Την ανάγκη για προσωρινή διακοπή της λειτουργίας της κύριας γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης, για χρονικό διάστημα που εκτιμάται από έναν μήνα έως και 40 ημέρες, υπογράμμισε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος. Η διακοπή αυτή θεωρείται απαραίτητη στο πλαίσιο των εργασιών για την ένταξη της επέκτασης προς Καλαμαριά.
Μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό 102 fm της ΕΡΤ3, ο κ. Ταχιάος επανέλαβε τον στόχο να τεθεί σε πλήρη λειτουργία η γραμμή Καλαμαριάς μέχρι τα τέλη του 2025. «Η υλοποίηση της επέκτασης είναι μια σύνθετη διαδικασία, καθώς εμπλέκονται έξι ξεχωριστές συμβάσεις, περιλαμβανομένης της προμήθειας συρμών τόσο για τον βασικό άξονα όσο και για τη νέα γραμμή», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ο υφυπουργός χαρακτήρισε την ημερομηνία της 30ής Νοεμβρίου 2025 ως «ρεαλιστικό χρονικό ορίζοντα» για την ολοκλήρωση του έργου, επισημαίνοντας πως οποιαδήποτε καθυστέρηση δεν θα είναι σημαντική. Σχετικά με την προγραμματισμένη διακοπή λειτουργίας της βασικής γραμμής, διευκρίνισε πως δεν έχει ακόμη αποφασιστεί εάν θα γίνει εφάπαξ ή τμηματικά.
Σε ό,τι αφορά τις απαλλοτριώσεις που σχετίζονται με την επέκταση στην Καλαμαριά, σημείωσε πως έχουν προχωρήσει σημαντικά, με την πρώτη δικάσιμο να έχει ήδη προγραμματιστεί – πιθανότατα για τις 7 ή 8 Απριλίου. Ο κ. Ταχιάος εξήρε τη συμβολή του Δήμου Καλαμαριάς στην επιτάχυνση των σχετικών διαδικασιών.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε και στην οδό Πόντου, η οποία σχετίζεται άμεσα με τη λειτουργικότητα και την ασφάλεια του μετρό σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης. «Μέχρι το τέλος της άνοιξης αναμένουμε ξεκάθαρη εικόνα για την έναρξη των εργασιών εκεί», είπε.
Αναφερόμενος συνολικά στην πορεία του έργου, ο υφυπουργός δήλωσε πως η αρχική φάση εξελίχθηκε θετικά, ενώ η ένταξη της Καλαμαριάς στο δίκτυο αναμένεται να ενισχύσει περαιτέρω τη λειτουργικότητα του συστήματος. «Οι στόχοι μας είναι εφικτοί», συμπλήρωσε.
Σχετικά με το μεγάλο οδικό έργο του Flyover, επισήμανε ότι οι εργασίες προχωρούν με ταχύ ρυθμό, με στόχο να ολοκληρωθούν έως τις 16 Μαΐου 2027. «Ο αρχικός σκεπτικισμός των πολιτών για την αξιοπιστία του έργου έχει υποχωρήσει, καθώς πλέον διαπιστώνεται η πρόοδος στην πράξη», δήλωσε.
Όσον αφορά τη σύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με την ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό, υπογράμμισε πως οι διαδικασίες εξελίσσονται ταχύτατα. Έχει ήδη ολοκληρωθεί η διοικητική αποβολή, ενώ απομένει η εκτέλεση των επόμενων ενεργειών. «Το ζήτημα των απαλλοτριώσεων εξακολουθεί να αποτελεί πρόκληση, καθώς εξαρτάται από τους ρυθμούς της Δικαιοσύνης», σχολίασε.
- Σοβαρό τροχαίο στη Θεσσαλονίκη: Όχημα «καρφώθηκε» σε κολώνα – Δείτε βίντεο
- Ληστεία στο πάρκινγκ σουπερμάρκετ στη Θεσσαλονίκη – Πήραν 15.000 ευρώ από ΙΧ
- Ακαθάριστα οικόπεδα: Ανοίγει η πλατφόρμα – Πρόστιμα από 1.000 μέχρι 10.000 ευρώ
- Θεσσαλονίκη: Νέα πνοή σε πάρκο 3 στρεμμάτων στα δυτικά – Πώς θα γίνει (ΦΩΤΟ)