Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Παραπλανητικές οι προσφορές «μόνο για λίγο» στα σούπερ μάρκετ

«Αθέμιτη εμπορική πρακτική» σύμφωνα με τον γ.γ. Εμπορίου και Καταναλωτή

Ως αθέμιτη εμπορική πρακτική, που παραπλανά τον καταναλωτή, χαρακτηρίζει τις προσφορές που βασίζονται σε γενικότητες και εκφράσεις του είδους "μόνο για λίγο", ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Καταναλωτή, Αντώνης Παπαδεράκης, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ-ΜΠΕ, "Πρακτορείο 104,9 FM".

Το όλο ζήτημα ήρθε στην επιφάνεια, με αφορμή αναφορά στο φυλλάδιο προσφορών συγκεκριμένης εταιρείας για το διάστημα της Μεγάλης Εβδομάδας, που ανέφερε ότι πωλείται αρνάκι γάλακτος νωπό ολόκληρο «μόνο για λίγο, 5,29 ευρώ το κιλό» και νωπό ή τεμαχισμένο σε «μοναδική τιμή». Η γενική γραμματεία ζήτησε ακριβή ενημέρωση σχετικά με το χρονικό διάστημα στο οποίο αναφέρεται η ένδειξη «μόνο για λίγο» και αν η εξάντληση των αποθεμάτων συνεπάγεται αύξηση τις τιμής που διαφημίζεται. Ζήτησε επίσης να μάθει ποιος είναι ο αριθμός των τεμαχίων των αρνιών με τη συγκεκριμένη τιμή και ποια είναι η τελική τιμή των προϊόντων κρέατος που αναφέρονται στο φυλλάδιο με την ένδειξη «σε μοναδική τιμή».

Όπως επισημαίνει ο κ. Παπαδεράκης, πρόκειται για φαινόμενο που παρουσιάζεται "περισσότερο τα τελευταία δύο χρόνια στην Ελλάδα, ιδιαίτερα σε περιόδους έντονης αγοραστικής κίνησης όπως είναι αυτές του Πάσχα ή και των Χριστουγέννων”. Διευκρινίζει πάντως ότι τέτοιες πρακτικές είναι κάτι διαφορετικό από αυτές που νομίμως ισχύουν στις περιόδους προώθησης ή και προσφορών.

Ο κ. Παπαδεράκης σημείωσε πως η χρήση λεκτικών εκφράσεων όπως "Μόνο για λίγο" και "Μέχρι εξαντλήσεως των αποθεμάτων" από εμπορικές εταιρίες αποτελεί "αθέμιτη εμπορική πρακτική και τακτική παραπλάνησης του καταναλωτή", αφού με αυτόν τον τρόπο ο καταναλωτής ενδέχεται ν' αγοράσει τελικά κάτι άλλο από εκείνο που επιθυμεί ή είχε ζητήσει".

Σύμφωνα με τον ίδιο, η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Καταναλωτή έχει ξεκινήσει "διαδικασία και νομοθετικής ρύθμισης, ώστε να μπει σε ένα νομικό πλαίσιο αυτή η εμπορική πρακτική" και να προσδιοριστεί "πού είναι το θεμιτό και νόμιμο σε αυτή τη διαδικασία, αλλά και πού είναι το παράνομο και το αθέμιτο". Ταυτόχρονα τόνισε πως σε αυτή τη διαδικασία "θα πρέπει να επιβληθούν και κυρώσεις (και) πρέπει να γίνουν σαφή τα όρια της προσφοράς και της παραπλάνησης του καταναλωτή".

Ειδικότερα για τα είδη της προσφοράς που εκφράζονται με τον όρο "Μέχρι εξαντλήσεως των αποθεμάτων", ο κ.Παπαδεράκης σημείωσε πως η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Καταναλωτή βρίσκεται σήμερα σε φάση διερεύνησης πολλών σεναρίων, με τα οποία εξετάζεται το πώς αυτό θα προσδιοριστεί πιο συγκεκριμένα και νομοθετικά". Αυτή την περίοδο, όπως σημειώνει, βρίσκονται σε διαβούλευση οι Κανόνες Διακίνησης Προϊόντων και Υπηρεσιών με την απόφαση να αναμένεται μέχρι το τέλος Απριλίου. Στο πλαίσιο αυτής της διαβούλευσης, "θα γίνει πιο σαφές τι είναι προσφορά” και θα αποσαφηνιστούν τα όρια μέχρι τα οποία θα επιτρέπεται σε μια εταιρία να προβάλει τα προϊόντα της στον καταναλωτή με συγκεκριμένο τρόπο.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Χρυσά» τα καλαμαράκια στη Μύκονο – Τουρίστες πλήρωσαν 285 ευρώ για μία μερίδα
«Εστίαση, παραλίες, ξαπλώστρες κλπ, συνεχίζουν στον ίδιο ρυθμό με τις τιμές, σαν μη συμβαίνει τίποτα» λέει τουριστικός πράκτορας στο νησί
«Χρυσά» τα καλαμαράκια στη Μύκονο – Τουρίστες πλήρωσαν 285 ευρώ για μία μερίδα