Σε πορεία σύγκρουσης οδηγούνται οι σχέσεις των αυτοκινητιστών ΤΑΧΙ και του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, μετά την αιφνίδια απόφαση του Γ. Ραγκούση να προχωρήσει άμεσα σε πλήρη απελευθέρωση του κλάδου των ΤΑΧΙ. Συγκεκριμένα, το Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας ΤΑΧΙ, που συνεδρίασε εκτάκτως, αποφάσισε ομόφωνα την πραγματοποίηση 24ωρης πανελλαδικής απεργίας. Έτσι τα ΤΑΧΙ όλης της χώρας, θα παραμείνουν ακινητοποιημένα από τις 5 σήμερα τα ξημερώματα, έως τις 5 τα ξημερώματα της Πέμπτης. Σήμερα, Τετάρτη, αναμένεται να πραγματοποιηθεί συνάντηση με τον υπουργό Υποδομών. Υπενθυμίζεται ότι ο Γ. Ραγκούσης είχε δηλώσει τη Δευτέρα ότι δεν θα υπογράψει το Προεδρικό Διάταγμα για την απελευθέρωση των ταξί που είχε συντάξει ο προκάτοχός του Δ.Ρέππας και το οποίο έθετε μια σειρά από προϋποθέσεις για το άνοιγμα του κλάδου. Ο κ. Ραγκούσης εξήγησε ότι στο πλαίσιο του Ν. 3919/2011 «Αρχή της επαγγελματικής ελευθερίας, κατάργηση αδικαιολόγητων περιορισμών στην πρόσβαση και άσκηση επαγγελμάτων» η απελευθέρωση του ταξί ισχύει ήδη από τις 2 Ιουλίου και μέσα στην εβδομάδα το υπουργείο θα προσδιορίσει τους τρόπους με τους οποίους κάποιος θα απευθύνεται στην Περιφέρεια προκειμένου να αποκτά άδεια ταξί. Στο πλαίσιο αυτό έδειξε εμμέσως προς την πλευρά των Περιφερειών αναφορικά με το ποιος θα καθορίζει τον αριθμό των ταξί που θα κυκλοφορούν σε κάθε περιοχή, ενώ προσέθεσε ότι ειδική μέριμνα θα υπάρξει για ορισμένες απομονωμένες ή με έντονη εποχικότητα περιοχές. Αύριο, Πέμπτη, συγκαλείται το Κλαδικό Συμβούλιο στα γραφεία της Ομοσπονδίας όπου θα εξεταστούν τα όσα συζητήθηκαν με τον υπουργό και θα παρθούν αποφάσεις για τους περαιτέρω χειρισμούς. Η Ομοσπονδία καλεί, τέλος, τα τοπικά σωματεία να πάρουν τα αναγκαία μέτρα για την εξυπηρέτηση των έκτακτων περιστατικών υγείας. Στο μεταξύ, χειρόφρενο τράβηξαν χθες οι ιδιοκτήτες ταξί σε όλη την Κρήτη, αντιδρώντας στην απελευθέρωση του επαγγέλματός τους. Συγκεκριμένα, ξεκίνησαν από τις 5 χθες το πρωί παγκρήτια στάση εργασίας που θα διαρκέσει μέχρι τη συνάντηση του δ.σ. της Ομοσπονδίας αυτοκινητιστών ταξί με τον υπουργό κ. Ραγκούση.
«Ο ένας γκρεμίζει όσα έχτιζε ο άλλος»
"Σκορποχώρι" χαρακτήρισε χθες την κυβέρνηση ο εκπρόσωπος της ΝΔ Γιάννης Μιχελάκης, με αφορμή την απελευθέρωση του κλάδου των ταξί. "Ο ένας γκρεμίζει όσα έχτιζε ο άλλος. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Γ. Ραγκούσης που ακυρώνει ετσιθελικά και χωρίς καμία συνεννόηση με κανένα όσα συμφώνησε και προωθούσε, ως προς την απελευθέρωση των "ταξί", ο προκάτοχός του κ. Δ. Ρέππας", ανέφερε ο κ. Μιχελάκης. Υπενθύμισε ότι ο Δ. Ρέππας, ύστερα από διαβούλευση με τον ενδιαφερόμενο κλάδο, είχε στείλει προς επεξεργασία στο Συμβούλιο της Επικρατείας σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος, με το οποίο ρυθμίζονταν οι όροι απελευθέρωσης των ταξί και πρόσθεσε ότι ο σημερινός αρμόδιος υπουργός Γ. Ραγκούσης αρνείται την υπογραφή του και ανατρέπει την πολιτική που εφάρμοζε ο προηγούμενος υπουργός. Κατέληξε ρωτώντας: "Ο κ. Ραγκούσης, ο οποίος -υποτίθεται- είχε και την ευθύνη συντονισμού του κυβερνητικού έργου, δεν ήξερε τι κάνει ο Ρέππας; Υπάρχει κυβερνητική πολιτική ή κάθε Υπουργός πειραματίζεται κατά το δοκούν και κατά περίσταση, εμπαίζοντας τους πάντες; Υπάρχει κυβερνητική συνέχεια και συνέπεια; Και επειδή, τελικά, γίνεται πολύ λόγος για συναίνεση. Με ποιον η κυβέρνηση ζητά να συναινέσουμε; Με τον κ. Ρέππα ή τον κ. Ραγκούση;"
Σύσταση διακομματικής επιτροπής για τους 5 μεγάλους οδικούς άξονες
Τη σύσταση διακομματικής επιτροπής για τους πέντε μεγάλους οδικούς άξονες, ανακοίνωσε χθες ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Ραγκούσης. Σε συνάντηση που έγινε στο υπουργείο, μεταξύ του κ. Ραγκούση και εκπροσώπων κομμάτων, συζητήθηκε η δημιουργία διακομματικής επιτροπής, η οποία θα αναλάβει τη διαπραγμάτευση με τις κοινοπραξίες και τις τράπεζες, προκειμένου να αρχίσει ξανά η εισροή χρημάτων προς τις εταιρείες. Όπως δήλωσε ο υπουργός Υποδομών, ως βάση διαπραγμάτευσης θα χρησιμοποιηθεί το πλαίσιο συναντίληψης που έχει ήδη υπογραφεί από τον προηγούμενο μήνα μεταξύ του υπουργείου και των πέντε κοινοπραξιών. Για να καταστεί, μάλιστα, δυνατή η σύσταση της επιτροπής θα τροποποιηθεί και ο σχετικός νόμος. Τα έργα παραμένουν παγωμένα στα 4/5 τους, ενώ και οι μειώσεις των διοδίων δεν είναι πλέον ορατές στο άμεσο μέλλον. Βασικό ρόλο στην επανεκκίνηση των έργων θα παίξουν οι τράπεζες που τα χρηματοδοτούν, και το κατά πόσο θα πειστούν για τη βιωσιμότητά τους.