Συνέντευξη στην Λεμονιά Βασβάνη
O “Ήλιος με δόντια” μια παράσταση βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Γιάννη Μακριδάκη παίζεται στο Metropolitan the Urban Theater. Ο κεντρικός ήρωας είναι ο Κωνσταντής που στις αρχές του περασμένου αιώνα ζει σε μια παράγκα μέσα στο Φρούριο της Χίου, και παλεύει με τις μνήμες, τις πληγές και τα πάθη μιας ολόκληρης κοινωνίας που τον κατέκρινε για τη διαφορετικότητά του και τον περιθωριοποίησε.
«Η εποχή που διαδραματίζεται η ιστορία σε μεγάλο βαθμό δυσχεραίνει τη θέση του ήρωα, ωστόσο αναλογικά η ανάγκη του Κωνσταντή και του κάθε Κωνσταντή δεν έχει αλλάξει σήμερα. Η ανάγκη παραμένει ίδια», σχολίασε ο σκηνοθέτης της παράστασης μιλώντας στο TyposThes για την ανάγκη για αποδοχή. Εξήγησε γιατί επέλεξε να μοιράσει τον ρόλο σε δύο ηθοποιούς και μίλησε και για την αγάπη του για το θέατρο.

-Πώς αποφασίσατε να ανεβάσετε αυτό το έργο και τι σας κέρδισε σε αυτό το κείμενο;
-Είχα διαβάσει πριν χρόνια το μυθιστόρημα του Μακριδάκη σχεδόν σε μία μέρα στην Κίμωλο. Και από τότε γυρόφερνε στο μυαλό μου η ιδέα να ανεβάσουμε τον Κωνσταντή στη σκηνή. Θυμάμαι ότι με είχε συνεπάρει τόσο πολύ η ιστορία του Κωνσταντή που παρακίνησα όλη την παρέα να το διαβάσει. Ο λόγος του Κωνσταντή, οι εικόνες, το μπλέξιμο της προσωπικής του ιστορίας με την ιστορία της Ελλάδας, η βαθιά πληγή του και πάνω από όλα η στοργή με την οποία αντιμετωπίζει ο συγγραφέας τον ήρωα ήταν οι βασικοί λόγοι που πήραμε την απόφαση να ανεβάσουμε αυτό το κείμενο.
-Επιλέξατε ο ρόλος του ήρωα να μοιραστεί σε δύο ηθοποιούς. Γιατί;
-Λίγο πριν ξεκινήσουν οι πρόβες, όσο δουλεύαμε πάνω στη διασκευή με τη Νεφέλη Μαϊστράλη, σκεφτήκαμε ότι οι δύο Κωνσταντήδες θα αποδώσουν καλύτερα το εύρος των συναισθημάτων του ήρωα. Επίσης η ανάγκη του να εξωραΐζει καταστάσεις και να πηδάει από το ένα θέμα στο άλλο μας έδωσε μια επιπλέον ώθηση προς αυτή τη κατεύθυνση.

-Πώς επηρεάζει η συμπεριφορά της κοινωνίας τον χαρακτήρα του κεντρικού ήρωα; Πόσο σκληρή είναι απέναντί του;
-Όπως κάθε κλειστή κοινωνία, έτσι κι εδώ, είναι πολύ δύσκολο να διακρίνεις συμπεριφορές του Κωνσταντή που δεν εκπορεύονται από αντίδραση προς τον κοινωνικό περίγυρο. Άλλωστε η αποδοχή είναι ο βασικός του στόχος. Όσον αφορά την ίδια την κοινωνία τώρα ο Μακριδάκης αναφέρει χαρακτηριστικά την εξής παροιμία «Κακό χωριό τα λίγα σπίτια».
-Πώς σχολιάζει ο συγγραφέας την αποδοχή της διαφορετικότητας; Πόσο δυσχεραίνει η θέση του ήρωα με δεδομένη την εποχή που ζει;
-Η ανάγκη για αποδοχή, όπως είπαμε, είναι το κύριο θέμα του Κωνσταντή. Θέλει να ανήκει και για αυτό παραβλέπει και δικαιολογεί ότι τον απομακρύνει από το στόχο του. Η εποχή που διαδραματίζεται η ιστορία σε μεγάλο βαθμό δυσχεραίνει τη θέση του ήρωα, ωστόσο αναλογικά η ανάγκη του Κωνσταντή και του κάθε Κωνσταντή δεν έχει αλλάξει σήμερα. Η ανάγκη παραμένει ίδια. Η κοινωνία έχει κάνει βήματα αλλά δυστυχώς, όχι τόσα ώστε να μην χρειάζεται να κάνουμε τέτοιες παραστάσεις.
-Τι αγαπάτε περισσότερο στο θέατρο;
Τη συλλογικότητα και τη θνησιμότητα του.
Συντελεστές
Σκηνοθεσία: Θανάσης Ζερίτης, Δραματουργική επεξεργασία: Νεφέλη Μαϊστράλη, Σκηνικά- Κοστούμια: Γεωργία Μπούρδα, Σχεδιασμός φωτισμών: Σάκης Μπιρμπίλης, Μουσική επιμέλεια/ σύνθεση: Μιχάλης Λατουσάκης, Γιάννης Λατουσάκης , Βοηθός σκηνοθέτη: Αιμιλία Κεφαλά, Κίνηση: Πάνος Τοψίδης, Φωτογραφίες: Ελίνα Γιουνανλή , Γραφιστική επιμέλεια/trailer: Θωμάς Παλυβός, Παραγωγή: Εταιρεία Τέχνης Ars Aeterna – Σταμάτης Μουμουλίδης, Ακούγεται ο Δημήτρης Καραμπέτσης και ο Κώστας Φλωκατούλας.
Παίζουν: Παναγιώτης Εξαρχέας, Γιάννης Λεάκος
Πληροφορίες
Επόμενες παραστάσεις: Παρασκευή 11/4 21.00
Σάββατο 12/4 21.00
Κυριακή 13/4 19.00.
Προσφορά 13€ για περιορισμένο αριθμό
Τιμές εισιτηρίων: 18€(κανονικό), 15€(φοιτητικό/ανέργων). Προπώληση: more.com.
- Απεργιακό «λουκέτο» παραλύει την Ελλάδα – Ποιοι απεργούν, πορείες στη Θεσσαλονίκη
- Θεσσαλονίκη: Σπείρα στην Ιατροδικαστική Υπηρεσία - Έκαναν μέχρι και ταριχεύσεις
- Μετρό Θεσσαλονίκης: Κλείνουν 4 σταθμοί λόγω απεργίας – Ποιοι, από τι ώρα
- Χωρίς λεωφορεία ΟΑΣΘ σήμερα η Θεσσαλονίκη – Απεργούν οι εργαζόμενοι