*Της Λεμονιάς Βασβάνη | Από την έντυπη έκδοση "Τύπος Θεσσαλονίκης"
Έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους. Ένωσαν τις δυνάμεις τους και η συμμετοχή τους στέφθηκε με επιτυχία. Τα μέλη της Aristotle Racing Team (ART), της φοιτητικής ομάδας μηχανοκίνητου αθλητισμού του ΑΠΘ, σημείωσαν εντυπωσιακή πορεία στους διεθνείς διαγωνισμούς Formula Student της Τσεχίας και της Κροατίας, κατακτώντας τη 2η θέση και στις δύο διοργανώσεις.
Με αυτά τα αποτελέσματα, η ART ανέβηκε στην 23η θέση παγκοσμίως και στην 3η θέση μεταξύ των ευρωπαϊκών ομάδων ανάμεσα σε συνολικά 420 Πανεπιστήμια.
Ο δρόμος για να φτάσει μέχρι εδώ όμως στηρίχθηκε σε μια καλά σχεδιασμένη προετοιμασία. Όπως εξήγησε στον «ΤyposThes» η Φοιτήτρια Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών ΑΠΘ Δέσποινα Τογκελίδου: «η προετοιμασία είναι διετής. Η μια χρονιά είναι σχεδιαστική και η δεύτερη για την κατασκευή. Η τωρινή είναι αρκετά απαιτητική χρονιά. Θα τρέξουμε με το περσινό μας όχημα που είχε και τις διεθνείς διακρίσεις».
Πώς προετοιμάζονται
Η φοιτητική ομάδα απαρτίζεται από 25-30 μέλη. Είναι διεπιστημονική, με ισχυρή όμως βάση σε μηχανολόγους μηχανικούς αλλά και ηλεκτρολόγους μηχανικούς. Η ενασχόληση με το πρότζεκτ είναι καθημερινή και απαιτεί αρκετό από τον ελεύθερο χρόνο των συμμετεχόντων.
Μάλιστα όπως πρόσθεσε η κυρία Τογκελίδου: «οι θέσεις που πέτυχε η ART αποτελούν τις καλύτερες που έλαβε η ομάδα από την ίδρυσή της το 2006. Αυτό έρχεται να συμπληρώσει έτη επιτυχιών».
«Πρόκειται για την σημαντικότερη διάκριση που έλαβε ποτέ ομάδα Formula Student στην Ελλάδα. Και αυτό συνδέεται με παλαιότερες επιτυχίες που σημειώθηκαν κατά τα προηγούμενα χρόνια», συμπλήρωσε στον «ΤyposThes» ο Επιστημονικός Υπεύθυνος της ομάδας ART, Καθηγητής του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών ΑΠΘ Νικόλαος Μιχαηλίδης. Και πρόσθεσε: «Αυτή η κατάταξη κοιτά την διαχρονική πορεία Ελλάδας. Η χώρα μας δεν έχει μεγάλη ιστορία στην αυτοκίνηση, πόσο μάλλον στην αγωνιστική αυτοκίνηση. Οπότε σίγουρα με αυτές τις διακρίσεις η ομάδα κοιτά το μέλλον με ενθουσιασμό και θέλουμε να υλοποιήσουμε στόχους μας για τα επόμενα χρόνια: τον σχεδιασμό δηλαδή πιο ολοκληρωμένων μονοθέσιων».
Προσπάθεια για Εθνικό διαγωνισμό στις Σέρρες
Όσο για τα επόμενα βήματα της ομάδας; Η ART24 FS θα τρέξει στην Αυστρία, στην Ουγγαρία και στη χώρα μας, στις Σέρρες από 26 έως και 30/8/25.
«Θα γίνει προσπάθεια για εθνικό διαγωνισμό στην πόλη αυτή», εξήγησε ο κ. Μιχαηλίδης.
Διαγωνισμός Τσεχίας

Στον διαγωνισμό της Τσεχίας η ART έδωσε μεγάλη μάχη με την Centaurus Racing Team από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, και για πρώτη φορά δύο ελληνικές φοιτητικές ομάδες συμπλήρωσαν το βάθρο της συνολικής κατάταξης. Η μάχη των δύο κρίθηκε στις λεπτομέρειες αφού η ART συγκέντρωσε 836.58 βαθμούς τερματίζοντας στη 2η θέση, μόλις με έναν πόντο μπροστά από την Centaurus Racing η οποία τερμάτισε στην 3η θέση. Η ART κατέκτησε τη 2η θέση στα ακόλουθα: αγώνισμα πρόσφυσης Skid Pad, αγώνισμα γρήγορου γύρου Autocross, αγώνα αντοχής Endurance, καθώς και στη συνολική κατάταξη.
Διαγωνισμός Κροατίας
Στην πίστα δοκιμών της Bugatti Rimac, στον διαγωνισμό της της Κροατίας, η ART πέτυχε την υψηλότερη βαθμολογία στην ιστορία της (859,6 βαθμούς), κατακτώντας την 1η θέση στο Cost & Manufacturing και στον αγώνα αντοχής (Endurance), όπου επικράτησε της κορυφαίας ευρωπαϊκής ομάδας MoRe Modena Racing Hybrid από το Πανεπιστήμιο της Μόντενα (Ιταλία). Επιπλέον, κατέλαβε τη 2η θέση στα αγωνίσματα Skid Pad, Autocross και στη συνολική κατάταξη.
Η επιτυχία της ομάδας ART βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στη στενή συνεργασία και την αμέριστη στήριξη σημαντικών φορέων. Πέρα από τους πολύτιμους χορηγούς της, η ομάδα έχει σταθερό σύμμαχο το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, το οποίο συνεισφέρει μέσω του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας, της Πολυτεχνικής Σχολής και του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών. Σημαντική είναι, επίσης, η συμβολή των εργαστηρίων του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών, με τα οποία η ART συνεργάζεται στενά: το Εργαστήριο Μεταλλογνωσίας, το Εργαστήριο Στοιχείων Μηχανών και Μηχανολογικού Σχεδιασμού, το Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Θερμοδυναμικής και το Εργαστήριο Μηχανικής Ρευστών και Στροβιλομηχανών.