Ειδικότερα, όπως αναφέρει η προτεινόμενη διάταξη, τη διαδικασία πρόσληψης αναπληρωτών αναλαμβάνει το ΑΣΕΠ, με βασικά κριτήρια πρόσληψης, πρώτον, την επιτυχία σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, δεύτερον, την προϋπηρεσία σε θέση αναπληρωτή εκπαιδευτικού, τρίτον τα ακαδημαϊκά προσόντα και στη συνέχεια, τα κοινωνικά κριτήρια. Από πλευράς εκπαιδευτικών ομοσπονδιών, μένει να τοποθετηθούν επί της πρότασης αυτής του υπουργείου, ώστε το συντομότερο δυνατόν, να πάρει την τελική της μορφή η διάταξη. Η ηγεσία του υπουργείου έχει θέσει ως στόχο να μην καθυστερήσουν οι διαδικασίες πρόσληψης αναπληρωτών για την ερχόμενη σχολική χρονιά και να λειτουργήσουν τα σχολεία χωρίς ελλείψεις εκπαιδευτικών από την πρώτη μέρα του σχολικού έτους. Τέλος, σε ό,τι αφορά τη δέσμευση του υπουργείου για μόνιμους διορισμούς 20.000 εκπαιδευτικών σε βάθος τριετίας, ο κ. Φίλης επανέλαβε ότι παραμένει σταθερός στόχος και ότι σύντομα θα καταθέσει στη Βουλή την τεκμηριωμένη μελέτη επί του θέματος που έχει ήδη παρουσιάσει στους θεσμούς.
Το πρόγραμμα «Σχολικά Γεύματα»
Εξάλλου, άρχισε την Παρασκευή, η υλοποίηση της δεύτερης φάσης του πιλοτικού προγράμματος σίτισης «Σχολικά Γεύματα» σε σχολεία των Δήμων: Αγίων Αναργύρων-Καματερού, Νέας Ιωνίας, Ταύρου, Παλαιού Φαλήρου και Χαλανδρίου ως κοινή δράση του Υπουργείου Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης & Κοινωνικής Αλληλεγγύης και του Υπουργείου Παιδείας Έρευνας & Θρησκευμάτων. Η δράση ξεκινά σε τρία από τα εννέα επιπλέον Σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που αφορά η δεύτερη φάση υλοποίησης του προγράμματος και καλύπτει το σύνολο των μαθητών που φοιτούν σε αυτά. Ήδη από τον Φεβρουάριο υλοποιείται το πρόγραμμα σίτισης όλων των μαθητών με επιτυχία σε 9 δημοτικά σχολεία του Δήμου Περάματος, σημειώνεται στην ανακοίνωση του υπουργείου.