μητρότητας σε μια πατριαρχική κοινωνία, την συγκυρία του έρωτα, τη συγκυρία της ύπαρξης, τα όρια πραγματικού και φανταστικού, ζωής και θεάτρου, μια κβαντική και φιλοσοφική θεώρηση, στην οποία χρόνος δεν υπάρχει παρά μόνο ανθρώπινη ανάγκη.
«Αυτοκαταστροφική ιλαροτραγωδία, ηθογραφία μιας απαίδευτης χώρας, σαρκασμός, περιπλάνηση, καθώς ο ήρωας Ευστράτιος, όπως τον αναπαριστούν, καθότι απών, οι διηγήσεις των συγχωριανών του, μοιάζει με «εθνική ταυτότητα», έτσι όπως μεταξύ φανταστικού και πραγματικού πλάθεται, ανασυγκροτείται και αναπαρίσταται από τη μνήμη».
Η σκηνική πραγμάτωση; Τα μέλη της ομάδας σημειώνουν τα ακόλουθα: «Η προσέγγιση βασίζεται σε μία αντεστραμμένη Θεία Λειτουργία. Με όρους που θυμίζουν αρχαία τραγωδία, ο «Υποκριτής» συνδιαλέγεται με το «Χορό» σε μία σύγχρονη γλώσσα, που θα μπορούσε ωστόσο, σε μία άλλη πραγματικότητα, να αποτελεί απόσπασμα από Συναξάρι Αγίου. Η αισθητική αυτή κατεύθυνση συμπληρώνεται από στοιχεία Βυζαντινού Μέλους και παραδοσιακής πολυφωνικής μουσικής, τα οποία επωμίζεται ο θίασος επί σκηνής σε όλη τη διάρκεια του έργου. Η λιτότητα των σωμάτων και των σκηνογραφικών και ενδυματολογικών επιλογών αντιστοιχεί στην ανάλογη λιτότητα μιας Βυζαντινής Αγιογραφίας, και η ατμόσφαιρα που επιδιώκεται επιθυμεί να ανοίξει έναν δρόμο, μέσα από τον οποίο ο θεατής θα γίνει κοινωνός ενός μυστηρίου ή τελετουργικού».
Σύλληψη-Συγγραφή–Σκηνοθεσία του έργου: Θωμάς Βελισσάρης
Βοηθός Σκηνοθέτη: Τατιάνα Νικολαΐδου, Μαρίνα Καζόλη
Μουσική Διδασκαλία-Επιμέλεια: Ευτυχία Καβαλίκα
Οργάνωση Παραγωγής: Τατιάνα Νικολαΐδου & Θίασος
Σκηνογραφική-Ενδυματολογική Επιμέλεια: Ο Θίασος
Αφίσα - Teaser - Trailer-Φωτογραφίες : Τατιάνα Νικολαΐδου
Αλεξανδρίδου Μαρία, Αρουτζίδου Μαρία, Καβαλίκα Ευτυχία,
Καραγεώργου Μάρω, Κουστολίδης Δημήτρης, Μάγειρος Βαγγέλης,
Παντελίδου Έλενα, Παππά Ναταλία-Λυδία, Χατζηγεωργίου Κώστας
Προπώληση: Πλατεία Αριστοτέλους
Είσοδος: 10€ & 8€
Προσφορά συγκεκριμένος αριθμός εισιτηρίων 5€ στην gooddeals.gr