Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: «Ανθίζουν» οι σταθμοί του Μετρό (ΦΩΤΟ)

Με 2000 δέντρα και 20.000 θάμνους σε χώρους που θα παραλάβει πίσω ο δήμος Θεσσαλονίκης

*Της Λεμονιάς Βασβάνη | Από την έντυπη έκδοση "Τύπος Θεσσαλονίκης"

Η εικόνα των λαμαρινών είναι πλέον παρελθόν. Η συρμάτινη περίφραξη θα μείνει για λίγες μόνο μέρες ακόμη μέχρι την πολυαναμενόμενη λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης στις 30 Νοεμβρίου 2024.

Τι γίνεται όμως με το πράσινο; Σε αρκετούς από τους σταθμούς ο δήμος Θεσσαλονίκης είχε παραχωρήσει οικόπεδά του στο Μετρό ώστε το τελευταίο να εγκαταστήσει τα εργοτάξιά του.

Το τελευταίο διάστημα, με το έργο να βρίσκεται στην τελική ευθεία, οι υπηρεσίες της αντιδημαρχίας Πρασίνου του δήμου Θεσσαλονίκης έχουν προχωρήσει στην αποκατάσταση των παραπάνω χώρων κάνοντάς τες πιο πράσινες.

metro_eykleidis.jpg

Όπως εξήγησε σε τηλεφωνική μας συνομιλία ο Εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος, αρμόδιος για θέματα Περιβάλλοντος και Πρασίνου του Δήμου Θεσσαλονίκης κ. Βασίλης Διαμαντάκης, «παραλάβαμε 2000 δέντρα. Παράλληλα πέρα από αυτά φυτεύθηκαν και 20.000 θάμνοι. Όλα τα παραπάνω έγιναν στα 22 στρέμματα που μας είχε πάρει το μετρό ώστε να τα χρησιμοποιήσει για εργοτάξιά του σε σταθμούς του έργου και πλέον μας τα επιστρέφει. Αυτή την περίοδο είμαστε στη φάση παραλαβής. Οι αρμόδιες επιτροπές θα παραλάβουν τα επί τόπου πάρκα προς χρήση. Στην συνέχεια θα γίνεται η συντήρηση από τον δήμο μας».

Ενδεικτικά ανέφερε πως στον σταθμό Αγίας Σοφίας από το ύψος του Τερκενλή και προς τα πάνω που πριν υπήρχε εργοτάξιο, τώρα θα υπάρχουν δέντρα και θάμνοι. Πράσινα σημεία θα έχουμε σε σταθμούς όπως στον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, στην νησίδα της Μοναστηρίου, στην πλατεία Βαρδαρίου, στην Αγία Σοφία, στο Σιντριβάνι, στον Ευκλείδη, στην Καρακάση και αλλού. 

Αυτές οι φυτεύσεις έρχονται να προστεθούν στα 3000 δέντρα που έβαλε η αντιδημαρχία Πρασίνου κατά την προηγούμενη άνοιξη, ενώ στόχος είναι μέχρι την επόμενη φυτευτική περίοδο να μπουν άλλα 5000 δέντρα, τόνισε ο κ. Διαμαντάκης. «Θέλουμε να φτάσουμε στα 10.000 δέντρα μέχρι την άνοιξη. Αυτό πιστεύω δεν έχει ξαναγίνει στο δήμο μας. Σίγουρα πρέπει να γίνουν πολλά για το πράσινο όμως έστω και αυτά τα πρώτα βήματα ενισχύουν την χλωρίδα του τόπου μας», σημείωσε.

metro_prasino.jpg

Εμπόδια από τον… καιρό

Κι ενώ η φυτευτική περίοδος θα έπρεπε να έχει ήδη ξεκινήσει, ωστόσο λόγω των υψηλών για την εποχή θερμοκρασιών, και της έλλειψης βροχής, αναγκαστικά…μετατέθηκε χρονικά.

Τα τρία μέτωπα πράσινης δράσης

«Θα είχαμε ξεκινήσει τις φυτεύσεις που θέλουμε να κάνουμε, αλλά υπάρχει ανομβρία. Δυστυχώς είναι ξερά τα πάντα. Περιμένουμε την βροχή. Κατά τα άλλα είμαστε έτοιμοι για να σαρώσουμε την πόλη και να την κάνουμε όσο πιο πράσινη γίνεται! Έχουμε άλλα 5000 δέντρα να φυτεύσουμε στην πόλη. Θα εστιάσουμε σε τρία μέτωπα: πρώτον θα ολοκληρώσουμε τις φυτεύσεις σε δενδροδόχους πεζοδρόμων όπου υπολογίζεται να μπουν 1000 δέντρα, δεύτερον να πυκνώσουμε τα πάρκα όπως έχουμε ήδη κάνει πχ στο πάρκο κοντά στο Βασιλικό Θέατρο, και τρίτον να κάνουμε φυτεύσεις πεύκων στο δάσος που εφάπτεται της πόλης, στις παρυφές δηλαδή του Σέιχ Σου με Τριανδρία. Τα παραπάνω θα γίνονται παράλληλα μέχρι και τον Μάρτιο με αρχές Απρίλη του ‘25», δήλωσε ο κ. Διαμαντάκης.

Ποιες ώρες θα λειτουργεί το μετρό

Εν τω μεταξύ στο ωράριο λειτουργίας του Μετρό στη Θεσσαλονίκη αναφέρθηκε χθες ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, μιλώντας στην ΕΡΤ.

Όπως είπε ο κ. Ταχιάος,  το Μετρό θα είναι από τις 5:30 το πρωί μέχρι τις 00:30 μετά τα μεσάνυχτα καθημερινά. Μάλιστα, σημείωσε πως τις Παρασκευές και τα Σάββατα «θα δουλεύει και κάτι παραπάνω», λέγοντας χαρακτηριστικά πως η Θεσσαλονίκη είναι μία ζωντανή πόλη με νεολαία.

«Αυτό το διάστημα γίνονται έλεγχοι στα συστήματα που είναι περίπλοκα, στα λογισμικά, έλεγχοι που άλλωστε είχαν ξεκινήσει από το 2021, γίνεται δηλαδή ο λεγόμενος έλεγχος προσομοίωσης λειτουργίας, χωρίς να έχει σημειωθεί κανένα πρόβλημα μέχρι στιγμής, ενώ οι μοναδικές αστοχίες που υπήρξαν αφορούσαν στη χειροκίνητη λειτουργία μέσα στο αμαξοστάσιο αλλά κι αυτές έχουν διορθωθεί», τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, προσθέτοντας ότι «το μετρό λειτουργεί με βάση τα συστήματα που διαθέτουν οι συρμοί και το Κέντρο Ελέγχου». «Πρόκειται για ένα κλειστό δίκτυο, το οποίο δεν υπάρχει καμία απολύτως περίπτωση να χακαριστεί, καθώς δεν θα υπάρχει πρόσβαση στο ίντερνετ», επισήμανε χαρακτηριστικά ο κ. Ταχιάος.

Ακόμη, όπως είπε, υπάρχουν όλα τα συστήματα ασφαλείας, οι εργαζόμενοι θα παρακολουθούν σε μεγάλες οθόνες τι συμβαίνει ανά πάσα ώρα και στιγμή, ενώ η αποβάθρα είναι υπερσύγχρονη, χωρίς κενά, στο μετρό που θα λειτουργεί αυτόματα χωρίς οδηγό.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μειώθηκαν οι ρύποι στη Θεσσαλονίκη – Ο ρόλος Μετρό και ηλεκτρικών λεωφορείων
Τα στοιχεία που καταγράφηκαν στους σταθμούς μέτρησης του Εθνικού Δικτύου Παρακολούθησης Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης (ΕΔΠΑΡ) της Περιφέρειας Κεντρικής...
Μειώθηκαν οι ρύποι στη Θεσσαλονίκη – Ο ρόλος Μετρό και ηλεκτρικών λεωφορείων
Θεσσαλονίκη: Σοκάρει η επίθεση σε διανομέα στην Τούμπα – «Φοβήθηκα για τη ζωή μου»
Πώς περιέγραψε την επίθεση που δέχθηκε από άγνωστο με σφυρί και αιχμηρά αντικείμενα - Πετούσε και πέτρες σε περαστικούς
Θεσσαλονίκη: Σοκάρει η επίθεση σε διανομέα στην Τούμπα – «Φοβήθηκα για τη ζωή μου»