Στο ενδιαφέρον που υπάρχει από την πλευρά των Τούρκων για επένδυση στα τρένα και συγκεκριμένα για δημιουργία γραμμής από την Κωνσταντινούπολη μέχρι την Ηγουμενίτσα, με κόμβο τη Θεσσαλονίκη, αναφέρθηκε χθες, μιλώντας στο 8ο συνέδριο Prodexpo North, ο πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Logistics (ΕΕL), Κωνσταντίνος Παπαγεωργίου, συνιδιοκτήτης και γενικός διευθυντής της PTL.
«Κάναμε μια συνάντηση στην ελληνική πρεσβεία στην Κωνσταντινούπολη και εγώ βλέπω πως υπάρχει από την πλευρά των Τούρκων έκδηλο ενδιαφέρον για επένδυση στα τρένα, θέλουν να επενδύσουν για να κάνουν γραμμή από την Κωνσταντινούπολη μέχρι την Ηγουμενίτσα, με κόμβο τη Θεσσαλονίκη», όπως είπε χαρακτηριστικά, μιλώντας στο πάνελ με θέμα τον τομέα των Logistics.
Μάλιστα ανέφερε ότι μόλις προχθές έγινε το πρώτο δρομολόγιο με τρένα από την Ιαπωνία στην Κωνσταντινούπολη, «4.250 χιλιόμετρα και εμείς δεν μπορούμε να κάνουμε 500», όπως είπε χαρακτηριστικά.
Στη σημασία του έργου δημιουργίας logistic στο χώρο του πρώην στρατοπέδου Γκόνου, αναφέρθηκε από την πλευρά του ο κ. Γιώργος Ζαγκλιβερινός, Γενικός Γραμματέας του Συνδέσμου Ελλήνων Εξαγωγέων - ΣΕΒΕ. «Δεν πρέπει να χαθεί το timing, δεν πρέπει να χάσει Θεσσαλονίκη το πλεονέκτημα που έχει», σημείωσε ο κ. Ζαγκλιβερινός κάνοντας αναφορά και στην ανάγκη αναβάθμισης του ΟΛΘ και τη σημασία να προχωρήσει η συνδεσιμότητα του με ΠΑΘΕ και σιδηρόδρομο.
Όπως είπε, μέσα στο 2025 θα πρέπει να γίνει η ανάληψη του έργου από τον μειοδότη, ώστε να ξεκινήσουν τα έργα για το κέντρο logistics στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου, εφόσον προκρίθηκαν οι τέσσερις ενδιαφερόμενοι. Όπως είπε, αν η υλοποίηση του έργου αυτού ξεκινήσει άμεσα, θα προσελκύσει ενδιαφέρον από επενδυτές και μεγάλες μεταφορικές εταιρείες, που σιγά-σιγά θα αλλάξουν το τοπίο στη Θεσσαλονίκη, σε συνεργασία με τα έργα υποδομών. Απαραίτητη φυσικά είναι η αναβάθμιση του ελληνικού σιδηροδρόμου.
Να ακολουθήσει η Θεσσαλονίκη το παράδειγμα του Ασπροπύργου προέτρεψε ο κ. Γιώργος Θεοδωρόπουλος, Διευθυντής Χαρτοφυλακίου και Περιουσίας της Trastor REIC, υπογραμμίζοντας πως υπάρχει η διάθεση επένδυσης στη Θεσσαλονίκη, ωστόσο επί του παρόντος δεν υπάρχουν οι κατάλληλες προϋποθέσεις. Έκανε αναφορά στο παλιό απόθεμα αποθηκών που έχει η πόλη, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει πρόσφορο έδαφος για μεγάλους επιχειρηματικούς «παίκτες».
«Δεν γίνεται να μιλάμε για logistics στα Βαλκάνια και να μην έχουμε ένα ικανό logistics hub στη Θεσσαλονίκη, η οποία είναι γεωγραφικά σε κομβικότατο σημείο, όχι μόνο για τα Βαλκάνια αλλά και γενικότερα για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη» είπε χαρακτηριστικά.

- O Τραμπ ετοιμάζεται να διώξει 240.000 Ουκρανούς από τις ΗΠΑ – Μαζικές απελάσεις
- Άνοιξαν οι πλατφόρμες για ηλεκτρονική εγγραφή σε νηπιαγωγεία και δημοτικά
- Μητσοτάκης από τις Βρυξέλλες: Έφτασε η ώρα των μεγάλων αποφάσεων για την ΕΕ