Εκπληκτικό! Ο υπουργός Μεταφορών ανακοίνωσε ότι από το 2013 η διαδρομή από τη Θεσσαλονίκη στην Αθήνα θα γίνεται με το τρένο σε 3,5 ώρες. Με το που δόθηκε η ανακοίνωση στον Τύπο, επικράτησε χαμός μεταξύ των δημοσιογράφων οι οποίοι ζήτησαν επιπρόσθετες λεπτομέρειες από το γραφείο του υπουργού. Τελικά, οργανώθηκε την ίδια μέρα κατεπείγουσα συνέντευξη Τύπου στην οποία -αντί του υπουργού- παρέστη ο ειδικός σύμβουλος για θέματα σιδηροδρόμων, Φώτης Βαγόνης.
Δημοσιογράφος: “Η ανακοίνωση μας εξέπληξε όλους. Πρόκειται για επίτευγμα, έτσι δεν είναι”;
Φ. Β. : “Ποιο είναι το επίτευγμα”;
Δημοσιογράφος: “Μα μιλάμε για χρόνο-ρεκόρ. Θα είναι έτοιμο το 2015; Είναι απίστευτη επίδοση για τα ελληνικά δεδομένα”.
Φ.Β. : “Φοβάμαι πως έχει γίνει λάθος. Το δελτίο Τύπου που λάβατε γράφει 2013, αλλά έγινε μετατόπιση δύο αριθμών. Το σωστό είναι 2051. Και πάλι όμως, για τα ελληνικά δεδομένα, είναι ένας πάρα πολύ καλός χρόνος”.
Δημοσιογράφος: “Εν πάση περιπτώσει, ποιο στοιχείο του όλου σχεδίου θα χαρακτηρίζατε ως εντυπωσιακό, ως κάτι το αξιοσημείωτο”;
Φ.Β. : “Το χαμηλό κόστος του”.
Δημοσιογράφος: “Δηλαδή”;
Φ.Β. “Τι δηλαδή; Θα καταρριφθεί κάθε ρεκόρ οικονομίας. Πρόκειται για μοναδικό σε έμπνευση σχέδιο που από τη μια θα πετύχει το στόχο της μείωσης του χρόνου μετάβασης μεταξύ των δύο μεγαλύτερων ελληνικών πόλεων και από την άλλη θα ολοκληρωθεί με την ελάχιστη δυνατή δαπάνη. Μάλιστα πιστεύω ότι θα σπάσουμε το παγκόσμιο ρεκόρ εξοικονόμησης χρημάτων σε κρατική επένδυση”.
Δημοσιογράφος: “Δεν σας καταλαβαίνουμε. Εδώ οι πληροφορίες μας λένε για μια μεγάλη γέφυρα στο Δομοκό, για αυτοματοποίηση στη μηχανοδήγηση των τρένων, για τηλεδιοίκηση... Ολα αυτά απαιτούν τεράστια έξοδα”.
Φ.Β. “Τα έξοδα θα είναι πολύ λιγότερα και δε χρειάζεται να γίνει τίποτε από αυτά που είπατε”.
Δημοσιογράφος: “Θα μας τρελάνετε. Δε θα γίνει τίποτε από αυτά και θα καταφέρετε να μειώσετε τη διαδρομή Θεσσαλονίκη-Αθήνα στις 3,5 ώρες”;
Φ.Β. “Ναι”.
Δημοσιογράφος: “Πώς θα γίνει αυτό”;
Φ.Β. “Είναι απλό: Τα τρένα θα παραμείνουν όπως έχουν, το ίδιο και η διαδρομή. Αλλά το 2051 η Θεσσαλονίκη θα έχει επεκταθεί μέχρι το Λιτόχωρο και η Αθήνα λογικά θα έχει φτάσει μέχρι τη Λαμία. Ξέρετε πόσο κάνει το τρένο από Λιτόχωρο σε Λαμία; Ακριβώς 3,5 ώρες κύριοι”!