Η αντίστροφη μέτρηση για τη λειτουργία του Μετρό στη Θεσσαλονίκη οδεύει στο τέλος της, καθώς πλέον ανακοινώθηκε χτες και συγκεκριμένη ημερομηνία από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, κατά την παρουσία του στην πόλη. Η 30η Νοεμβρίου 2024, φαίνεται πως θα είναι η μέρα που περίμενε η πόλη από το... μακρινό 2006, όταν και είχαν ξεκίνησει τα έργα.
Πλέον όμως οι συρμοί μπαίνουν στις ράγες περιμένοντας να εξυπηρετήσουν το κοινό της πόλης, με 13 σταθμούς να παραδίδονται σε πρώτη φάση.
Συγκεκριμένα πρόκειται για τους Σταθμούς:
- Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός,
- Πλατεία Δημοκρατίας,
- Βενιζέλου,
- Αγίας Σοφίας,
- Συντριβάνι,
- Πανεπιστήμιο,
- Παπάφη,
- Ευκλείδης,
- Φλέμινγκ,
- Ανάληψη,
- 25ης Μαρτίου,
- Βούλγαρη,
- Νέα Ελβετία
Δείτε βίντεο του TyposThes από σταθμούς του Μετρό, όταν πριν μερικούς μήνες αυτοί έγιναν επισκέψιμοι για το κοινό μετά την ολοκλήρωση των εργασιών, όπως και το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο πριν από περίπου ένα χρόνο, το Μάιο του 2023:
Αναλυτικότερα, η βασική γραμμή θα ξεκινάει από το κέντρο της πόλης και τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, και ακολουθώντας τις οδούς Μοναστηρίου, Εγνατία και Δελφών, θα καταλήγει στην περιοχή της Νέας Ελβετίας όπου θα συνδέεται με το αμαξοστάσιο Πυλαίας.
H διαδρομή από τον Ν.Σ.Σ. μέχρι το αμαξοστάσιο της Πυλαίας θα έχει διάρκεια συνολικά 17 λεπτά.
Στα τέλη του 2025 αναμένεται να είναι όλα έτοιμα και στο δίκτυο να προστεθούν ακόμη 5 σταθμοί με την επέκταση προς Καλαμαριά.(Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα), αυξάνοντας το συνολικό μήκος της γραμμής του Μετρό στα 14,5 χλμ.
Υπολογίζεται πως το Μετρό θα εξυπηρετεί περίπου 315.000 πολίτες καθημερινά, ενώ εκτιμάται ότι θα περιορίσει την κυκλοφορία περίπου 60.000 οχημάτων, δίνοντας ανάσα στο κυκλοφοριακό που έχει επιβαρυνθεί και με τα εν εξελίξει έργα για το Fly Over.