Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Ξεκινούν τα δρομολόγια τρένων από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης προς Σκόπια, Βελιγράδι, Σόφια

Το πρόγραμμα τακτικών δρομολογίων εμπορικών τραίνων από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης προς τα Σκόπια, το Βελιγράδι και τη Σόφια, ανακοινώθηκε χθες στο πλαίσιο κοινής συνέντευξης Τύπου που δόθηκε στο κτίριο διοίκησης του ΟΛΘ, στη Θεσσαλονίκη, από τον επικεφαλής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Αθανάσιο Ζηλιασκόπουλο και τον πρόεδρο και διευθύνων σύμβουλο της ΟΛΘ, Στέλιο Αγγελούδη.

Συγκεκριμένα, από τη Δευτέρα 26 Μαΐου και κάθε Δευτέρα θα υπάρχει τακτικό τρένο μεταφοράς κοντέινερς από τη Θεσσαλονίκη προς τα Σκόπια. Μέσα στον Ιούνιο θα προστεθεί και δεύτερο δρομολόγιο κάθε Πέμπτη. Από τον Ιούνιο κάθε Τρίτη θα υπάρχει δρομολόγια από Θεσσαλονίκη προς Βελιγράδι. Από την 1η Σεπτεμβρίου θα ξεκινήσει το τρίμηνο πιλοτικό πρόγραμμα δρομολογίων προς τη Σόφια. Περίπου την ίδια περίοδο θα ξεκινήσουν δρομολόγια από τη Θεσσαλονίκη προς την Κωνσταντινούπολη.

“Η σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τις Βαλκανικές πρωτεύουσες ήταν αίτημα της αγοράς και της ΟΛΘ ΑΕ εδώ και χρόνια. Η ικανοποίησή του προσφέρει καλές υπηρεσίες στο εμπόριο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, αλλά και στις υπηρεσίες που παρέχει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, το οποίο αναβαθμίζεται σε κόμβο συνδυασμένων μεταφορών”, δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ Στέλιος Αγγελούδης, προσθέτοντας ότι η στήριξη της επιχειρηματικότητας επ’ ωφελεία της οικονομίας της περιοχής αποτελεί σταθερή επιδίωξη της διοίκησης της ΟΛΘ ΑΕ.

Οι εκπρόσωποι των δύο εταιρειών δήλωσαν ακόμη ότι είναι έτοιμοι να δρομολογήσουν ανά πάσα στιγμή σύνδεση με το Κόσοβο, όταν υπάρξει ενδιαφέρον και φορτία.

Η προσφορά αυτών των υπηρεσιών, φιλοδοξεί στην ανάδειξη του λιμανιού της Θεσσαλονίκης σε εμπορευματικό hub (κόμβο) για την περιοχή της νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Αύξηση 16% στη διακίνηση κοντέινερς

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, με σημαντική άνοδο στη διακίνηση των κοντέινερς ολοκληρώθηκε το πρώτο τρίμηνο του 2014 για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, κάτι που οδηγεί σε εκτίμηση για αύξηση του τζίρου, αλλά και της κερδοφορίας της ΟΛΘ ΑΕ.

Η διακίνηση κοντέινερς μέσω του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων διαμορφώθηκε την περίοδο Ιανουαρίου, Φεβρουαρίου, Μαρτίου σε 77.141 TEUs, αυξημένη κατά 16,33%, έναντι του πρώτου τριμήνου του 2013. Αύξηση κατά 2,93% καταγράφει η διακίνηση του γενικού φορτίου, ενώ μείωση σημείωσαν το ξηρό χύδην φορτίο (-9,34%) και το συμβατικό φορτίο (-6,3%). Η συνολική διακίνηση φορτίων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης διαμορφώθηκε το πρώτο τρίμηνο του έτους σε 1.682.356 τόνους, αυξημένη έναντι του αντίστοιχου περσινού διαστήματος κατά 0,67%.

Με βάση την ποσοτική διακύμανση, αλλά και το είδος των φορτίων που διακινήθηκαν στο πρώτο τρίμηνο, η διοίκηση της ΟΛΘ ΑΕ εκτιμά ότι οι πωλήσεις και τα κέρδη της εταιρίας στο συγκεκριμένο διάστημα θα καταγράψουν αύξηση πέριξ του 4%.

Στο μεταξύ ολοκληρώθηκε η παραχώρηση χώρου από την ΟΛΘ ΑΕ στο υπουργείο Οικονομικών, ώστε να στεγαστούν στο λιμάνι τα τελωνεία της Θεσσαλονίκης, κάτι που αναμένεται να ολοκληρωθεί τους επόμενους μήνες.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ