Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

ΕΛΣΤΑΤ: Άνοδο 1,4% σημείωσε ο πληθωρισμός τον Ιούλιο

Σε ποια προϊόντα και υπηρεσίες υπήρξαν ανατιμήσεις, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ

Άνοδο 1,4% σημείωσε ο πληθωρισμός τον Ιούλιο φέτος σε σχέση με τον Ιούλιο 2020, από άνοδο 1% τον Ιούνιο εφέτος και έναντι μείωσης 1,8% τον Ιούλιο πέρυσι σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019.

Ωστόσο, μεταξύ Ιουλίου και Ιουνίου εφέτος υπήρξε μείωση 1,4%, η οποία προήλθε από τα εξής:

Από τις ανατιμήσεις σε: Ξενοδοχεία- μοτέλ- πανδοχεία (7,8%), Φυσικό αέριο (7%), Καύσιμα και λιπαντικά (3,1%), Ψάρια νωπά (2,3%), Τυριά (1,9%), Ψωμί και δημητριακά (0,7%), Άλλα είδη ατομικής φροντίδας (0,7%) και Αυτοκίνητα καινούργια (0,5%).

Από τις μειώσεις τιμών σε: Μεταφορά επιβατών με αεροπλάνο (11,8%), Φρούτα νωπά (9%), Πατάτες (7,1%), Άλλα προσωπικά είδη (2,7%), Είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού (0,9%) και Κρέατα γενικά (0,4%).

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, η αύξηση του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή κατά 1,4% τον Ιούλιο προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

1,7% στην ομάδα «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: αρνί και κατσίκι, νωπά ψάρια, τυριά, ελαιόλαδο, άλλα βρώσιμα έλαια, νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: χοιρινό, γάλα νωπό πλήρες, γιαούρτι.

4,2% στην ομάδα «Στέγαση», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης.

5,8% στην ομάδα «Μεταφορές», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καύσιμα και λιπαντικά, καινούργια αυτοκίνητα, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.

2. Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:

1,4% στην ομάδα «Ένδυση και υπόδηση», λόγω μείωσης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

0,7% στην ομάδα «Διαρκή αγαθά- είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, οικιακές συσκευές και επισκευές.

0,8% στην ομάδα «Υγεία», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα.

2,7% στην ομάδα «Επικοινωνίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.

0,8% στην ομάδα «Αναψυχή- πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα διαρκή αγαθά αναψυχής.

0,3% στην ομάδα «Ξενοδοχεία- καφέ- εστιατόρια», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα ξενοδοχεία- μοτέλ- πανδοχεία. Μέρος της μείωσης αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία- καφενεία.

1,2% στην ομάδα «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: άλλα είδη ατομικής φροντίδας, ασφάλιστρα οχημάτων.

Σε μηνιαία σύγκριση, ο γενικός δείκτης παρουσίασε μείωση 1,4% τον Ιούλιο 2021 σε σύγκριση με τον Ιούνιο 2021, έναντι μείωσης 1,7% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Όσον αφορά τον εναρμονισμένο πληθωρισμό, αυτός αυξήθηκε 0,7% τον Ιούλιο εφέτος, από αύξηση 0,6% τον προηγούμενο μήνα και έναντι μείωσης 2,1% τον Ιούλιο 2020. Σε μηνιαία σύγκριση, ο εναρμονισμένος δείκτης παρουσίασε μείωση 1,3% τον Ιούλιο 2021 σε σύγκριση με τον Ιούνιο 2021, έναντι μείωσης 1,4% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Άννα Μυκωνίου: «Λέμε όχι στην έμφυλη βία, μέσα από την τέχνη και τον πολιτισμό»
Το «Φεστιβάλ Επταπυργίου 2024» είναι αφιερωμένο στην γυναίκα και η πρόεδρός του μίλησε στο «ΤyposThes» για τον θεσμό που κερδίζει ολοένα και...
Άννα Μυκωνίου: «Λέμε όχι στην έμφυλη βία, μέσα από την τέχνη και τον πολιτισμό»
Νίκη Κεραμέως: Μέχρι στιγμής έχουν φτάσει στις κάλπες 12.000 επιστολικές ψήφοι
Προτεραιότητά μας μετά τις ευρωεκλογές είναι να φέρουμε προς συζήτηση στη Βουλή την επέκταση της επιστολικής ψήφου και στις εθνικές εκλογές
Νίκη Κεραμέως: Μέχρι στιγμής έχουν φτάσει στις κάλπες 12.000 επιστολικές ψήφοι