Λίγη ώρα πριν από τη μοιραία σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, που συγκλόνισε όλη τη χώρα, ο οδηγός της επιβατικής αμαξοστοιχίας φαίνεται πως είχε αντιληφθεί ότι κάτι δεν πάει καλά με την πορεία που ακολουθούσε.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας Τα Νέα, ο μηχανοδηγός του Intercity φαίνεται ότι τηλεφώνησε σε συνάδελφό του άλλης αμαξοστοιχίας, ρωτώντας τον με αγωνία αν βρίσκεται κι αυτός στην ίδια γραμμή, στην οποία γράφτηκε λίγα λεπτά μετά η τραγωδία.
Το τηλεφώνημα αυτό, που φέρεται να είναι το τελευταίο που πρόλαβε να κάνει ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας Intercity 62, δεν απέδωσε καρπούς.
Ο συνάδελφος που πήρε στο τηλέφωνο ο μηχανοδηγός του Intercity 62 δεν ήταν στην εμπορική αμαξοστοιχία, που κινούνταν στην ίδια κατεύθυνση με το επιβατικό τρένο, αλλά σε άλλη.
Ο αρμόδιος Εισαγγελέας έχει δώσει εντολή να γίνει άρση του τηλεφωνικού απορρήτου και να ανοίξουν όλα τα τηλέφωνα των εμπλεκομένων στην τραγωδία στα Τέμπη για να φανούν όλες οι κλήσεις που έκαναν στο μοιραίο σιδηροδρομικό δυστύχημα και τι ειπώθηκε.
Σύμφωνα με τον ΑΝΤ1, ο 59χρονος μηχανοδηγός της επιβατικής αμαξοστοιχίας, Γιώργος Κουτσούμπας που έχασε τη ζωή του στο δυστύχημα, φαίνεται πως κατάλαβε ότι στις ίδιες ράγες κινούνταν και η εμπορευματική αμαξοστοιχία, εξαιτίας των ενεργειών του σταθμάρχη Λάρισας. Έτσι ξεκίνησε να αναζητεί τηλεφωνικά συναδέλφους του, που θα μπορούσαν να βρίσκονταν στην εμπορευματική αμαξοστοιχία. Έκανε τηλεφωνήματα σε κάποιους, που όμως δεν ήταν εκεί.
Επίσης, ένας από τους μηχανοδηγούς της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας, ο Σπύρος Βούλγαρης, ο οποίος επίσης σκοτώθηκε στο φρικτό δυστύχημα είχε πρόβλημα με την χαλασμένη μηχανή του πριν φύγει από τους Νέους Πόρους. Συνομίλησε με συνάδελφό του στην Αθήνα για να την διορθώσει. Στις 23.05 ξεκίνησε για την Λάρισα, στέλνοντας μάλιστα μήνυμα. Εάν δεν είχε αυτήν την καθυστέρηση, υπάρχει πιθανότητα να είχε φτάσει πριν ξεκινήσει το επιβατικό τρένο από την Λάρισα.
«Δεν είχαν χρόνο να φρενάρουν»
Πηγές ανέφεραν στον ΑΝΤ1 ότι οι μηχανοδηγοί των δύο μοιραίων αμαξοστοιχιών «δεν είχαν χρόνο να φρενάρουν», καθώς συγκρούστηκαν πάνω στην στροφή, όπου είχαν περίπου τέσσερα δευτερόλεπτα να αντιδράσουν, λόγω της περιορισμένη ορατότητας.
Τα μαύρα κουτιά των τρένων εάν μπορέσουν να αποκρυπτογραφηθούν θα δείξουν αν όντως οι μηχανοδηγοί πρόλαβαν να επιχειρήσουν να φρενάρουν τα τρένα.