Τα θέματα των γραπτών προαγωγικών εξετάσεων λαμβάνονται από την ύλη που ορίζεται ως διδακτέα και εξεταστέα για κάθε μάθημα κατά το έτος που γίνονται οι εξετάσεις.
Οι ερωτήσεις, σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, θα πρέπει να ελέγχουν ευρύ φάσμα διδακτικών στόχων, να είναι κλιμακούμενου βαθμού δυσκολίας και να είναι στο πνέυμα των σχολικών εγχειριδίων.
Αναφορικά με τη βαθμολόγηση επισημαίνεται πως σε περίπτωση κατά την οποία ένα θέμα αναλύεται σε υποερωτήματα, η βαθμολογία που προβλέπεται γι αυτό κατανέμεται ισότιμα στις επιμέρους ερωτήσεις, εκτός αν κατά την ανακοίνωση των θεμάτων καθορίζεται διαφορετικός βαθμός για κάθε μία από αυτές.
Ως γνωστόν, τα θέματα ορίζονται κατά 50% από την Τράπεζα Θεμάτων και κατά 50% από τον καθηγητή αλλά στις οδηγίες καθορίζεται από το σύνολο των ερωτήσεων ποιες θα «βάζει» ο καθηγητής.