«Συγγνώμη» για την κατάσταση στον ΟΑΣΘ ζήτησε εκ μέρους της κυβέρνησης ο υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας - Θράκης) Θεόδωρος Καράογλου, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού- Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 FM».
Κληθείς να σχολιάσει την κατάσταση στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, ο κ. Καράογλου, ανέφερε χαρακτηριστικά: «ο ΟΑΣΘ, πρόβλημα. Χωρίς να έχουμε εμείς την ευθύνη για την κατάσταση που είχε φτάσει ο ΟΑΣΘ, εγώ οφείλω ως κυβερνητικός εκπρόσωπος εδώ στη Θεσσαλονίκη να ζητήσω μία συγγνώμη από όλους τους συμπολίτες μου οι οποίοι ταλαιπωρούνται. Αυτό είναι κάτι που πρέπει να ξεκαθαρίσω από την αρχή. Οι πολίτες ταλαιπωρούνται, έχουν απόλυτο δίκιο να διαμαρτύρονται και ειλικρινά ζητώ μία πολύ μεγάλη συγγνώμη».
Ο ΟΑΣΘ - πρόσθεσε ο κ. Καράογλου - «παρελήφθη το καλοκαίρι του 2017 από έναν ιδιωτικό τομέα και έγινε μία κρατική επιχείρηση, δυστυχώς τα πράγματα αντί να πήγαιναν καλά, πήγαιναν από το κακό στο χειρότερο, 500 λεωφορεία είχε τον Αύγουστο του 2017, 213 τα παρέδωσε τον Αύγουστο του 2019 ο κ. Παππάς και η διοίκησή του, έγινε μια μεγάλη προσπάθεια, τώρα είναι σταθερά πάνω από 300 λεωφορεία (...)».
Ερωτηθείς για τις αντιδράσεις σε σχέση με την συνεργασία του ΟΑΣΘ με τα ΚΤΕΛ, προκειμένου να ενισχυθεί το συγκοινωνιακό έργο εντός του πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης, ο κ. Καράογλου επισήμανε πως «αν ξεκινήσει σήμερα μια δημοπράτηση του ελληνικού κράτους για να πάρει λεωφορεία θα κάνει δύο χρόνια τουλάχιστον για να τα πάρει. Άρα λοιπόν πρέπει να βρεθεί μια μεσοβέζικη λύση και η λύση αυτή ποια είναι; Πρώτο να επανέλθουν τα εκατό περίπου λεωφορεία του ΟΑΣΘ που κάνουν υπεραστικές συγκοινωνίες (...) για όλη την υπόλοιπη περιφέρεια του νομού μας. Κατανοώ ότι οι κάτοικοι θεωρούσαν ότι ήταν μια κατάκτηση η συγκοινωνία με τον ΟΑΣΘ, το σέβομαι. Βεβαίως, υπήρχαν περιοχές οι οποίες ήταν αδικημένες (...) εν πάση περιπτώσει αυτό που μετράει είναι ότι θα αναλάβει το ΚΤΕΛ. Γιατί θα αναλάβει το ΚΤΕΛ; Γιατί είναι ιδιώτης, άρα αυτό σημαίνει ότι αύριο αγοράζει λεωφορεία, έχει ήδη αγοράσει, αύριο προσλαμβάνει προσωπικό, άρα λοιπόν μπορεί γρήγορα να τρέξει τις αστικές συγκοινωνίες το ΚΤΕΛ στην περιαστική περιοχή. Ο δε ΟΑΣΘ θα έχει μια ενίσχυση από εκατό λεωφορεία, άρα λοιπόν θα μετριαστεί το πρόβλημα. Δεν θα λυθεί απόλυτα, αλλά θα μετριαστεί».
«Εν πάση περιπτώσει από 1η Φεβρουαρίου και μετά που θα μπουν και τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ που κάνουν περιαστικές διαδρομές θα είναι κάπως καλύτερη η κατάσταση, ζητώ συγγνώμη, ζητώ την κατανόηση των φίλων συμπολιτών που ταλαιπωρούνται» συμπλήρωσε, ενώ σε σχέση με τη δρομολόγηση πρόσθετης γραμμής 55Χ που θα περνά από τη δομή "Αναγνωστοπούλου", ο κ. Καράογλου είπε: «υπάρχει στασιμότητα και επανεξέταση του θέματος. Θα το εξετάσει η διοίκηση του ΟΣΕΘ με πολύ σκέψη».
Για το Μετρό: «Πολύ σημαντική η απόφαση του ΚΑΣ»
Ο κ. Καράογλου χαιρέτισε την «πολύ σημαντική απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ) για το θέμα των αρχαιοτήτων της οδού Βενιζέλου» υπογραμμίζοντας ότι «είναι πάρα πολύ σημαντική, είναι μια απόφαση η οποία ελήφθη με συντριπτική πλειοψηφία (13 υπέρ, 2 κατά) και βεβαίως είναι μια απόφαση η οποία δεν ήταν στο πόδι (...) 15 ώρες περίπου συνεδρίαζαν και άκουσαν όλους τους φορείς».
«Αυτό που είναι δεδομένο είναι ότι (σ.σ. η απόφαση) λύνει τα χέρια πλέον της 'Αττικό Μετρό' να παρουσιάσει εντός δύο μηνών, όπως είπε χθες η κ. Μενδώνη, τη μελέτη για το πώς θα γίνει η απόσπαση των αρχαιοτήτων και η επανατοποθέτησή τους και να ξεκινήσουν τα έργα. Αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό. Άρα, λοιπόν, ξαναμπαίνει το έργο στην τροχιά του, στις ράγες του ο στόχος του Απρίλη του 2023 ειναι ορατός πλέον και όχι αμφισβητήσιμος» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ερωτηθείς σχετικά, ο κ. Καράογλου είπε πως «στην προσφυγή έχουμε δυο πράγματα, το πρώτο είναι τα ασφαλιστικά μέτρα και το δεύτερο είναι η κύρια προσφυγή. Θεωρώ ότι θα περιμένουμε να δούμε τι θα γίνει με τα ασφαλιστικά μέτρα που φαντάζομαι πρώτα θα καταθέσουν-γιατί σας είπα ότι είναι πολύ θετικό ότι η απόφαση του ΚΑΣ ήταν συντριπτική- αν τελικά η απόφαση απορρίψει τα ασφαλιστικά μέτρα, σημαίνει ότι μπορούν να 'τρέχουν' οι εργασίες και η κύρια προσφυγή θα εκδικαστεί όταν εκδικαστεί, μπορεί να έχει τελειώσει και το έργο. Είμαστε σε αναμονή. Σκεφτείτε αν ήταν αρνητική η απόφαση του ΚΑΣ, τι προβλήματα θα υπήρχαν και πάλι. Θυμίζω ότι όταν άλλαξε η απόφαση του ΚΑΣ, η οποία αρχικά το 2013 ήταν υπέρ της απόσπασης και της επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων, το 2017 άλλαξε χωρίς καμία μελέτη, το κατήγγειλε η κ. Μενδώνη (...)».