Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Ματ Ντίλον από Θεσσαλονίκη: Αποκάλυψε πως ψήφισε Κάμαλα – Ο Μπράντο και ο Λάνθιμος

Ο γνωστός ηθοποιός θα παραλάβει απόψε τον Χρυσό Αλέξανδρο στο 65ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Της Λεμονιάς Βασβάνη

«Η ταινία “Τελευταίο ταγκό στο Παρίσι” είναι ένα αριστούργημα όμως στα γυρίσματα της εκμεταλλεύτηκαν την πρωταγωνίστρια Μαρία Σνάιντερ και της προκάλεσαν μεγάλο τραύμα... Ο Μπερτολούτσι μπορεί να έσφαλλε στο πώς χειρίστηκε το θέμα, όμως ήταν ένας αξιόλογος σκηνοθέτης.

Στο “Being Maria” εμείς προσπαθήσαμε να δώσουμε φωνή στην ηθοποιό. Να αφηγηθούμε μια ιστορία κακοποίησης ενός ανθρώπινου πλάσματος. Βασιστήκαμε στο βιβλίο της ανιψιάς της Σνάιντερ που αποτυπώνει όσα έζησε η θεία της. Η ζωή της ήταν δύσκολη λόγω των όσων είχε ζήσει με την οικογένειά της και έπειτα μετά από την επίμαχη σκηνή του βιασμού στην ταινία με τον Μπράντο».

Τα παραπάνω δήλωσε μεταξύ άλλων ο Ματ Ντίλον που βρίσκεται στην πόλη μας για την προβολή της ταινίας με τίτλο «Την έλεγαν Μαρία» (Being Maria, 2024) σε σκηνοθεσία της Ζεσικά Παλούντ, όπου υποδύεται τον Μάρλον Μπράντο.

Ο γνωστός ηθοποιός είπε πως όταν του προτάθηκε να παίξει αυτό το ρόλο δέχτηκε αυτή την πρόκληση. «Ήταν ένα ρίσκο και μου αρέσει να παίρνω ρίσκα στην ζωή» πρόσθεσε ενώ ανέφερε πως «ο Μπράντο, ο Κλιφτ και ο Ντιν άλλαξαν τον τρόπο υποκριτικής για τους άνδρες ηθοποιούς».

mat_dilon3.jpg

Ερωτηθείς για το πόσο σήμερα και μετά το #metoo έχει αλλάξει η κατάσταση σε θέματα κακοποίησης ηθοποιών κατά την διάρκεια γυρισμάτων ταινιών σχολίασε πως συχνά υπάρχει πλέον intimacy coordinator που ρυθμίζει το τι μπορεί και τι δεν μπορεί να συμβεί. «Ίσως δίνει περισσότερη ασφάλεια στον ηθοποιό. Δεν είναι κάτι κακό. Μερικές φορές είναι σαν να φοράς πανοπλία ώστε να μην υπάρχει σωματική επαφή. Έχω κάνει πολλές ταινίες με σκηνές ερωτικές.. πότε δεν είναι εύκολο...».

Με αφορμή και την αποψινή απονομή του Χρυσού Αλέξανδρου στο Ολύμπιον (8μμ) για τη συνολική προσφορά του στον κινηματογράφο, στην προβολή της ταινίας που σκηνοθέτησε και στην οποία πρωταγωνιστεί, την «Πόλη φαντασμάτων» ο Ντίλον είπε πώς όταν ασχολήθηκε με την σκηνοθεσία ένιωθε πως ήταν πάλι παιδί. «Έμαθα πολλά μέσα από την σκηνοθεσία. Είναι ωραίο να δοκιμάζεις κάτι νέο. Μου αρέσει να γράφω και να σκηνοθετώ», σημείωσε, ενώ αναφερόμενος και στην ενασχόλησή του με την ζωγραφική είπε πως προέρχεται από οικογένεια που έχει σχέση με τις εικαστικές τέχνες. «Ο πατέρας μου ήταν ζωγράφος πορτρέτων, ενώ συγγενείς μου σχεδίαζαν καρτούν. Ζωγράφιζα και στο παρελθόν και πριν 8 χρόνια άρχισα να ασχολούμαι περισσότερο με αυτό. Σχεδιάζω έξω από τις γραμμές. Είμαι ο τύπος ανθρώπου που ασχολείται με πολλά πράγματα. Θέλω να είμαι ελεύθερος. Αυτό σε κρατά νέο!», τόνισε, ενώ μίλησε και για την αγάπη του για την αφροκουβανέζικη μουσική.

Εστιάζοντας για την εικαστική βιντεοεγκατάσταση του Γέσπερ Γιουστ με τίτλο Interfears στην οποία πρωταγωνιστεί και προβάλλεται κάθε μέρα στο MOMus-Πειραματικό Κέντρο Τεχνών, στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, είπε πως αποτυπώνει την δραστηριότητα του μυαλού του ενώ κάνει υποκριτική. «Ο Τζέσπερ μου πρότεινε να σκηνοθετήσει το μυαλό μου σε Μαγνητική Τομογραφία ενώ έπαιζα. Αρχικά δεν ήμουν σίγουρος για αυτό το πρότζεκτ. Όμως ήταν κάτι ενδιαφέρον. Ίσως όμως να μην το συνιστούσα σε κλειστοφοβικούς», δήλωσε χαριτολογώντας, ενώ είπε πως ο γιατρός που είδε την τομογραφία του είπε ότι «είναι υγιής».

Ερωτηθείς σχετικά με τις επερχόμενες αμερικανικές εκλογές είπε πως ψήφισε πριν έρθει. "Έχω τις απόψεις μου. Θεωρώ πως η Καμάλα Χάρις είναι η καλύτερη υποψήφια και αυτή είναι η επιλογή μου».

Έπλεξε το εγκώμιο του Γιώργου Λάνθιμου τονίζοντας πως «είναι μια από τις πιο ξεχωριστές φωνές στο σινεμά και ήταν χαρά που δούλεψα μαζί του στο Nimic», ενώ σχολιάζοντας την «Επιστροφή» είπε πως ο Ρέιφ Φάινς είναι «εκπληκτικός ηθοποιός» και ο «Ουμπέρτο Παζολίνι έχει εξελιχθεί σημαντικά».

Τέλος είπε πως δεν θα αρνιούνταν ένα βραβείο, όμως πρόσθεσε πως «υπάρχουν δημιουργοί με σημαντικό έργο που δεν έχουν βραβευτεί. Για μένα το πιο σημαντικό πράγμα είναι το συναίσθημα».

mat_dilon2.jpg

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ