Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

“Αποδείξαμε ότι μια εταιρία του δημοσίου μπορεί να έχει θετικά αποτελέσματα”

Δήλωσε ο Στ. Αγγελούδης, αναφερόμενος στην 5ετή θητεία της παρούσας διοίκησης της ΟΛΘ Α.Ε.- Τι περιλαμβάνει το business plan για τα επόμενα πέντε χρόνια...

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ 

Στα βασικά σημεία του εγκεκριμένου business plan της ΟΛΘ Α.Ε., αναφέρθηκε χθες ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλός της εταιρίας, Στέλιος Αγγελούδης, σημειώνοντας ότι εμπεριέχει κοστολογημένα και με ακριβή χρονοδιαγράμματα όλα όσα πρέπει να γίνουν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης την επόμενη πενταετία. Παράλληλα, ενημέρωσε ότι προχωράει η αισθητική ανάδειξη του κτιρίου του επιβατικού σταθμού. 

Στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε χθες ο κ. Αγγελούδης, ο οποίος παραμένει στη θέση του στην εταιρία μέχρι τη λήξη της θητείας του παρόντος Δ.Σ., στις 22 Απριλίου, αφού επισήμανε ότι “οι θητείες είναι για να τελειώνουν”, αναφέρθηκε στα πέντε χρόνια που κρατούσε το “τιμόνι” της εταιρίας, δηλώνοντας ότι “ως διοίκηση είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι γιατί είδαμε αρκετά πράγματα να υλοποιούνται παρ΄όλο που ήμασταν σε εποχή μνημονίων και κρίσης”. Η προσπάθεια, σημείωσε, ήταν η εταιρία να μείνει όρθια και να πάει μπροστά και το λιμάνι να μη χάσει το δημόσιο και κοινωνικό του χαρακτήρα.

“Αποδείξαμε ότι μια εταιρία του δημοσίου μπορεί με διαφάνεια και με στόχους να έχει θετικά αποτελέσματα και να μην υπάρχει λόγος να χάσει το δημόσιο χαρακτήρα της”, δήλωσε, ενώ ερωτηθείς σχετικά, εξέφρασε την άποψη ότι δεν υπάρχει άλλο τρόπος αξιοποίησης του λιμένος παρά μόνο μέσα από τη διαδικασία των παραχωρήσεων, “αλλά με διατήρηση του ελέγχου από το δημόσιο”.

Το νέο business plan

Σε ότι αφορά το νέο επιχειρησιακό σχέδιο (business plan) της εταιρίας, αυτό περιλαμβάνει έργα ύψους 330 εκατ. ευρώ περίπου, ενώ το επόμενο δίμηνο αναμένεται να είναι έτοιμο και το master plan. 

Τα βασικά στοιχεία του business plan περιλαμβάνουν –μεταξύ άλλων- τα ακόλουθα:

1. Την ολοκλήρωση της επέκτασης στο δυτικό τμήμα του 6ου προβλήτα και την προμήθεια του ανάλογου μηχανολογικού εξοπλισμού, ώστε η χωρητικότητα του ΣΕΜΠο να φτάσει στα 1,2 εκατ. TEUs. Με αυτό τον τρόπο μπορεί να εξελιχθεί σε σημαντικό κόμβο διαμετακόμισης φορτίων στη ΝΑ Ευρώπη, καθώς θα δημιουργηθεί η δυνατότητα να το προσεγγίζουν περισσότερα πλοία τακτικών γραμμών (direct calls). 

2. Την επέκταση του ανατολικού τμήματος του 6ου προβλήτα (μήκος επέκτασης 650 μέτρα, πλάτος 300 μέτρα, βάθος 16,5 μέτρα) και η προμήθεια του απαιτούμενου μηχανολογικού εξοπλισμού που εξυπηρετεί το συμβατικό φορτίο. Πρόκειται στην ουσία για μια παρέμβαση που θα βοηθήσει την προσέγγιση στο κρηπίδωμα 24 πλοίων με μεταφορική ικανότητα μεγαλύτερη των 100.000 τόνων.

3. Την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας της ΟΛΘ ΑΕ στους προβλήτες 1 και 2, δηλαδή στο κομμάτι του λιμανιού που γειτνιάζει περισσότερο με το κέντρο της Θεσσαλονίκης. 

4. Την ανάδειξη της Θεσσαλονίκης σε σημαντικό προορισμό κρουαζιέρας. Στην πενταετία σημειώθηκε αύξηση 25% στην κρουαζιέρα. Η ΟΛΘ ΑΕ αφενός αναπτύσσει εξειδικευμένο μάρκετινγκ προς τις ναυτιλιακές εταιρίες κρουαζιέρας και συμμετέχει σε ανάλογες πρωτοβουλίες άλλων φορέων της πόλης ενώ σχεδιάζει την καλύτερη αξιοποίηση των υποδομών ανάμεσα στους προβλήτες 1 και 2 που πιάνουν τα κρουαζιερόπλοια. Στην κατεύθυνση αυτή κινείται και η πρωτοβουλία για τη λειτουργία υδατοδρομίου στο λιμάνι, ώστε να υπάρξει αεροπορική σύνδεση με τα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου και τις Σποράδες, αλλά και με περιοχές της ευρύτερης περιοχής που διαθέτουν λίμνες. Ο κ. Αγγελούδης εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι και η νέα διοίκηση του λιμανιού θα αγκαλιάσει την προσπάθεια αυτή. 

Αύξηση φορτίων καταγράφεται το 2015

Στο μεταξύ, όπως ανακοίνωσε ο κ. Αγγελούδης, σημαντική αύξηση καταγράφει η διακίνηση φορτίων από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης το πρώτο δίμηνο του 2015, ως συνέχεια της αυξητικής πορείας του 2014.

Πιο αναλυτικά, την περίοδο Ιανουαρίου - Φεβρουαρίου 2015 τα κοντέινερς που διακινήθηκαν από το λιμάνι αυξήθηκαν έναντι του αντίστοιχου διαστήματος του 2014 κατά 9,87% σε TEUs (από 47.610 σε 52.310) και 6,95% σε τεμάχια (από 31.944 σε 34.184). Στο συμβατικό φορτίο η αύξηση της διακίνηση το ίδιο διάστημα ήταν 0,84%, από 614.424 τόνους το 2014 σε 619.606 τόνους φέτος.

Ο κ. Αγγελούδης έκανε αναφορά και σε δύο νέους ηλεκτροκίνητους γερανούς οι οποίοι θα κάνουν αυτοδύναμο τον 4ο προβλήτα, ο οποίος θα αποκτήσει έτσι δυναμική διαχείρισης πολύ μεγαλύτερων φορτίων (χύδην και χαλυβουργικά). 

Πρόταση για μέρισμα 

Όπως αναφέρθηκε ήδη, η θητεία του παρόντος Διοικητικού Συμβουλίου της ΟΛΘ ΑΕ λήγει στις 22 Απριλίου, ημέρα για την οποία έχει οριστεί η ετήσια τακτική γενική συνέλευση των μετόχων της εταιρίας. Έχει προταθεί μέρισμα 0,70 ευρώ ανά μετοχή. 

Αναβαθμίζεται το κτίριο του επιβατικού σταθμού

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ανακοίνωσε χθες ότι προχωρούν οι διαδικασίες για την αισθητική ανάδειξη του κτιρίου του επιβατικού σταθμού (πρώην τελωνείο), που είναι ιδιοκτησία του ελληνικού δημοσίου (ΕΤΑΔ), το οποίο έδωσε “επιτέλους” τη σχετική άδεια. “Πολεμούσαμε να πάρουμε την άδεια για να κάνουμε παρεμβάσεις ώστε να αναδειχθεί το κτίριο”, δήλωσε χαρακτηριστικά.

Πρόκειται για έργο προϋπολογισμού 350.000 ευρώ το οποίο αναλαμβάνει η ΟΛΘ ΑΕ, με την προϋπόθεση ότι θα εκδοθούν οι απαιτούμενες για την ενεργοποίησή του νόμου 4281/2014 υπουργικές αποφάσεις. “Δόθηκε η έγκριση, η μελέτη υπάρχει, περιμένουμε τώρα έγκριση από την Εφορία Νεωτέρων Μνημείων ώστε να προχωρήσει η διαδικασία της προκήρυξης, είπε ο κ. Αγγελούδης. 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ