Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Ζαχαράκη: Πάνω από 1.200 αναφορές στην πλατφόρμα «Stop Bullying»

Τι είπε η υπουργός Παιδείας σχετικά με την αντιμετώπιση της βίας ανηλίκων, αλλά και για τη απαγόρευση κινητών στα σχολεία

Για όλα τα φλέγοντα ζητήματα που αφορούν το νέο χαρτοφυλάκιό της μίλησε στο ΕΡΤNews και την εκπομπή “Συνδέσεις” η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Σοφία Ζαχαράκη, στην πρώτη της συνέντευξη μετά την ανάληψη των καθηκόντων της.

Για τη βία των ανηλίκων σημείωσε ότι εάν βάλει κανείς τα ποσοστά εμφάνισης του φαινομένου σε όλες τις εκφάνσεις, θα δει ότι η Ελλάδα είναι κάτω από το μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. “Αυτό δεν το λέμε γιατί υπάρχει εφησυχασμός. Αντιθέτως, γι αυτό, για πρώτη φορά η Ελλάδα αποκτά εθνική στρατηγική για να μπορέσουμε όλες και όλοι μαζί να καταπολεμήσουμε αυτό το φαινόμενο και να νιώσουν και τα παιδιά ότι υπάρχει ισχυρή στήριξη, είτε βρίσκονται στο σχολείο, στο σπίτι ή στην κοινότητα και να ξέρουν και οι γονείς όλα τα μέσα που έχουν“.

“Ήδη από το 2019 είχαμε ένα νόμο για το θέμα του εκφοβισμού. Έχουν υπάρξει ειδικές επιτροπές μέσα στα σχολεία από ανθρώπους των σχολείων μαζί με τον ψυχολόγο – κοινωνικό λειτουργό, αλλά και σε διεύθυνση εκπαίδευσης με ειδικά πρωτόκολλα, τα οποία ισχύουν στην περίπτωση κάθε φορά, κάθε περιστατικού. Έχουμε πλέον την πλατφόρμα «Stop Bullying» στην οποία έχουν καταγραφεί πάνω από 1200 αναφορές από πέρσι τον Ιούλιο που μπήκε σε ισχύ. Εκεί τι γίνεται; Μπορείς να καταγράφεις ανώνυμα αυτό το οποίο έχει συμβεί. Και υποχρεούται το σχολείο να καταγράψει κάθε κίνηση που κάνει για να μπορέσει να αντιμετωπίσει τη συγκεκριμένη περίπτωση εντός και εκτός της τάξης” πρόσθεσε η κα Ζαχαράκη.

 

Στην Αττική οι περισσότερες αναφορές για bullying

Σε ερώτηση για το πού παρατηρούνται τα περισσότερα φαινόμενα bullying η κα Ζαχαράκη τόνισε ότι οι περισσότερες αναφορές εντοπίζονται στην Περιφέρεια Αττικής. “Το 49% είναι στην Αττική, το 16% είναι στην Κεντρική Μακεδονία, το 1% είναι στα Ιόνια, στη Δυτική Μακεδονία το 2%. Αλλά αυτό αφορά τις αναφορές που έχουν γίνει. Οι περισσότερες αναφορές είναι στο Γυμνάσιο, στην ηλικία των 13- 14 ετών, ενώ στα αγόρια το φαινόμενο είναι το πιο έντονο και λιγότερο στο δημοτικό, ενώ αρχίζουν και φθίνουν στο Λύκειο. Όμως υπάρχει και μια άλλη εξήγηση ότι όσο μεγαλώνουν τα παιδιά, λιγότερο θα αναφέρουν κάτι το οποίο θα τους συμβεί. Υπάρχει και η έννοια της ομάδας” εξήγησε η υπουργός.

“Δεύτερον, έχουμε πρώτα απ όλα την εισαγωγή ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών, το ξεκινήσαμε το 2020 μαζί με την Νίκη Κεραμέως. Χαίρομαι για αυτή την υπουργική απόφαση γιατί μπορέσαμε να βάλουμε και στο Γενικό Σχολείο τον ψυχολόγο και τον κοινωνικό λειτουργό που είναι τόσο απαραίτητος. Τι οφείλουμε να κάνουμε και δεσμεύομαι ως πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας; Να αυξήσουμε τον αριθμό τους. Γιατί η αλήθεια είναι ότι αυτή τη στιγμή ένας άνθρωπος κινείται σε πέντε σχολεία, σε τέσσερα πέντε σχολεία. Μακάρι να μπορέσουμε να βρούμε και τον απαιτούμενο αριθμό επιστημόνων, αλλά και το επαγγελματιών αλλά και τις απαραίτητες πιστώσεις. Πρέπει να εξαντλήσουμε τον προϋπολογισμό, να το κάνουμε” τόνισε η υπουργός.

“Συνεχίζουμε με το να έχουμε και περισσότερες πληροφορίες ως προς το κομμάτι της αντιμετώπισης του φαινομένου. Έχουμε την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Μέχρι τώρα οι άνθρωποι που εμπλέκονται στο κομμάτι του εκφοβισμού μέσα στις σχολικές τάξεις έχουν επιμορφωθεί. Είναι περίπου 20.000 που έχουν κάνει την πρώτη και τη δεύτερη φάση επιμόρφωσης από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής” δήλωσε.

Όσον αφορά τα κινητά και την απαγόρευσή τους η κα Ζαχαράκη τόνισε ότι τα στατιστικά δείχνουν ότι μήνα με το μήνα μειώνονται τα περιστατικά που μπορεί να έχει παραβιάσει το νόμο ένα παιδί. “Καταλαβαίνουμε ότι πολλές φορές είναι δύσκολο, κάτι το οποίο το παιδί έχει συνηθίσει μέσα στη μέρα φαφνικά να το στερηθεί. Όμως βλέπω ότι μπορούμε να το πετύχουμε αυτό το κομμάτι της απαγόρευσης. Και είναι σημαντικό ότι η Ελλάδα μας πήρε ένα μέτρο το οποίο βλέπουμε ότι ευρωπαϊκά και πανευρωπαϊκά και παγκοσμίως έχει υιοθετηθεί από αρκετές χώρες“.

“Νομίζω ότι το πολύ σημαντικό και δεν θα σταματήσω να το λέω είναι να μπορέσουμε να καθίσουμε σε ένα τραπέζι όλοι μαζί και θα το επιδιώξουμε και στο Υπουργείο Παιδείας, γονείς, εκπαιδευτικοί και παιδιά, έτσι ώστε να υπάρχει μια συναντίληψη. Κινούμαστε με αυτό τον τρόπο απέναντι στον εκφοβισμό. Δείχνουμε μηδενική ανοχή σε οποιαδήποτε έκφανση. Κυρίως πρέπει να σας πω ότι έτσι όπως εμφανίζεται το λεκτικό είναι το πλέον διαδεδομένο, η λεκτική βία και μετά πηγαίνουμε στο σωματικό και σε όλες τις εκφάνσεις” πρόσθεσε.

Κάνοντας αναφορά στην Εθνική Στρατηγική για την αντιμετώπιση της βίας των ανηλίκων, που παρουσιάζεται τη Μ. Τετάρτη, η κα Ζαχαράκη τόνισε θα υπάρξει για πρώτη φορά στην Ελλάδα με ευθύνη της Προεδρίας της Κυβέρνησης και την εποπτεία του κ. Σκέρτσου και όλων των υπουργών, συγκεντρώνοντας σε ένα κοινό κείμενο αναφοράς όλες τις διάσπαρτες πολιτικές.

Για τα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία αλλά και για τα Πρότυπα και Πειραματικά, η κα Ζαχαράκη τόνισε ότι η κυβέρνηση δίνει περισσότερες επιλογές μέσα στη δημόσια εκπαίδευση. “Τι είναι πολύ κεντρικό σε όλες τις κυβερνητικές επιλογές; Να δώσουμε επιλογές στον Έλληνα πολίτη, ποιοτικές επιλογές μέσα από την δημόσια εκπαίδευση. Άρα αυτές οι σχεδόν 25.000 αιτήσεις που έγιναν για Πρότυπα, Πειραματικά και Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία, δείχνουν το δρόμο. Γιατί είναι επίσης θετικό σημάδι, διότι από πέρυσι που είχαμε 19.500, φέτος έχουμε σχεδόν 25.000. Προστέθηκαν βέβαια και τα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία, άρα αύξησαν τον αριθμό των αιτήσεων. Σημαίνει ότι ο κόσμος εμπιστεύεται το θεσμό. Και βέβαια από αυτούς που τότε μας έλεγαν ότι η αριστεία μπορεί να είναι ρετσινιά, λέμε ότι ο κόπος ή η επιβράβευση κι ο μόχθος είναι κάτι το οποίο οφείλουμε σε ένα παιδί να το αναγνωρίσουμε και να του δώσουμε αυτές τις επιλογές“.

Όπως είπε η υπουργός, στις 2 Μαΐου είναι η κλήρωση για τα Πειραματικά σχολεία. “Έχουμε περίπου 12.159 αιτήσεις σε σύγκριση με πέρσι που είχαμε 10.845. Ψήφος εμπιστοσύνης και στα Πειραματικά σχολεία. Και υπάρχει και μια πολύ ενδιαφέρουσα γεωγραφική διάχυση. Δεν αφορά μόνο την Αττική. Περισσότερες ευκαιρίες παντού στην Ελλάδα“.

Στα Πρότυπα σχολεία οι εξετάσεις έχουν προγραμματιστεί για τις 3 Μαΐου. Έχουν γίνει 9.056 αιτήσεις. Στα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία οι εξετάσεις είναι στις 4 Μαΐου και έχουν γίνει 3.274 αιτήσεις.

“Ξέρω ότι πάρα πολλοί έχουν αγωνία, έχουν βάλει τα παιδιά να κάνουν επαναλήψεις, όμως πραγματικά νομίζω ότι είναι μια ζώσα διαδικασία, πολύ ευχάριστη και πολύ θετική. Γιατί επαναλαμβάνω, η δημόσια εκπαίδευση δίνει επιλογές και ισότητα ευκαιριών όπου και αν έχεις γεννηθεί” πρόσθεσε.

Σε ερώτηση για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις η κα Ζαχαράκη στάθηκε στην προετοιμασία των υποψηφίων, μέσα από το Ψηφιακό Φροντιστήριο, το οποίο χαρακτήρισε τη μεγαλύτερη καινοτομία. “Σχεδόν 49.000 μαθήτριες και μαθητές έχουν εγγραφεί στο Ψηφιακό Φροντιστήριο. Είναι ελεύθερη η πρόσβαση. Τα παιδιά βλέπουμε ότι παρακολουθούν. Δεν μπαίνουν μέσα και βγαίνουν. Μένουν και παρακολουθούν την ενότητα η οποία διδάσκεται κάθε μέρα. Κάθε μέρα έχουμε 2 με 3 μαθήματα από καθηγητές και καθηγήτριες της δημόσιας εκπαίδευσης. Δεκάδες καθηγητές, πραγματικά εκατοντάδες ώρες διδασκαλίας. Το Ψηφιακό Φροντιστήριο ήρθε για να μείνει, ρίζωσε και πραγματικά θεωρώ πολύ σημαντική κατάκτηση το ότι μπορούμε να δώσουμε στα παιδιά, οπουδήποτε και αν βρίσκονται, αυτή την δυνατότητα του ψηφιακού φροντιστηρίου. Θα συνεχίσουμε και την άλλη χρονιά. Θυμίζω και για τις υπόλοιπες τάξεις και για τους γονείς αλλά και για τα παιδιά ότι λειτουργεί από την Έ Δημοτικού μέχρι και την Γ’ Λυκείου, που έχει ιδιαίτερη σημασία καθώς σε λίγες μέρες, τέλη Μαΐου, ξεκινάμε τις πανελλαδικές“.

 

10.000 διορισμοί για τη νέα σχολική χρονιά

Η κα Ζαχαράκη αναφέρθηκε επίσης στους 38.000 διορισμούς εκπαιδευτικών που έχουν γίνει και σημείωσε ότι θα γίνουν τη νέα χρονιά άλλοι 10.000 διορισμοί και στην πρωτοβάθμια και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Πρόκειται κυρίως για αναπληρωτές που θα πιάσουν δουλειά τον Σεπτέμβριο.

“Αυτοί είναι ακριβώς οι άνθρωποι οι οποίοι επένδυσαν στη δημόσια εκπαίδευση. Ταξίδεψαν παντού στην Ελλάδα, προσέφεραν στα παιδιά όλο αυτό το απαραίτητο κομμάτι της διδασκαλίας αλλά και της εκπαίδευσης, όπου κι αν βρίσκονται. Τους δίνεται μια ευκαιρία πλέον για μόνιμη θέση στο δημόσιο και βέβαια και μια πιο σταθερή αναφορά σε ποιο σχολείο υπηρετούν. Με μια μόνιμη διετία, η οποία σε μία σταθερή διετία στην αρχή όπου υπηρετούν” τόνισε.

Πηγή: ertnews.gr

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Θεσσαλονίκη: Μεγάλη νοθεία με 16.990 λίτρα λαδιού – Πώς το «βάφτιζαν» παρθένο ελαιόλαδο
Πάνω από 135.000 ευρώ το κέρδος της εγκληματικής οργάνωσης - Τι βρέθηκε από την έρευνα της αστυνομίας
Θεσσαλονίκη: Μεγάλη νοθεία με 16.990 λίτρα λαδιού – Πώς το «βάφτιζαν» παρθένο ελαιόλαδο