Και αυτό γιατί τέσσερις μόλις μέρες νωρίτερα, το ίδιο το ΤΑΙΠΕΔ σε συνέχεια της συζήτησης στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής για το θέμα, κατά τη διάρκεια της οποίας βουλευτές όλων των κομμάτων είχαν εκφράσει ενστάσεις και διαφωνίες, στο σενάριο ολικής παραχώρησης του λιμανιού σε ιδιώτη, είχε εκδόσει επίσημη ανακοίνωση με την οποία ενημέρωνε ότι “απαιτείται περαιτέρω ενημέρωση των αρμόδιων φορέων και πολιτικών κομμάτων, πριν την έναρξη του διαγωνισμού αξιοποίησης του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε.”
Από το γραφείο Τύπου του ΠΑΣΟΚ, εκδόθηκε ανακοίνωση χθες το απόγευμα στην οποία τονίζεται ότι “δεν κατανοεί την εσπευσμένη απόφαση” του ΤΑΙΠΕΔ.
Ειδικότερα, τονίζεται ότι “το ΤΑΙΠΕΔ, παρότι κανένα κόμμα στην ίδια συζήτηση δεν συμφώνησε με την πρόταση της πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου, προχώρησε σήμερα δυστυχώς στη σχετική προκήρυξη”, ενώ υπενθυμίζεται η πρόταση του κόμματος για παραχώρηση δραστηριοτήτων και πώληση μικρού πακέτου μετοχών.
“Το ΠΑΣΟΚ δεν κατανοεί αυτή την εσπευσμένη απόφαση (η οποία είναι αντίθετη όχι μόνο στο σύνολο της Βουλής, αλλά και στην άποψη των παραγωγικών φορέων της πόλης), εκφράζει την αντίθεσή του και δηλώνει ότι θα παρακολουθεί τη διαδικασία καθ’ όλη τη διάρκειά της”, καταλήγει η σχετική ανακοίνωση.
Τι αναφέρει η πρόσκληση
Ειδικότερα, στην πρόσκληση για την εκδήλωση ενδιαφέροντος αναφορικά με την απόκτηση πλειοψηφικής συμμετοχής στο μετοχικό κεφάλαιο της «ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Α.Ε.», που ανήρτησε το ΤΑΙΠΕΔ, τονίζεται ότι ο διαγωνισμός θα διεξαχθεί σε δύο φάσεις, με καταληκτική ημερομηνία για εκδήλωση ενδιαφέροντος είναι η 5η Ιουνίου. Στην πρώτη φάση πρέπει να υπάρξουν τα οικονομικά κριτήρια και στη δεύτερη να εξεταστούν τα τεχνικά. Το ΤΑΙΠΕΔ, δίνει τη δυνατότητα να ανοίξει ο ανταγωνισμός αφού έτσι θα κατέβουν πολλοί υποψήφιοι, προκειμένου στη συνέχεια να κάνουν συμμαχίες κατά την εξέταση των τεχνικών κριτηρίων, ενώ παράλληλα δίνεται και η δυνατότητα να αξιοποιηθούν και άλλες δραστηριότητες όπως η κρουαζιέρα και η ακτοπλοία.
Η σχετική απόφαση, όπως τονίζεται, ελήφθη κατά τη συνεδρίαση του ΔΣ στις 10 Απριλίου 2014.
Ο διαγωνισμός θα διεξαχθεί σε δυο φάσεις και σύμβουλοι της διαδικασίας έχουν αναλάβει οι Morgan Stanley, Τράπεζα Πειραιώς, ΜΑΡΝΕΤ Α.Ε., HPC Hamburg Port Consulting GmbH, Freshfields Bruckhaus Deringer LLP και Αλεξίου - Κοσμόπουλος Εταιρία Δικηγόρων.
Οι υποψήφιοι πρέπει να διαθέτουν ίδια κεφάλαια άνω των 150 εκατ. ευρώ κατά την τελευταία τριετία, και κατά την ίδια περίοδο να έχουν λειτουργήσει τουλάχιστον δύο τερματικούς σταθμούς, σε τουλάχιστον δύο χώρες, οι οποίοι εμφάνισαν:
(α) συνολική ετήσια κίνηση τουλάχιστον ενός εκατομμυρίου (1.000.000) TEU για όλους τους τερματικούς σταθμούς και τουλάχιστον ένα σταθμό εμπορευματοκιβωτίων με ετήσια κίνηση πεντακοσίων χιλιάδων (500.000) TEU και άνω, ή εναλλακτικά,
(β) συνολική ετήσια κίνηση τουλάχιστον 8 εκατομμυρίων τόνων χύδην φορτίου και τουλάχιστον ένα σταθμό χύδην φορτίου με ετήσια κίνηση 4 εκατομμυρίων τόνων και άνω, ή, εναλλακτικά,
(γ) τουλάχιστον ένα σταθμό πολλαπλών χρήσεων με ετήσια κίνηση 5 εκατομμυρίων τόνων μη-μοναδοποιημένου/γενικού φορτίου και άνω.
Σημειώνεται ότι, οι υποψήφιοι έχουν δικαίωμα διευκρινίσεων επί τις διαδικασίας έως τις 26 Μαΐου.