Πολλά ακούστηκαν και άλλα τόσα γράφτηκαν για την αξιοπιστία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων κατά την διάρκεια ακραίων καιρικών φαινομένων και δη χιονοπτώσεων και πολύ χαμηλών θερμοκρασιών, όπως αυτό που συνέβη στην Αράχωβα, τα οποία στην συντριπτική τους πλειοψηφία δεν ισχύουν και το μόνο που μπορούν να κάνουν είναι να προκαλέσουν σύγχυση στους καταναλωτές.
Συγκεκριμένα χθες η ακινητοποίηση αρκετών ηλεκτρικών αυτοκινήτων αποτέλεσε τη μεγάλη έκπληξη στην Αράχωβα καθώς τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα μετακινούνται πιο δύσκολα από τα αντίστοιχα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης με αποτέλεσμα να προκαλέσουν μεγαλύτερη δυσχέρεια στην κίνηση των υπόλοιπων οχημάτων.
Η Ελληνική Αστυνομία σχετικά με την ακινητοποίηση οχημάτων και δυσχέρεια της κυκλοφορίας, λόγω δυσμενών καιρικών φαινομένων πλησίον του οικισμού Αράχωβας Βοιωτίας, καθώς και σε συναφή θέματα τροχονομικών ελέγχων, σε σχετική ανακοίνωση επισήμανε ότι: «Στον οικισμό της Αράχωβας διενεργούνται συνεχείς τροχονομικοί έλεγχοι από αστυνομικούς με σκοπό τη διαπίστωση εφοδιασμού των οχημάτων με αντιολισθητικές αλυσίδες, καθώς και στη διεξαγωγή της κυκλοφορίας με τη χρήση αυτών όπου κρίνεται απαραίτητο, ενώ λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών που επικρατούν στην περιοχή παρατηρήθηκε ότι πολλά ηλεκτρικά οχήματα παρουσίασαν τεχνικά προβλήματα με αποτέλεσμα την ακινητοποίησή τους κατά την επιστροφή από το χιονοδρομικό κέντρο της περιοχής.
Αρχικά να πούμε ότι στη Νορβηγία, όπου πολλούς μήνες του χρόνου οι θερμοκρασίες που επικρατούν είναι πολικές, το ένα στα τέσσερα αυτοκίνητα που κινούνται πλέον είναι αμιγώς ηλεκτρικό, οπότε και η συγκεκριμένα χώρα αποτελεί τον καλύτερο οδηγό για προβλήματα που έχουν καταγραφεί στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Πιο συγκεκριμένα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παρουσιάζουν πολύ λιγότερες βλάβες σε υπερβολικό κρύο από τα οχήματα που κινούνται με βενζίνη ή diesel, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία των εταιρειών οδικής βοήθειας της χώρα. Μάλιστα στη χώρα όπου το 1 στα 4 αυτοκίνητα είναι ηλεκτρικό οι εταιρείες οδικής βοήθειας σε σύνολο 34.000 αιτημάτων κατά τη διάρκεια ακραίων καιρικών φαινομένων το 2024, διαπιστώθηκε ότι μόλις το 13% αφορούσε σε ηλεκτρικά οχήματα και το υπόλοιπο 87% σε οχήματα βενζίνης ή diesel.
Τι πρέπει να προσέχουν οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Οι κάτοχοι ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί όσον αφορά στην κατανάλωση της ενέργειάς τους, καθώς οι πολύ χαμηλές ή αντίστοιχα πολύ υψηλές θερμοκρασίες επηρεάζουν αρνητικά την απόδοση της μπαταρίας του οχήματός τους.
Μάλιστα ανάλογα την μάρκα και το μοντέλο οι διακυμάνσεις στην απόδοση της μπαταρίας ξεκινούν από το 18% και μπορεί να αγγίξουν έως και το 40%.
Όσο μειώνεται η θερμοκρασία τόσο περισσότερη ενέργεια καταναλώνεται για την διατήρηση της θερμοκρασίας της μπαταρίας, την παροχή θερμότητας στην καμπίνα όπως και άλλες λειτουργίες όπως ξεθάμπωμα του παρμπίζ.
Πριν από κάθε ταξίδι καλό θα είναι οι κάτοχοι ηλεκτρικών αυτοκινήτων να χρησιμοποιούν τον προγραμματισμό αναχώρησης, ώστε η φόρτιση του οχήματος να ολοκληρωθεί ακριβώς πριν την ώρα αποχώρησης με αποτέλεσμα η αυξημένη θέρμανση της μπαταρίας να έχει καλύτερη απόδοση.
Επίσης ο σωστός και έγκυρος προγραμματισμός φόρτισης φροντίζει ώστε να διατηρείται η αυτονομία σε υψηλά επίπεδα και δύσκολα θα ξεμείνουν από ενέργεια. Προθερμάνετε επίσης το αυτοκίνητο όσο φορτίζει ώστε να αυξηθεί η αυτονομία.
Τέλος, οι επιβάτες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων καλό θα είναι να χρησιμοποιούν τα θερμαινόμενα καθίσματα και να μειώσουν τη χρήση του καλοριφέρ στην καμπίνα.
Πηγή: carandmotor