Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ
Μία στις δυο επιχειρήσεις της Θεσσαλονίκης (το 53%) θεωρεί ότι, από την μέχρι στιγμής εμπειρία, η έναρξη λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης δεν έφερε κάποια αξιόλογη μεταβολή στις αγορές, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας του ΕΒΕΘ που παρουσιάστηκαν σήμερα.
Από τα ειδικά ερωτήματα που τέθηκαν στο πλαίσιο της ετήσιας έρευνας, που διενεργήθηκε μεταξύ 8 και 16 Ιανουαρίου, δηλαδή περίπου 1,5 μήνα από την έναρξη λειτουργίας του Μετρό, προκύπτει ότι οι επιχειρήσεις θεωρούν ότι ευνοήθηκε περισσότερο η αγορά του κέντρου της πόλης (30%) και αποδυναμώθηκαν οι περιφερειακές, ενώ το 17% δηλώνουν ότι ενισχύθηκαν τόσο η αγορά του κέντρου, όσο και οι περιφερειακές αγορές της πόλης. Στατιστικά μηδενικό είναι το ποσοστό όσων ανέφεραν ότι ενίσχυσε τις περιφερειακές αγορές αλλά αποδυνάμωσε την αγορά του κέντρου.
Στο ερώτημα αν θεωρούν ότι σε βάθος χρόνου θα αλλάξει τις αγοραστικές συνήθειες των κατοίκων της Θεσσαλονίκης το μετρό Θεσσαλονίκης, ένας στους δύο (51%) απαντά ότι θα ενισχύσει την αγορά του κέντρου. Το 25% εκτιμά ότι δε θα αλλάξει τις αγοραστικές συνήθειες των κατοίκων, ενώ ένα 23% εκτιμά ότι θα ενισχύσει τόσο την αγορά του κέντρου, όσο και τις περιφερειακές. Μόνο 1% απαντά ότι θα ενισχύσει τις περιφερειακές αγορές. «Σε γενικές γραμμές, το βασικό συμπέρασμα είναι ότι υπάρχει μια αίσθηση ότι το Μετρό θα ευνοήσει κατά πάσα πιθανότητα την αγορά του κέντρου της πόλης», όπως σχολίασε ο κ. Πασχάλης Τεμεκενίδης της Palmos Analysis.


Για τοFly Over
Παράλληλα, οι 7 στις 10 επιχειρήσεις (68%) που συμμετείχαν στην έρευνα δηλώνουν ότι έχουν βιώσει δυσκολίες ή είχαν επιπτώσεις από τις μέχρι σήμερα εργασίες κατασκευής του FlyOver, με αισθητή ωστόσο μείωση σε σχέση με την αντίστοιχη έρευνα του 2024. Αυτό κατά κύριο λόγο έχει να κάνει με τη δυσκολία μετακίνησης εμπορευμάτων/προϊόντων ή εργαζομένων.
Η ετήσια έρευνα του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης μεταξύ των επιχειρήσεων – μελώνπραγματοποιήθηκε και φέτος από την Palmos Analysis, μέσω αυτοσυμπλήρωσης ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου με τη βοήθεια συστήματος CAWI (Computer Assisted Web Interviewing) και συμμετείχαν 609 επιχειρήσεις.