Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Μετρό Θεσσαλονίκης: Τέλος στην ταλαιπωρία για εισιτήρια - Πότε ξεκινά η πληρωμή με κάρτα

Τι δήλωσε στο «ΤyposThes» η γενική γραμματέας Μεταφορών, κ. Δέσποινα Παληαρούτα

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ

Σημαντική βελτίωση στην εξυπηρέτηση των πολιτών στα εκδοτικά μηχανήματα του Μετρό Θεσσαλονίκης αναμένεται να φέρει η δυνατότητα πληρωμής και με κάρτα, πιστωτική ή χρεωστική, κάτι που αναμένεται να γίνει από τον Απρίλιο.

Ειδικότερα, σύμφωνα με το υπάρχον χρονοδιάγραμμα, η αγορά εισιτηρίων, η φόρτιση τους, όπως και η φόρτιση των προσωποποιημένων καρτών, θα μπορεί, από το πρώτο δεκαήμερο του Απριλίου να γίνεται όχι μόνο με μετρητά ή με κέρματα αλλά και με κάρτα.

Σημειώνεται ότι αρχικά υπήρχε πρόβλεψη το νέο σύστημα πληρωμής να βγει «στον αέρα» από 1η Μαρτίου, ωστόσο, όπως δήλωσε στο «ΤyposThes» η γενική γραμματέας Μεταφορών, κ. Δέσποινα Παληαρούτα, με το νέο χρονοδιάγραμμα, χρόνος τελικής υλοποίησης τίθεται το πρώτο δεκαήμερο του Απριλίου. Η ίδια εκτιμά ότι δεν θα υπάρξει άλλη καθυστέρηση και θεωρεί ότι το σύστημα «μπορεί να λειτουργήσει αρχές Απριλίου».

Στον παρόντα χρόνο γίνεται η αναβάθμιση του λογισμικού στα αυτόματα μηχανήματα που βρίσκονται στους 13 σταθμούς του Μετρό, ώστε με την έναρξη χρήσης κάρτας να μπορούν να χρησιμοποιούνται παράλληλα και χαρτονομίσματα μεγαλύτερης αξίας από αυτά των 5 και 10 ευρώ που δέχονται σήμερα και συγκεκριμένα 20ευρα και 50ευρα.

Η εκτίμηση είναι ότι με την έναρξη χρήσης κάρτας θα υπάρξει καλύτερη διαχείριση στο θέμα των ρέστων που δίνουν τα μηχανήματα και της ανατροφοδότησής τους. Υπενθυμίζεται ότι έχουν καταγραφεί περιπτώσεις με μηχανήματα που δεν έδιναν ρέστα με αποτέλεσμα οι πολίτες να πρέπει να απευθύνονται στα γκισέ και στα ταμεία για να βγάλουν άκρη και να πάρουν τα χρήματά τους πίσω.

Πάντως αυτό που διευκρινίζεται είναι ότι οι επιβάτες θα μπορούν να χρησιμοποιούν την κάρτα για να εκδώσουν εισιτήριο στα μηχανήματα που υπάρχουν στους σταθμούς και όχι για να περνούν κατευθείαν μέσα στο μετρό, όπως γίνεται στην Αθήνα.

Σε αυτή τη φάση τουλάχιστον δεν θα αντικαθιστά η κάρτα το εισιτήριο, όπως γίνεται στην Αθήνα με το σύστημα ανέπαφων πληρωμών «tap2ride».

metro-ekdotiria_15.jpg

Καθησυχαστική εμφανίζεται η κ. Παληαρούτα και για το θέμα της επάρκειας των εισιτηρίων, σημειώνοντας ότι από την αρχή υπήρξε προγραμματισμός για ανανέωση των εισιτηρίων και αυτήν την στιγμή δεν έχει υπάρξει πρόβλημα και υπάρχουν προγραμματισμένες παραλαβές.

Εξαιτίας της κίνησης που ήταν μεγαλύτερη σε σχέση με την πρόβλεψη, υπήρξαν, όπως σημειώνει, κάποια μειωμένα αποθέματα αλλά «όχι ότι θα φτάσουμε στο σημείο να εξαντληθούν τόσο ώστε να πηγαίνει κάποιος στο μηχάνημα και να μην μπορεί να βγάλει εισιτήριο».

«Προγραμματίστηκαν νέες παραλαβές και για το επόμενο διάστημα τουλάχιστον δεν προκύπτει κάποια έλλειψη σε ότι αφορά τα εισιτήρια», διαβεβαιώνει. Σημειώνεται ότι τα εισιτήρια που εκδίδονται από τα μηχανήματα είναι επαναφορτιζόμενα για πολλές δεκάδες φορές, αρκεί να είναι σε καλή κατάσταση.

«Τα οποία προβλήματα αντιμετωπίζονται άμεσα»

Ερωτηθείσα για τα προβλήματα που παρατηρήθηκαν τις τελευταίες ημέρες στη λειτουργία του Μετρό, η κ. Παληαρούτα επισημαίνει ότι όπως σε κάθε νέο μέσο που μπαίνει σε λειτουργία και μάλιστα με τόσο πολύ κόσμο να το χρησιμοποιεί χρειάζεται ένα χρονικό διάστημα για να σταθεροποιηθεί όλο το σύστημα, τονίζοντας ότι δεν τίθεται θέμα ασφαλείας.

«Όπως έχει πει και ο κ. Ταχιάος, είναι θέματα που προκύπτουν σε ένα νέο σύστημα, δεν είναι ανησυχητικά και τα οποία προβλήματα αντιμετωπίζονται άμεσα», αναφέρει στον Τύπο Θεσσαλονίκης.

Δεν θέλουμε να ωραιοποιήσουμε καταστάσεις, αλλά τα πλεονεκτήματα από τη λειτουργία του Μετρό για την πόλη και τους κατοίκους είναι περισσότερα από τις οποίες αστάθειες παρουσιάζονται στο σύστημα, όπως αναφέρει η γ.γ. σημειώνοντας ότι αστάθειες που λύνονται παρουσιάζονται και στην Αθήνα και σε όλα τα μετρό παγκοσμίως.

Η επέκταση του Μετρό στην Καλαμαριά

Σε ότι αφορά την επέκταση του Μετρό στην Καλαμαριά, τα δυο υψηλής σπουδαιότητας ζητήματα που έχουν να κάνουν με την ορθή λειτουργία της γραμμής επέκτασης που αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία στις 30 Νοεμβρίου του 2025, είναι η σύνδεση της οδού Πόντου με τη Λεωφόρο Γεωργικής Σχολής και η οργάνωση, μελέτη και λειτουργία του Σταθμού Μετεπιβίβασης του Μετρό στην περιοχή της Μίκρας. Για τα θέματα έχει συσταθεί ομάδα εργασίας που έχει συνεδριάσει ήδη δυο φορές. Όπως ενημερώνει η κ. Παληαρούτα, πρόκειται να βρεθεί και πάλι στη Θεσσαλονίκη στα μέσα Μαρτίου.

Γενικά, η κ. Παληαρούτα κάνει λόγο για ένα πολύπλοκο θέμα που αφορά πολλούς stakeholders καθώς πρέπει να συμμετέχουν δήμοι, η Ελληνικό Μετρό, ο  ΟΣΕΘ κλπ. είναι δηλαδή ζητήματα και υποδομών και μεταφορών και γι αυτό έχει δημιουργηθεί και η ομάδα εργασίας.

«Έχουν γίνει ήδη δυο συναντήσεις όπου συζητήθηκαν οι καλύτερες προσεγγίσεις τόσο για τη διάνοιξη της Πόντου όσο και για τον τερματικό σταθμό στη Μίκρα. Έχω προγραμματίσει να ανέβω ξανά περί τα μέσα Μαρτίου για να δούμε που βρισκόμαστε σε σχέση με τον προγραμματισμό που είχαμε κάνει και αφορά κυρίως τον τερματικό στη Μίκρα και την μετεπιβίβαση των πολιτών από τα λεωφορεία ΟΑΣΘ στον σταθμό του Μετρό. Η ομάδα εργασίας είναι σε συζητήσεις για να βρούμε την καλύτερη προσέγγιση ώστε στις 30 Νοεμβρίου με την επέκταση της Καλαμαριάς να εξυπηρετηθεί ο κόσμος με τον βέλτιστο δυνατό τρόπο», τονίζει.

Ο ΟΑΣΘ

Σημειώνεται ότι η κ. Παληαρούτα βρέθηκε στη Θεσσαλονίκη και την περασμένη Δευτέρα, προκειμένου να επιθεωρήσει στο αμαξοστάσιο του ΟΑΣΘ στον Φοίνικα τα 15 πρώτα νέα λεωφορεία τα οποία κυκλοφορούν πλέον στους δρόμους της πόλης, στις γραμμές 33 και 39.

Σημειώνεται ότι συνολικά 41 καινούρια προμηθεύεται ο ΟΑΣΘ, στο πλαίσιο τριετούς χρονομίσθωσης 159 οχημάτων, με τα οποία ο Οργανισμός ανανεώνει τον στόλο του, αποσύροντας ισάριθμα παλαιότερα. Τα υπόλοιπα 26 καινούρια θα κυκλοφορήσουν σταδιακά μέχρι το τέλος Μαρτίου. Στο τέλος της διαδικασίας αυτής ο ΟΑΣΘ, μαζί με τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία τα οποία δρομολογεί ήδη από τον περασμένο Μάιο, θα διαθέτει 151 ολοκαίνουρια λεωφορεία, αριθμός που αντιστοιχεί στο 50% του στόλου που δρομολογεί καθημερινά.

Σε ερώτημα σχετικά με τη λειτουργία των συστημάτων τηλεματικής και κομίστρου, στα λεωφορεία -όπου να σημειώσουμε ότι είχε παρατηρηθεί επίσης αστάθεια με αρκετά από αυτά να μην λειτουργούν σωστά στο σύνολό τους κλπ- η γ.γ. αναφέρει στον «Τύπο Θεσσαλονίκης» ότι και στον ΟΑΣΘ η κατάσταση είναι αρκετά βελτιωμένη και όπως διαπίστωσε κατά την τελευταία της επίσκεψη, δεν αντιμετώπισε κάποιο πρόβλημα ούτε στην επικύρωση ούτε στην έκδοση εισιτηρίου ενώ «και η τηλεματική λειτουργεί κανονικά».  Και σε αυτήν την περίπτωση τονίζει ότι το νέο σύστημα χρειάζεται ένα χρόνο για να σταθεροποιηθεί, εκτιμώντας πάντως ότι τα προβλήματα αυτήν την στιγμή δεν είναι μεγάλα. Υπενθυμίζεται ότι στα νέα μηχανήματα που έχουν τοποθετηθεί εντός των λεωφορείων αστικών και υπεραστικών η έκδοση γίνεται μόνο με τη χρήση κάρτας και όχι μετρητών.

«Ο μεγάλος στόχος είναι η ανανέωση του στόλου», όπως τονίζει η κ. Παληαρούτα, προσθέτοντας ότι συνεχίζει να γίνεται και «θεωρούμε ότι έχει αντίκτυπο». Κατά την ίδια, ένα  μεγάλο ζήτημα που πρέπει να αντιμετωπιστεί είναι οι χρονοαποστάσεις. «Εκεί πρέπει να ενισχυθεί ο οργανισμός με οδηγούς και γίνονται συζητήσεις για να βρεθούν λύσεις», υπογραμμίζει.  

«Ο στόχος είναι κάθε μέρα η κατάσταση στις μεταφορές να είναι καλύτερη από χθες. Δεν μπορούμε να πούμε ότι όλα τα προβλήματα είναι λυμένα, αλλά βλέπουμε τα προβλήματα και συνεχίζουμε το πλάνο προκειμένου να υπάρχει βελτίωση στο πεδίο και οι πολίτες να είναι ευχαριστημένοι και στη Θεσσαλονίκη και στην Αθήνα», τονίζει, εκτιμώντας ότι στη Θεσσαλονίκη βρίσκεται στο επίκεντρο και γίνεται έργο στον τομέα των μεταφορών, με τη λειτουργία του μετρό, με την κατασκευή του Fly Over και με την ανανέωση του στόλου των αστικών λεωφορείων.

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ