Μείωση του τζίρου τους, κατά µέσο όρο, σε ποσοστό 15% τουλάχιστον, από πέρυσι, είχαν η πλειοψηφία των εµπορικών επιχειρήσεων της Θεσσαλονίκης την περίοδο των θερινών εκπτώσεων, κατόπιν σχετικής έρευνας που διεξήγαγε ο Εµπορικός Σύλλογος της πόλης, «γεγονός που καταδεικνύει ότι τα µεγάλα ποσοστά των εκπτώσεων δεν συγκίνησαν τους καταναλωτές, οι οποίοι, πλέον, είναι πολύ φειδωλοί στις αγορές τους».
«Για µια ακόµη χρονιά, συνεχίστηκε η καθίζηση της κατανάλωσης στην αγορά της Θεσσαλονίκης, την περίοδο των θερινών εκπτώσεων, προκαλώντας έντονη απογοήτευση, άγχος και ανασφάλεια για το παρόν και το µέλλον των εµπορικών επιχειρήσεων», αναφέρει χαρακτηριστικά ο ΕΣΘ σε ανακοίνωσή του.
Η πλειοψηφία των ερωτηθέντων και συγκεκριµένα το 87% δηλώνει δυσαρεστηµένο από την κίνηση της αγοράς, ενώ µόνο το 13% δηλώνει ικανοποιηµένο (η ικανοποίηση δεν προέρχεται από την αύξηση του τζίρου, αλλά είτε γιατί περίµεναν να πάνε χειρότερα, είτε γιατί έµειναν στα ίδια επίπεδα µε πέρυσι).
Το 63% των ερωτηθέντων είχε πτώση του τζίρου σε σχέση µε πέρυσι, το 22% κυµάνθηκε στα ίδια επίπεδα και µόνο το 9% είχε µια αύξηση τζίρου της τάξης του 8%.
Ανά περιοχή
Στην περιοχή του ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ το 77% των ερωτηθέντων δηλώνει αρνητική µεταβολή στο τζίρο τους σε σχέση µε την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.
Αρνητική εικόνα επίσης, παρουσιάζει τόσο η αγορά της ∆υτικής όσο και της Ανατολικής Θεσσαλονίκης. Συγκεκριµένα στη ΔΥΤΙΚΗ Θεσσαλονίκη ποσοστό 90% επί των ερωτηθέντων δηλώνει µείωση του τζίρου σε σχέση µε πέρυσι ενώ στην ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ Θεσσαλονίκη το 82% είχε µείωση του τζίρου σε σχέση µε πέρυσι.
Η καλύτερη εκπτωτική περίοδος κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων ήταν από τις 11/07 έως τις 30/07 σύµφωνα µε το 53% των ερωτηθέντων.
Για τα καταστήµατα που άνοιξαν την Κυριακή 17 Ιουλίου, το 78% των συµµετεχόντων στην έρευνα δήλωσαν ότι δεν επηρεάστηκε ο τζίρος τους.
Από την έρευνα διαπιστώθηκε ότι µόνο το 2% των επιχειρηµατιών έχουν προσλάβει επιπλέον υπάλληλο για την κάλυψη των αναγκών λειτουργίας της επιχείρησης την Κυριακή, ενώ η πλειοψηφία των ερωτηθέντων, το 66%, δήλωσαν ότι έχουν επωµισθεί προσωπικά την κάλυψη της συγκεκριµένης ανάγκης, το 21% των επιχειρήσεων έχουν επεκτείνει το ωράριο των ήδη υπαρχόντων υπαλλήλων και το 11% δεν απάντησαν.
Όσον αφορά στο λειτουργικό κόστος της επιχείρησης, το 31% δήλωσαν ότι επιβαρύνονται πολύ, το 22% πάρα πολύ, ενώ το 17% απάντησαν ότι επιβαρύνονται είτε λίγο είτε καθόλου
Τέλος, σύµφωνα µε το 60% των ερωτηθέντων, το άνοιγµα των Κυριακών δεν συνέβαλε καθόλου στην αύξηση της επισκεψιµότητας των καταστηµάτων.
Αποτελέσµατα έρευνας στο Ανοικτό Κέντρο Εµπορίου «THESS MALL»
Η παραπάνω έρευνα έγινε και στις επιχειρήσεις του Ανοικτού Κέντρου Εµπορίου «THESS MALL» το οποίο περικλείεται από τους δρόµους: ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΝΙΚΗΣ – ΠΑΥΛΟΥ ΜΕΛΑ – ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ – ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΟΥΣ συµπεριλαµβανοµένων και των κάθετων οδών.
Τα αποτελέσµατα έδειξαν ότι το 38% των ερωτηθέντων καταστηµάτων του THESS MALL κυµάνθηκαν στα ίδια επίπεδα, το 30% είχαν µείωση τζίρου σε ποσοστό 21%, ενώ το 20% είδαν αύξηση στον τζίρο τους.
Το πρώτο χρονικό διάστηµα έως τέλος Ιουλίου ήταν η καλύτερη περίοδος από άποψη αγοραστικής κίνησης για την πλειοψηφία των ερωτηθέντων.
Αναφορικά µε την Κυριακή 17 Ιουλίου, το 56% των ερωτηθέντων επιχειρήσεων άνοιξαν και το 44% όχι.
Το άνοιγµα αυτής της Κυριακής δεν επηρέασε καθόλου τον τζίρο της εκπτωτικής περιόδου, σύµφωνα µε το 38% των ερωτηθέντων, ενώ µόνο το 15% απάντησαν ότι συνέβαλε θετικά στον τζίρο της εκπτωτικής περιόδου.
«Οι εµπορικές επιχειρήσεις της πόλης µας εναποθέτουν, πλέον, τις ελπίδες τους στην κίνηση της αγοράς το µήνα Σεπτέµβριο, όπου και λόγω της ∆.Ε.Θ., αναµένουν να ανακάµψουν και να καλύψουν το µειωµένο τζίρο που είχαν κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων. Ειδικά φέτος, µε τόσες επιχειρήσεις που κινδυνεύουν να κλείσουν, ο Σεπτέµβριος είναι ιδιαίτερα κρίσιµος µήνας για την αγορά», καταλήγει η ανακοίνωση του ΕΣΘ.