Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Πότε «σαλπάρει» το πλοίο για τα νησιά των Σποράδων

Το ΣΑΣ γνωμοδότησε την προκήρυξη της επιδοτούμενης γραμμής - Τι ζητά ο δήμος Θεσσαλονίκης

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ | ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ "ΤΥΠΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ"

Το «πράσινο φως» για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Θεσσαλονίκης – Β. Σποράδων και αυτό το καλοκαίρι δόθηκε τη Μ. Τετάρτη στη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συνδέσεων (ΣΑΣ), κλείνοντας έτσι με αίσιο τρόπο μια εκκρεμότητα που απασχολούσε τις Αρχές, τους φορείς και τις τοπικές κοινωνίες, ενόψει καλοκαιριού.

Ειδικότερα, το ΣΑΣ τάχθηκε θετικά στη διενέργεια μειοδοτικού διαγωνισμού υπό την προϋπόθεση εξασφάλισης των απαιτούμενων πιστώσεων. Η δρομολόγηση πλοίου αναμένεται να γίνει από 1η Ιουλίου, σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στη γνωμοδότηση.

«Μετά το πράσινο φως που δόθηκε πρέπει να τρέξουν το ταχύτερο δυνατό οι διαδικασίες, ώστε τα δρομολόγια να ξεκινήσουν ακόμη και πριν το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος», αναφέρει ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης σε σχετική ανάρτησή του.

Για μια σημαντική σύνδεση, κάνει λόγο από την πλευρά του και ο αντιδήμαρχος Πολιτισμού, Τουριστικής Ανάπτυξης και Διαδημοτικής Συνεργασίας, Βασίλης Γάκης, μιλώντας στον «Τύπο Θεσσαλονίκης», καθώς οι ξένοι τουρίστες που ενδιαφέρονται να κάνουν διακοπές στις Σποράδες μπορούν να το κάνουν μέσω Θεσσαλονίκης, ενισχύοντας με τον τρόπο αυτόν την επισκεψιμότητα της πόλης, όπως ακριβώς γίνεται και με την Αθήνα και τα νησιά του νοτίου Αιγαίου.

Υπενθυμίζει και αυτός ότι ο δήμος ήθελε να ξεκινήσει η σύνδεση νωρίτερα από τον Ιούλιο.

Σε σύσκεψη που είχε γίνει με το υπουργείο Ναυτιλίας ο δήμος είχε ζητήσει να υπάρχει μια πρόβλεψη με ειδικό κωδικό από την αρχή, ώστε να γίνεται εγκαίρως η διαγωνιστική διαδικασία και να μην περιμένουν οι εμπλεκόμενοι να το ποσό που θα μείνει αδιάθετο  για να μπορέσει να επιδοτηθεί η συγκεκριμένη γραμμή.

Τόσο ο δήμος Θεσσαλονίκης όσο και η Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας αλλά και η Περιφέρεια Θεσσαλίας, κινούνται στην ίδια λογική, σύμφωνα με τον κ. Γάκη, ο οποίος τονίζει ότι οι όποιες χρονικές καθυστερήσεις δεν είναι ωφέλιμες ούτε για την πόλη της Θεσσαλονίκης, ούτε για τις Σποράδες. Για παράδειγμα αναφέρει πως αν είχε ξεκινήσει από τον Ιούνιο φέτος, θα μπορούσαν οι επισκέπτες του Europride 2024 που θα πραγματοποιηθεί 21-29 Ιουνίου στη Θεσσαλονίκη να μετακινηθούν προς τα νησιά των Σποράδων και αντίστροφα.

Η ανάρτηση Αγγελούδη

Ειδικότερα, σε ανάρτησή του στο λογαριασμό του στο facebook, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης αναφέρει:

Έκλεισε, χθες, με αίσιο τρόπο μια μεγάλη εκκρεμότητα, το ζήτημα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Θεσσαλονίκης με τις Σποράδες.

Από την πρώτη στιγμή, με επιστολές μου προς το αρμόδιο Υπουργείο είχα επισημάνει το γεγονός της καθυστέρησης στην οριστικοποίηση των αποφάσεων και την εξασφάλιση της απαιτούμενης χρηματοδότησης για τη λειτουργία μιας γραμμής με σταθερά ανοδική πορεία τα τελευταία χρόνια.

Μετά το πράσινο φως που δόθηκε πρέπει να τρέξουν το ταχύτερο δυνατό οι διαδικασίες, ώστε τα δρομολόγια να ξεκινήσουν ακόμη και πριν το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος.

Συνεχίζουμε να διεκδικούμε για τη Θεσσαλονίκη αυτά που δικαιούται».

Τα δρομολόγια

Συγκεκριμένα, η εκτέλεση των δρομολογίων της επιδοτούμενης γραμμής Θεσσαλονίκη – Βόρειες Σποράδες θα διαμορφωθεί ως εξής:

(α) πέντε (05) δρομολόγια την εβδομάδα από 01/07/2024 έως 01/09/2024, για εννέα (09) εβδομάδες,

(β) τέσσερα (04) δρομολόγια την εβδομάδα από 02/09/2024 έως 08/09/2024, για μία (01) εβδομάδα, και

(γ) τρία (03) δρομολόγια την εβδομάδα από 09/09/2024 έως 15/09/2024, για μία (01) εβδομάδα.

 

Τριαντόπουλος: Εξασφαλίσαμε την απαραίτητη χρηματοδότηση

«Το ΣΑΣ γνωμοδότησε την προκήρυξη της επιδοτούμενης γραμμής Θεσσαλονίκη – Σκιάθος – Σκόπελος – Αλόννησος, με γνώμονα την ενίσχυση της τουριστικής ανάπτυξης των νησιών και τη σύνδεση της Βορείου Ελλάδος με τις Βόρειες Σποράδες, αναφέρει από την πλευρά του σε ανάρτησή του ο  Χρήστος Τριαντόπουλος  Υφυπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας και Βουλευτής Μαγνησίας με τη Νέα Δημοκρατία.

Για τέταρτη συνεχόμενη χρόνια καταφέραμε, σε ένα  πλαίσιο στενής συνεργασίας  με τον Υπουργό Ναυτιλίας, τον Αναπληρωτή Υπουργό του ΥΠΟΙΚ και τον Γ.Γ. Ναυτιλίας και Λιμένων, να εξασφαλίσουμε την απαραίτητη χρηματοδότηση για τη δρομολόγηση, και φέτος, της ακτοπλοϊκής σύνδεσης Θεσσαλονίκη - Β. Σποράδες, προσθέτει ο ίδιος.

Όπως αναφέρει το ΣΑΣ  γνωμοδότησε την προκήρυξη της επιδοτούμενης γραμμής με γνώμονα την ενίσχυση της τουριστικής ανάπτυξης των νησιών και τη σύνδεση της Βορείου Ελλάδος με τις Βόρειες Σποράδες, στο πλαίσιο της έμπρακτης στήριξης της οικονομικής ζωής των περιοχών της Μαγνησίας που επλήγησαν έντονα από τα φαινόμενα των πλημμυρών του Σεπτεμβρίου του 2023.

Υπενθυμίζεται ότι είχε προηγηθεί συνάντηση την Πέμπτη, 25 Απριλίου 2024, στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής μεταξύ του Υπουργού, κ. Χρήστου Στυλιανίδη, του Υφυπουργού Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, αρμόδιου για την αποκατάσταση από φυσικές καταστροφές και την κρατική αρωγή, κ. Χρήστου Τριαντόπουλου, του Γενικού Γραμματέα Ναυτιλίας και Λιμένων, κ. Ευάγγελου Κυριαζόπουλου, αλλά και επικοινωνίας με τον Αναπληρωτή Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, κ. Νίκο Παπαθανάση.

Για το συγκεκριμένο ζήτημα, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Χρήστος Στυλιανίδης, την Πέμπτη 25 Απριλίου 2024, στο πλαίσιο του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, σημείωσε πως: «όπως και πέρυσι περιμέναμε να δούμε τι ποσό θα έμενε αδιάθετο την περίοδο του χειμώνα, όπως συμβαίνει κάθε χρόνο, για να μπορέσουμε να επιδοτήσουμε τη γραμμή Θεσσαλονίκη – Β. Σποράδες. Θα καταστεί εφικτή μετά τη συνεδρίαση του ΣΑΣ και την αναμενόμενη από εκείνο έγκριση και αφού το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής εξασφάλισε την αναγκαία χρηματοδότηση, η οποία θα προέλθει από πόρους κυρίως του ίδιου του Υπουργείου, αλλά και από πόρους του ειδικού ταμείου αποκατάστασης, που έχει δημιουργηθεί για την ευρύτερη περιοχή, λόγω των καταστροφών του ‘Daniel’ και μετά από την πολύτιμη συνδρομή του Υφυπουργού Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας κ. Χρήστου Τριαντόπουλου».

Με τη σειρά του και μετά από σχετική ενημέρωση που είχε από τον Γενικό Γραμματέα, κ. Ευάγγελο Κυριαζόπουλο, στο πλαίσιο της στενής συνεργασίας με το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ο Υφυπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, κ. Χρήστος Τριαντόπουλος, σημείωσε πως «μετά τον εντοπισμό της χρηματοδότησης, η σημερινή θετική απόφαση του ΣΑΣ είναι ακόμα ένα βήμα για τη δρομολόγηση, και φέτος, της ακτοπλοϊκής σύνδεσης των Βορείων Σποράδων με τη Θεσσαλονίκη. Μία χρηματοδότηση μέσα από τη συνδυαστική αξιοποίηση πόρων τόσο από τους διαθέσιμους πόρους του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, όσο και από τους πόρους του ειδικού προγράμματος αποκατάστασης από φυσικές καταστροφές του Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης. Με τη σημερινή θετική απόφαση του ΣΑΣ, συνεχίζεται, για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά, η στήριξη της ακτοπλοϊκής σύνδεσης των νησιών των Βορείων Σποράδων με τη Θεσσαλονίκη. Ανταποκρίνεται στο αίτημα των τοπικών κοινωνιών, καθώς και των τοπικών παραγόντων. Η Κυβέρνηση, αναγνωρίζοντας αυτή την αναπτυξιακή σημασία, προχώρησε σε κρατική στήριξη της εν λόγω ακτοπλοϊκής σύνδεσης που ξεπέρασε, για το σύνολο της τριετίας, τα 10 εκατ. ευρώ. Και αυτή η κρατική χρηματοδότηση, που ξεκίνησε την περίοδο της πανδημίας του κορονοϊού, θα συνεχιστεί σε συνεργασία τριών Υπουργείων και για φέτος, με το διαγωνισμό για την εν λόγω ακτοπλοϊκή γραμμή να δρομολογείται την αμέσως επόμενη περίοδο. Θέλω να ευχαριστήσω τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Χρήστο Στυλιανίδη, τον Αναπληρωτή Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομίων, κ. Νίκο Παπαθανάση, και τον Γενικό Γραμματέα Ναυτιλίας και Λιμένων, κ. Ευάγγελο Κυριαζόπουλο για τη στενή συνεργασία για τα νησιά των Βορείων Σποράδων».

*Φωτ. αρχείου

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πιερρακάκης για ψηφιακό σχολείο: Η τεχνολογία βοηθάει επικουρικά
Η σχέση καθηγητή, δασκάλου και μαθητή είναι ο πυρήνας της εκπαίδευσης και αυτό δεν θα αλλάξει ποτέ. Η τεχνολογία είναι κάτι που βοηθάει, όπως είπε
Πιερρακάκης για ψηφιακό σχολείο: Η τεχνολογία βοηθάει επικουρικά