Στη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου την περασμένη εβδομάδα, μετά την εισαγωγική τοποθέτηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, παρουσιάστηκαν μια σειρά από νομοσχέδια.
Μεταξύ αυτών και το ερανιστικό ν/σ του υπουργείου Μεταφορών που περιλαμβάνει αλλαγές στον τεχνικό έλεγχο στα ΚΤΕΟ.
Συγκεκριμένα, οι διατάξεις για τα ΚΤΕΟ επιφέρουν αλλαγές που αφορούν τον τεχνικό έλεγχο των οχημάτων και τον τρόπο διεξαγωγής του. Εισάγεται ο υποχρεωτικός έλεγχος μικροσωματιδίων τόσο σε ελαφρά όσο και σε βαρέα οχήματα. Καθιερώνεται η λειτουργία Μικτών Κλιμακίων Ελέγχου (ΜΚΕ) με έμφαση στην εντατικοποίηση για την εποπτεία και τον έλεγχο των τεχνικών ελέγχων των ΚΤΕΟ. Η σύσταση Μικτών Κλιμακίων Ελέγχου διασφαλίζει την ορθή και αδιάβλητη λειτουργία των ΚΤΕΟ, ελέγχοντας τόσο τη διαδικασία όσο και την εγκυρότητα των αποτελεσμάτων. Τα κλιμάκια θα εστιάζουν στον εντοπισμό παραβάσεων ή μη σύννομων πρακτικών στα ΚΤΕΟ. Η αυστηροποίηση της εποπτείας εξασφαλίζει ότι τα οχήματα που κυκλοφορούν πληρούν τα τεχνικά και περιβαλλοντικά πρότυπα.
Αναφορικά με την ηλεκτροφόρτιση, καθιερώνεται η υποχρέωση εγκατάστασης νυχτερινού φωτισμού στις θέσεις ηλεκτροφόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων. Βελτιώνεται έτσι η λειτουργικότητα και προσβασιμότητα των υποδομών, ενισχύοντας την εμπιστοσύνη στο σύστημα ηλεκτροφόρτισης, οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων θα μπορούν να εντοπίζουν και να χρησιμοποιούν τις θέσεις φόρτισης με μεγαλύτερη ευκολία και ασφάλεια, εξασφαλίζεται η ασφαλής χρήση των υποδομών κατά τις νυχτερινές ώρες και η διαδικασία εναρμονίζεται με διεθνείς καλές πρακτικές. Ακόμα, δίνεται η δυνατότητα συνδυασμού παραδοσιακών πρατηρίων καυσίμων με σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και προβλέπονται υποδομές για μικτούς σταθμούς εξυπηρέτησης καυσίμων και ηλεκτροφόρτισης.
Καθιερώνεται η υπαγωγή συγκεκριμένων ειδικοτήτων τεχνιτών στην κατηγορία Τεχνίτη Οχημάτων Υψηλής Τάσης Κατηγορίας και προσδιορίζονται οι απαιτήσεις για την κατάρτιση, πιστοποίηση και εξειδίκευση των τεχνικών που θα εργάζονται σε ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα υψηλής τάσης.
Ορίζονται ειδικές προϋποθέσεις για τη στάθμευση ηλεκτρικών οχημάτων σε στεγασμένους και υπαίθριους χώρους στάθμευσης και συμπεριλαμβάνονται ρυθμίσεις για την εγκατάσταση και λειτουργία υποδομών φόρτισης στους συγκεκριμένους χώρους.
Συστήνεται Μητρώο Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων (ΜΕΜΟ). Το μητρώο καταγράφει όλα τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα που εισέρχονται στη χώρα για κυκλοφορία, πριν από την ταξινόμησή τους. Με τη λειτουργία του ΜΕΜΟ, καταγράφονται με ακρίβεια και διαφάνεια όλα τα στοιχεία των εισαγόμενων μεταχειρισμένων οχημάτων, δημιουργείται μια ενιαία βάση δεδομένων για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα και οι αρμόδιες αρχές μπορούν να ασκούν καλύτερη εποπτεία και να εντοπίζουν παραβάσεις ή παρατυπίες.