*Της Λεμονιάς Βασβάνη | Από την έντυπη έκδοση "Τύπος Θεσσαλονίκης"
Μπορεί να εγκρίθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης το νέο ωράριο φορτοεκφόρτωσης, όμως οι φορείς της Αγοράς προβλέπουν ότι θα προκύψουν σοβαρά ζητήματα από την εφαρμογή του.
Το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης με σχετική του ανακοίνωση που δημοσιεύτηκε χθες, ζητάει να εξεταστεί το ενδεχόμενο επαναδιαβούλευσης και να υιοθετηθούν οι προτάσεις που έχει καταθέσει ως φορέας. Η Ομοσπονδία Επαγγελματιών και Εμπόρων του Νομού Θεσσαλονίκης (ΟΕΕΘ) θεωρεί ανέφικτο να λειτουργήσει το νέο ωράριο και να ικανοποιήσει τις ανάγκες των καταστημάτων.
Ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης από την πλευρά του αναφέρει πως δεν λήφθηκαν υπόψιν οι προτάσεις που έκαναν τα μέλη του, και προσθέτει πως θα προκύψουν προβλήματα καθώς σε λίγες ώρες θα πρέπει να κυκλοφορήσουν στην Αγορά πολλά φορτηγά μαζί.
«Οι παρατηρήσεις που κάναμε δεν εισακούστηκαν και η πρόταση που πέρασε βασίστηκε σε αυτά που ήθελαν να περάσουν. Θα δούμε στην χρήση πώς θα είναι το νέο ωράριο, όμως θεωρούμε ότι δεν υπάρχει λόγος να μπορούν να μπαίνουν για φορτοεκφορτώσεις τις ώρες 10-14.00. Η Αγορά είναι ανοιχτή μέχρι τις 9μμ, οπότε θα έπρεπε να μπορούν όσο τα καταστήματα είναι ανοιχτά να μπαίνουν τα φορτηγά για τροφοδοσίες. Δεν λογαριάζουν την Αγορά… Αλλά οι πόλεις χαρακτηρίζονται και από τις Αγορές τους. Θεωρούμε πως αυτό το μέτρο θα δυσχεραίνει περισσότερο την ήδη άσχημη εικόνα που υπάρχει στο λιανεμπόριο…. Υπάρχει αισχροκέρδεια, λανθασμένες αποφάσεις και οικονομική δυσκολία για αρκετούς πολίτες, οπότε αυτό έχει αντίκτυπο και στην Αγορά», δήλωσε στο «ΤyposThes» ο πρόεδρος του ΕΣΘ κ. Παντελής Φιλιππίδης.
Ο ίδιος πρόσθεσε πως «είναι βέβαιο ότι θα δημιουργηθούν και προβλήματα στην κίνηση, καθώς ο όγκος των εμπορευμάτων είναι ίδιος, όπως και ο αριθμός των φορτηγών. Αν μειώσεις κατά 7 ώρες το ωράριο φορτοεκφόρτωσης τότε πώς θα τροφοδοτήσεις την αγορά και πώς θα τηρηθεί το μέτρο; Θα συσσωρευτούν τις ώρες 10-2 τα φορτηγά και θα προκύψουν προβλήματα στην κίνηση. Εμείς προτείναμε να είναι αρκετές οι ώρες φορτοεκφόρτωσης για να αποτραπεί τέτοιο ενδεχόμενο».
Εξάλλου πρόσθεσε και μια άλλη παράμετρο: «Με το νέο ωράριο απαγορεύονται μετά τις 2 το μεσημέρι τα φορτηγά στην πόλη. Δεν γνωρίζουν ότι υπάρχουν επαγγελματίες που πάνε και γυρνάνε με το ίδιο όχημα στην δουλειά τους; Τι θα κάνουν αυτοί; Θα περιμένουν στις 12 τη νύχτα να πάνε σπίτι;». Και κατέληξε ότι ο ΕΣΘ προσπάθησε να προλάβει τέτοιες δυσλειτουργίες με τις παρατηρήσεις που έκανε, οι οποίες όμως δεν ελήφθησαν υπόψιν.
ΕΕΘ: Προσχηματική η διαβούλευση για το νέο ωράριο φορτοεκφόρτωσης του Δήμου Θεσσαλονίκης
Δυσανασχετεί για τον νέο κανονισμό που αφορά την τροποποίηση του ωραρίου φορτοεκφόρτωσης εμπορευμάτων και την απαγόρευση διέλευσης φορτηγών, αλλά και για το γεγονός ότι αγνοήθηκαν πλήρως οι προτάσεις και παρατηρήσεις που απέστειλε, το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης.
Το ΕΕΘ θεωρεί την όποια διαβούλευση προηγήθηκε εντελώς προσχηματική, καθώς δεν υιοθετήθηκε καμία από τις προτάσεις των φορέων της αγοράς, ενώ χαρακτηρίζει απαξιωτική τη στάση του Δήμου Θεσσαλονίκης, ο οποίος λειτούργησε χωρίς να λάβει υπόψιν του τις θέσεις του μεγαλύτερου φορέα που εκπροσωπεί ελεύθερους επαγγελματίες και μικρομεσαία επιχειρηματικότητα στη Θεσσαλονίκη και γνωρίζει πολύ καλά τα θέματα που αφορούν την αγορά, ανάμεσα τους και αυτό της φορτοεκφόρτωσης, το οποίο είναι από τα πιο σημαντικά.
Το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης θεωρεί το νέο κανονισμό του ωραρίου φορτοεκφόρτωσης στο Δήμο Θεσσαλονίκης σε τελείως λάθος κατεύθυνση και ανεφάρμοστό και για αυτό το λόγο προβλέπει πως θα ακυρωθεί στην πράξη, καθώς τα προβλήματα που θα προκύψουν θα είναι πολύ περισσότερα από αυτά που θα επιλυθούν.
Για αυτό το λόγο το Ε.Ε.Θ. καλεί την διοίκηση του Δήμου σε περίπτωση που επιβεβαιωθεί η παραπάνω πρόβλεψη και δημιουργηθούν προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία της αγοράς και της πόλης, να εξεταστεί το ενδεχόμενο επαναδιαβούλευσης του ωραρίου φορτοεκφόρτωσης και υιοθέτησης προτάσεων που έχει καταθέσει ως φορέας.
Παράλληλα, το ΕΕΘ καλεί τον Δήμαρχο Θεσσαλονίκης κ. Στέλιο Αγγελούδη να επιστρέψει στην αρχική του δέσμευση για στενή συνεργασία του δήμου με τα επιμελητήρια, σε θέματα που αφορούν την αγορά, την επιχειρηματικότητα και τους ελεύθερους επαγγελματίες της πόλης.
ΟΕΕΘ: «Το νέο ωράριο φορτοεκφορτώσεων είναι αναποτελεσματικό»
Σοβαρές ενστάσεις σχετικά με την αποτελεσματικότητα της απόφασης για το ωράριο φορτοεκφορτώσεων των καταστημάτων στο ιστορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης, εκφράζει, με ανακοίνωσή της και η Ομοσπονδία Επαγγελματιών και Εμπόρων του Νομού Θεσσαλονίκης (ΟΕΕΘ).
«Η ΟΕΕΘ θεωρεί ότι το νέο ωράριο φορτοεκφορτώσεων είναι αναποτελεσματικό, είναι ανέφικτο να λειτουργήσει και να ικανοποιήσει τις ανάγκες των καταστημάτων, θα δημιουργήσει περαιτέρω προβλήματα στους επαγγελματίες και εμπόρους της πόλης και στους προμηθευτές τους και κατ' επέκταση στη γενικότερη ομαλή λειτουργία της αγοράς» τονίζεται -μεταξύ άλλων- στη σχετική ανακοίνωση.
Επισημαίνεται, δε, ότι «η διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης δεν υιοθέτησε στην προκειμένη περίπτωση την εμπεριστατωμένη γνώμη της πλειονότητας των επαγγελματιών και εμπόρων για τη βέλτιστη ρύθμιση του ωραρίου, προχωρώντας μάλιστα μονομερώς στην επέκταση του μέτρου σε όλες τις δημοτικές κοινότητες και όχι μόνο στο ιστορικό κέντρο, όπως αρχικά προέβλεπε η πρόσκληση διαβούλευσης των φορέων».
Αγγελούδης: Το συμφέρον της πόλης πάνω από τις όποιες συντεχνιακές ευαισθησίες
Πέρα και πάνω από τις όποιες συντεχνιακές ευαισθησίες, λογικές ή μη, τις προτεραιότητές μας τις ορίζει το υπέρτατο συμφέρον της πόλης, είναι το μήνυμα που στέλνει ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης, απαντώντας στην ανακοίνωση που είχε δώσει στη δημοσιότητα νωρίτερα το ΕΕΘ αναφορικά με το νέο ωράριο φορτοεκφορτώσεων.
Μάλιστα, επιστρέφει τους χαρακτηρισμούς περί δήθεν ¨προσχηματικής¨ διαβούλευσης και καλεί τους επαγγελματίες στο τραπέζι του διαλόγου, το οποίο, όπως λέει, ποτέ δεν έχει εγκαταλείψει.
Η πλήρης δήλωση έχει ως εξής:
«Ο Δήμος Θεσσαλονίκης λειτουργεί με γνώμονα την απρόσκοπτη λειτουργία της αγοράς και της πόλης, λαμβάνοντας υπόψη τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η κατασκευή του flyover και την επιβάρυνση που το έργο αυτό προκαλεί στο κυκλοφοριακό. Οι έκτακτες καταστάσεις απαιτούν έκτακτες λύσεις, λύσεις που προτάσσουν την εξυπηρέτηση του συλλογικού συμφέροντος, στη λογική της αναζήτησης της βέλτιστης δυνατής λύσης, στο πλαίσιο των νέων δεδομένων που καλούμαστε να διαχειριστούμε.
Στη διαβούλευση που προηγήθηκε ενόψει της ψήφισης της νέας Κανονιστικής για το ωράριο φορτοεκφορτώσεων ακούστηκαν οι προτάσεις όλων των εμπλεκόμενων φορέων, μεταξύ άλλων και η πρόταση του ΕΕΘ για φορτοεκφορτώσεις καθ’ όλη τη διάρκεια λειτουργίας των καταστημάτων ή και ολόκληρο το 24ωρο.
Παράλληλα, όμως, λάβαμε υπόψη τις υποδείξεις της Τροχαίας που κατέστησε σαφές, πως η διέλευση φορτηγών από το κέντρο της πόλης και ένα ελεύθερο -κατ’ ουσία- ωράριο φορτοεκφορτώσεων θα οδηγούσε στο απόλυτο κυκλοφοριακό έμφραγμα στη Θεσσαλονίκη.
Για το λόγο αυτό προκρίθηκε η συγκεκριμένη τροποποίηση ωραρίου στις φορτοεκφορτώσεις, με ρητή δέσμευση πως μετά την ολοκλήρωση του flyover θα επανεξετάσουμε τη θέση μας. Έχω ξεκαθαρίσει από την πρώτη στιγμή πως μέλημά μας είναι η βιωσιμότητα και η ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων της πόλης, η ανάταξη της τοπικής οικονομίας. Επιστρέφω τους χαρακτηρισμούς περί δήθεν ¨προσχηματικής¨ διαβούλευσης και καλώ τους επαγγελματίες στο τραπέζι του διαλόγου, το οποίο ποτέ δεν έχω εγκαταλείψει.
Υπενθυμίζω μόνο, πως πέρα και πάνω από τις όποιες συντεχνιακές ευαισθησίες, λογικές ή μη, τις προτεραιότητές μας τις ορίζει το υπέρτατο συμφέρον της πόλης».