Η Ελλάδα πιθανόν να μην πιάσει τον φετινό στόχο των εσόδων από τις αποκρατικοποιήσεις λόγω καθυστερήσεων στη συμφωνία για την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων με την γερμανική Fraport, δήλωσε ο επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ σε συνέντευξη στο Reuters χθες. Στο μεταξύ σήμερα συνεδριάζει το Δ.Σ. του Ταμείου για την προκήρυξη ιδιωτικοποίησης του ΟΛΘ.
Με βάση το τρίτο μνημόνιο, ύψους 86 δις ευρώ, που υπογράφηκε τον περασμένο μήνα, ο στόχος των εσόδων από τις ιδιωτικοποιήσεις διαμορφώνεται στα 1,4 δις ευρώ για φέτος.
Η κοινοπραξία Fraport-Slentel επελέγη στα τέλη του 2014 ως ο προτιμητέος επενδυτής για την διαχείριση 14 περιφερειακών αεροδρομίων, προσφέροντας 1,2 δις ευρώ.
Αλλά η συμφωνία, καθώς και άλλες ιδιωτικοποιήσεις, όπως η πώληση ποσοστού 67% στον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ πάγωσαν αφότου ανέλαβε ο ΣΥΡΙΖΑ μετά τις εκλογές του Ιανουαρίου.
Παρά το ότι το πρόγραμμα έχει επανεκκινήσει, η συμφωνία με την Fraport ίσως να μην ολοκληρωθεί εγκαίρως ώστε να μπορέσει να εισπραχθεί το τίμημα του 1,2 δις ευρώ μέχρι τον Δεκέμβριο, αν και ο στόχος των εσόδων για το 2016 φαίνεται ρεαλιστικός, δήλωσε ο Πιτσιόρλας.
Ο στόχος των εσόδων από το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων έχει προσδιοριστεί στα 3,7 δις ευρώ για το 2016 και στα 1,3 δις ευρώ για το 2017.
«Μέχρι το τέλος του 2015, το ΤΑΙΠΕΔ θα υλοποιήσει ένα πολύ σημαντικό τμήμα της πρώτης φάσης αυτού του προγράμματος, όμως ο οικονομικός στόχος του 1,4 δις είναι ανέφικτος» δήλωσε ο Πιτσιόρλας. «Αντίθετα, θεωρώ ρεαλιστικό να πετύχουμε τους στόχους του 2016.»
Η συμφωνία με την Fraport
Ο Πιτσιόρλας, αναμένει η συμφωνία με την Fraport να ολοκληρωθεί φέτος, αλλά θα χρειαστούν αρκετοί μήνες για να τεθεί σε ισχύ η σύμβαση και να εισπραχθεί το τίμημα.
Με βάση τη συμφωνία με τους δανειστές, η Fraport θα αναλάβει την διαχείριση των αεροδρομίων τον Μάρτιο.
«Εάν η Fraport δεν είναι έτοιμη για την υπογραφή της σύμβασης στις αρχές Οκτωβρίου, οπότε λήγει και η εγγυητική της επιστολή, θα μπορούσαμε να συζητήσουμε μια μικρή παράταση» είπε ο Πιτσιόρλας.
«Μετά την υπογραφή, απαιτούνται διαδικασίες αρκετών μηνών μέχρι να φτάσουμε στο σημείο να τεθεί σε ισχύ η σύμβαση και να καταβληθεί το τίμημα των 1,234 δις».
Η Fraport από την πλευρά της δήλωσε τον Αύγουστο ότι δεν περιμένει πια ολοκλήρωση της συμφωνίας φέτος λόγω της μακράς διακοπής των διαπραγματεύσεων.
Συνεδρίαση σήμερα για τον ΟΛΘ
Ο Πιτσιόρλας είπε ότι το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ θα συνεδριάσει σήμερα Πέμπτη για να εγκρίνει την αλλαγή της προκήρυξης για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ.
Οι επενδυτές θα κληθούν να υποβάλουν προσφορές για το 51% του λιμανιού μέχρι τον Φεβρουάριο αντί του 67% που είχε αρχικά ανακοινωθεί ότι πωλείτο με τη δυνατότητα να αποκτήσουν επιπλέον 16% ανάλογα με τις επενδύσεις που θα κάνουν.
«Συνεχίζουν να ενδιαφέρονται πολύ ενεργά και οι 8 προεπιλεγέντες και ο νικητής θα κληθεί να επενδύσει γύρω στα 100 εκατ. ευρώ περίπου», είπε.
Η APM terminals, η Duferco Holding, η Russian Railways, η International Containers Terminal Services και η Mitsui & Co είναι ανάμεσα στους προεπιλεγέντες.