Με τις περικοπές στους μισθούς, την αύξηση της φορολογίας και την ανεργία στα ύψη, η «αδεκαρία» του λαού έχει όπως είναι φυσικό επιπτώσεις και στην κίνηση στην αγορά, αφού ο καθένας προσπαθεί να περικόψει από όπου μπορεί και να περιορίσει τις αγορές του στα απολύτως απαραίτητα. Ετσι, παρά τις θερινές εκπτώσεις και μάλιστα σε μεγάλα ποσοστά από την πρώτη κιόλας μέρα, οι έμποροι όλης της χώρας δεν είναι ικανοποιημένοι από την κίνηση και οκτώ στους δέκα επιβεβαιώνουν πτώση του τζίρου τους.
Ειδικότερα, όπως προκύπτει από τα πρώτα στοιχεία δειγματοληπτικών ερευνών των Εμπορικών Συλλόγων όλης της χώρας, που συγκέντρωσε η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ), ο τζίρος τις πρώτες είκοσι ημέρες των θερινών εκπτώσεων είναι, μεσοσταθμικά, τουλάχιστον 25% χαμηλότερος από πέρυσι, μείωση που αποτελεί τη μεγαλύτερη της τελευταίας τριετίας. Για τη Θεσσαλονίκη τις τρεις πρώτες εβδομάδες των εκπτώσεων το ποσοστό της πτώσης υπολογίζεται από -30% έως -40%. Υπάρχουν δε εμπορικοί σύλλογοι που αναφέρουν πτώση του τζίρου μέχρι και 60%.
Η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου αναφέρει ότι οι αρχικές εκτιμήσεις δείχνουν στην ένδυση - υπόδηση μια μείωση τζίρου κατά 22-25%, στον οικιακό εξοπλισμό, στα ηλεκτρικά είδη και έπιπλα 20-23%, στα βιβλία - χαρτικά και δώρα 20-22%. Τα πολυκαταστήματα, επίσης, παρουσιάζουν μια σημαντική μείωση των πωλήσεών τους στα επίπεδα του 7-10%.
Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να αναφέρουμε ότι το ίδιο διάστημα τα μεγάλα καταστήματα τροφίμων επίσης εμφανίζουν μείωση κατά 6-8%, ενώ στα μικρότερα καταστήματα τροφίμων, ποτών και καπνού η αρνητική μεταβολή του δείκτη κύκλου εργασιών κυμαίνεται από 17-20%.
Με αντίστοιχο αρνητικό πρόσημο κυμαίνονται και οι δείκτες μεταβολής του όγκου πωλήσεων σε όλες τις εμπορικές δραστηριότητες, με τη μεγαλύτερη μείωση στον κλάδο του αυτοκινήτου και στα καύσιμα, που επιβεβαιώνει τις περιορισμένες καλοκαιρινές μετακινήσεις των Ελλήνων.
Η ΕΣΕΕ προσθέτει ότι η χρήση των πιστωτικών καρτών τη θερινή περίοδο περιορίστηκε στις περιπτώσεις άτοκων δόσεων και γενικά ήταν και πάλι μειωμένη «λόγω της υπερχρέωσης των καρτών των καταναλωτών και των υψηλών επιτοκίων χρέωσης». Επίσης, σημειώνει ότι η συμπεριφορά του καταναλωτή ήταν φοβική λόγω έλλειψης ρευστότητας και ανασφάλειας από τα επερχόμενα φορολογικά μέτρα του Σεπτεμβρίου. Από τα μόνα ίσως θετικά των εκπτώσεων είναι η πτώση του πληθωρισμού και οι φθηνότερες τιμές.