Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Ταχιάος: Δεν υπάρχει περίπτωση καθυστέρησης για το Fly Over

Tην επόμενη εβδομάδα το πρώτο εργοτάξιο για το Fly Over

Της Λεμονιάς Βασβάνη, 

Στις αρχές της επόμενης εβδομάδας αναμένεται να μπει στον Περιφερειακό το πρώτο εργοτάξιο για την έναρξη των έργων για το Flyover. Ένα έργο που υπόσχεται πιο γρήγορες και ασφαλείς μετακινήσεις στους Θεσσαλονικείς.

Η επίσημη παρουσίαση  του έργου «Αναβάθμιση της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης μέσω Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού τομέα», πραγματοποιήθηκε απόψε βράδυ Δευτέρας 6/11/23 σε κεντρικό ξενοδοχείο της πόλης.

Νίκος Ταχιάος: «Δεν υπάρχει περίπτωση καθυστέρησης του έργου»

Ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος στην αρχή της ομιλίας του σχολίασε πως θα βοηθούσε να ξεκινήσει μετά την έλευση του Μετρό, κυρίως γιατί είναι θέμα ψυχολογίας της πόλης.

taxiaos-flyover1.jpg

Όμως ανέφερε πως αν δεν γίνει τώρα το έργο αυτό μελλοντικά οι συνθήκες στο κυκλοφοριακό θα είναι πολύ χειρότερες. Στη συνέχεια αναφέρθηκε στα πλεονεκτήματα του Flyover, μίλησε για τα βήματα που έχουν ήδη γίνει, ενώ διαβεβαίωσε πως «δεν υπάρχει περίπτωση καθυστέρησης του έργου».

Είπε πως δεν είναι ένα έργο με πολιτική ταυτότητα. «Ξεκίνησε το 2010. Έτυχε διαφόρων σταδίων ωρίμανσης και θα έπρεπε να ανταποκρίνεται στις πραγματικές δυνατότητες της χώρας. Φτάσαμε σήμερα στην επικαιροποίηση της μελέτης οδοποιίας οπότε και ξεκίνησε ο διαγωνισμός. Είναι ένα έργο που έχει περάσει από πολλές κυβερνήσεις. Η τωρινή κυβέρνηση είναι αυτή που το έβαλε σε τροχιά», εξήγησε.

Τόνισε πως στόχος είναι ένα 35-40% της κίνησης του Περιφερειακού να εκτραπεί στο Flyover, ενώ ανέφερε πως με την ολοκλήρωσή του θα υπάρχει λιγότερη ηχορύπανση, θα γίνεται πιο εύκολη και γρήγορη η μετακίνηση, και λιγότερα ατυχήματα.

Όπως είπε θα γίνουν ελάχιστες κοπές δέντρων, συνολικά θα επηρεαστούν 82 στρέμματα (82000 τμ), ενώ δεν θα επηρεαστούν παρακείμενες ιδιοκτησίες. Ωστόσο σημείωσε πως κατά τις εργασίες κατασκευής θα πέσουν αναγκαστικά οι ταχύτητες στην κίνηση των οχημάτων στα 60χλμ. στον Περιφερειακό.

Και πρόσθεσε: «Είναι προφανές ότι θα υπάρξει ταλαιπωρία και αναστάτωση. Θα πρέπει να προσαρμοστούμε σε μια νέα πραγματικότητα. Να μην κάνουμε άσκοπες μετακινήσεις. Να μην κινούνται οχήματα πχ με έναν μόνο επιβάτη. Θα ελεγχθεί η παράνομη στάθμευση σε βασικές αρτηρίες. Η αστυνομία θα φροντίζει ώστε μέσα συγκοινωνίας να έχουν ελεύθερη πρόσβαση στους δρόμους. Και μεγάλο μέρος των μετακινήσεων του Περιφερειακού θα διοχετευθεί στην πόλη», κατέληξε.  

Αλεξοπούλου: «Να γίνει πιο ελκυστική η χρήση ΜΜΜ»

Η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου ευχαρίστησε ΟΣΕΘ, ΟΑΣΘ και ΚΤΕΛ για τις εξπρές γραμμές που θα ανακουφίσουν το κυκλοφοριακό. Επίσης μίλησε για τις προσλήψεις 150 νέων οδηγών και αντικατάσταση μέρους του στόλου των λεωφορείων. «Θέλουμε να κάνουμε πιο ελκυστική την χρήση μέσων μαζικής μεταφοράς», σημείωσε.

alexopoulou.jpg

ΥΜΑΘ: «Ο Flyover πηγαίνει τη Θεσσαλονίκη στην επόμενη μέρα»

Ο ΥΜΑΘ Στάθης Κωνσταντινίδης είπε πως «Ο Flyover πηγαίνει τη Θεσσαλονίκη στην επόμενη μέρα. Είναι ένα έργο που πρέπει να προχωρήσει. Άρχισε να σχεδιάζεται πριν δέκα χρόνια. Θα επιτρέπει ταχύτερη κίνηση, ανταποκρίνεται στις αυξημένες ανάγκες του σήμερα και θα συμβάλλει στην αντιμετώπιση των συγκοινωνιακών προβλημάτων της πόλης». Μίλησε για τον συντονιστικό ρόλο που έχει αναλάβει το ΥΜΑΘ ώστε να αμβλυνθούν τα προβλήματα που θα υπάρξουν από την κατασκευή του, ενώ είπε πως κάποιες προτάσεις φορέων θα υλοποιηθούν και θα αξιοποιηθούν.

Νωρίτερα ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας έδωσε άλλες δύο δεσμεύσεις: για ενισχυμένες συγκοινωνίες και υλοποίηση του Μετρό το 2024.

«Η Θεσσαλονίκη, σε περίπου τέσσερα χρόνια, θα αποκτήσει ένα νέο, υπερσύγχρονο, εναέριο αυτοκινητόδρομο, ο οποίος θα συμβάλλει στην αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος, εξασφαλίζοντας ταχύτερη, ασφαλέστερη, και ελεύθερη διοδίων μετακίνηση», δήλωσε ο κ. Σταϊκούρας.

staikouras.jpg

Πρόκειται για έναν αυτοκινητόδρομο μήκους 13 χλμ., και θα περιλαμβάνει την κατασκευή μιας Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου - μήκους 4 χλμ. - σε συνεχή γέφυρα, 9 ανισόπεδους κόμβους, 10 νέες γέφυρες και 3 νέες σήραγγες, με πολύ σημαντικά οφέλη.

Ο Υπουργός έκανε λόγο «για ένα εμβληματικό έργο στην περιοχή, το οποίο αναγνωρίζεται από το σύνολο, σχεδόν, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και των φορέων της περιοχής».

Εξήγησε πως τα οφέλη για τους οδηγούς, κατοίκους και μετακινούμενους, είναι πολλαπλά:

  • Δωρεάν, ταχεία και ασφαλή παράκαμψη του αστικού ιστού της πόλης της Θεσσαλονίκης.
  • Αύξηση της οδικής ασφάλειας, λόγω της μείωσης του αριθμού ατυχημάτων.
  • Περιβαλλοντική αναβάθμιση της ευρύτερης περιοχής, με μείωση του όγκου των κυκλοφορούντων οχημάτων εντός του κέντρου της Θεσσαλονίκης και αύξηση της μέσης ταχύτητας των οχημάτων που ακολουθούν διαδρομές εκτός κέντρου.
  • Βελτίωση στο προσφερόμενο τουριστικό προϊόν της Βόρειας Ελλάδας, καθώς σήμερα δεν είναι ικανοποιητική η προσβασιμότητα στο Αεροδρόμιο «Μακεδονία» και στους τουριστικούς προορισμούς της Χαλκιδικής, ιδίως κατά τις περιόδους αιχμής.
  • Δραστική μείωση του χρόνου και του κόστους μεταφορών και αύξηση της ανταγωνιστικότητας, ιδίως του δευτερογενούς και τριτογενούς τομέα της οικονομίας του Μητροπολιτικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης».

Ο κ. Σταϊκούρας ανέλυσε τις πρωτοβουλίες για την ελαχιστοποίηση της κυκλοφοριακής όχλησης, καθώς αυτό αποτελεί επιδίωξη της Κυβέρνησης, της Αυτοδιοίκησης, αλλά και των φορέων, όπως ανέφερε.

Σχετικά με την βελτίωση των συγκοινωνιών είπε πως θα γίνουν:

  • εσωτερικές μετακινήσεις οδηγών του ΟΑΣΘ,
  • πρόβλεψη 150 νέων προσλήψεων οδηγών – ορισμένου χρόνου – στον ΟΑΣΘ,
  • ενίσχυση δρομολογίων του ΟΣΕΘ, σε συνεργασία με τη Διοίκηση του Οργανισμού,
  • και ενίσχυση του στόλου με 110 νέα, ηλεκτρικά λεωφορεία, μέχρι τέλος Απριλίου του 2024.

Επιπλέον, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, επεσήμανε, ότι στην ευρύτερη περιοχή υλοποιούνται, από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, σημαντικά οδικά, αντιπλημμυρικά, κτιριακά, σιδηροδρομικά έργα, ενώ υπενθύμισε ότι το 2024, παραδίδεται και τίθεται σε λειτουργία, το Μετρό Θεσσαλονίκης, ακολουθεί η επέκταση προς την Καλαμαριά με χρονική απόσταση περίπου έξι μηνών και πραγματοποιούνται πρόδρομες εργασίες για την βορειοδυτική επέκτασή του.

Όπως είπε ο κ. Σταϊκούρας:

  • Υλοποιούνται οδικά έργα, όπως είναι ο οδικός άξονας Θεσσαλονίκη – Έδεσσα, η σύνδεση του 6ου Προβλήτα του Λιμένα Θεσσαλονίκης με τον Αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό, και η οδική σύνδεση του Παιδιατρικού Νοσοκομείου Φιλύρου.
  • Πραγματοποιούνται αντιπλημμυρικά έργα, όπως είναι αυτά στην ευρύτερη περιοχή της Λαχαναγοράς, της αποχέτευσης ομβρίων υδάτων στο νότιο τμήμα του Δήμου Καλαμαριάς, και της διευθέτησης ρεμάτων στην περιοχή του Ωραιοκάστρου.
  • Δρομολογούνται σημαντικά κτιριακά έργα, όπως είναι η ανακατασκευή του Δικαστικού Μεγάρου Θεσσαλονίκης, η κατασκευή 16 υπερσύγχρονων, βιοκλιματικών σχολικών μονάδων, η ανέγερση ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου στον Εύοσμο, η ενεργειακή αναβάθμιση των νοσοκομείων της περιοχής.
  • Προβλέπεται η δημιουργία Περιφερειακού Κέντρου Πολιτικής Προστασίας Κεντρικής Μακεδονίας.   
  • Προγραμματίζονται σημαντικές παρεμβάσεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο, πολλαπλασιάζοντας τις δυνατότητες του λιμένα της Θεσσαλονίκης για την εξυπηρέτηση επιβατών και εμπορευματικών φορτίων.
  • Παραδίδεται και τίθεται σε λειτουργία, το 2024, το Μετρό Θεσσαλονίκης, ακολουθεί η επέκταση προς την Καλαμαριά με χρονική απόσταση περίπου 6 μηνών, και πραγματοποιούνται πρόδρομες εργασίες για την βορειοδυτική επέκτασή του.
  • Ξεκινά η κατασκευή της Νέας Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Οδού, του γνωστού ως Flyover.

«Η Θεσσαλονίκη μετατρέπεται σε πόλη ολιστικής ανάπτυξης, βελτιώνει την ποιότητα ζωής των πολιτών και επισκεπτών της και ενισχύει το γεωπολιτικό και γεω-στρατηγικό αποτύπωμά της στη Νοτιοανατολική Ευρώπη», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Υπουργός.

Αξίζει να σημειωθεί πως μετά το πέρας της παρουσίασης, ο Υπουργός συνομίλησε με κατοίκους που αντιτίθενται στην κατασκευή του έργου. Οι κάτοικοι μάλιστα κατέθεσαν υπόμνημα 30 φορέων κατά του Flyover.

staikouras-katoikoi.jpg

Κινητοποιήσεις κατά του Flyover

Έξω από το ξενοδοχείο που γίνονταν η εκδήλωση για το Flyover είχαν συγκεντρωθεί εκπρόσωποι της δημοτικής παράταξης «Η πόλη Ανάποδα» αλλά και εκπρόσωποι του Συνδέσμου Κατοίκων Οικισμού Κωνσταντινουπολιτών για να εκφράσουν τις ενστάσεις τους για την κατασκευή του έργου.

diamartyria.jpg
diamartyria2.jpg

Εξάλλου κινητοποίηση προγραμμάτισαν να πραγματοποιήσουν και εργατικά σωματεία την Κυριακή 12/11/23 στην Τούμπα, στο πάρκο για όλους (πρώην Ορφανοτροφείο).

Θα συμμετάσχουν: Ένωση Εμποροϋπαλλήλων Ν. Θεσσαλονίκης, Ταξική Ενότητα στο Σωματείο Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ν. Θεσσαλονίκης, Συνδικάτο Οικοδόμων Θεσσαλονίκης, Συνδικάτο Κατεργασίας Ξύλου Θεσσαλονίκης, Συνδικάτο Μετάλλου Κ. Μακεδονίας, Συνδικάτο Φάρμακου Κ. Μακεδονίας, Σωματείο Μηχανικών Μακεδονίας, Ένωση Λογιστών Θεσσαλονίκης, Ταξική Ενότητα στο ΣΕΤΗΠ, Συνδικάτο Τροφίμων Ποτών Κ. Μακεδονίας, Σωματείο Deloitte Θεσσαλονίκης, ΣΕΤΕΠΕ.

Τέλος η στάθμευση στην Κων. Καραμανλή

Τέλος αξίζει να σημειωθεί ότι με ανακοίνωση της Τροχαίας γνωστοποιήθηκε χθες πως πλέον θα απαγορεύεται η στάθμευση αυτοκινήτων στην Λεωφόρο Κωνσταντίνου Καραμανλή.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ