Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θανατηφόρα τροχαία: Πώς θα τα μειώσουμε - Οι ευθύνες οδηγών και πεζών

Πολλοί βγαίνουν στο δρόμο και όταν οδηγούν σκέφτονται όλα τους τα προβλήματα και δεν θεωρούν ότι κάνουν κάτι τόσο επικίνδυνο και ακραίο που είναι η μετακίνησή μας

Στη λογική που πρέπει οδηγοί, αλλά και πεζοί να υιοθετούν στις μετακινήσεις τους, ώστε να μειωθούν τα τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα, αναφέρθηκε o Kωνσταντίνος Μαρκουίζος «Ιαβέρης», εκπαιδευτής οδικής συμπεριφοράς, μιλώντας στο ΕΡΤΝews και την εκπομπή «Σαββατοκύριακο από τις 6», με αφορμή τόσο τα πρόσφατα τροχαία που σημειώθηκαν, όσο και την έξοδο των εκδρομέων του Πάσχα. Επίσης σχολίασε το νέο νόμο, αλλά και το ενδεχόμενο χρήσης καμερών, για την αντιμετώπιση του προβλήματος.

Όπως ανέφερε μεταξύ άλλων: «δεν είναι μόνο οι οδηγοί και οι αναβάτες οι οποίοι έχουν στα χέρια τους την ευθύνη.
Υπάρχουν και οι πεζοί, οι ευάλωτοι χρήστες δηλαδή, οι ποδηλάτες, όλοι αυτοί οι οποίοι χρησιμοποιούν το δίκτυο.
Στην προκειμένη περίπτωση, όπως και σε άλλες πάρα πολλές περιπτώσεις και μοτοσυκλετιστές οι οποίοι έχουν πέσει και έχουν σκοτωθεί. (…) Πρόσφατα δύο κοπέλες που παρέσυραν μια κοπέλα που βρέθηκε μπροστά τους στο δρόμο σε σημείο που δεν υπήρχε διάβαση. Συνειδητά περνάει ο κόσμος και πηδάνε ακόμα και μπαριέρες. Στη Συγγρού επανειλημμένως έχουμε δει σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας, σε δρόμους οι οποίοι είναι γρήγοροι λεωφόροι, να περνάνε σε σημεία που δεν υπάρχουν διαβάσεις».

Και πρόσθεσε: «Κανείς δε βγαίνει στο δρόμο και λέει σήμερα θα πάω και θα σκοτώσω κάποιον. Απλά βγαίνουν στο δρόμο και με όλα τους τα προβλήματα (…) δεν σκέφτονται τίποτα άλλο, σκέφτονται μόνο τα προβλήματά τους. Σκέφτονται όλα αυτά τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν και δεν θεωρούν ότι κάνουν κάτι τόσο επικίνδυνο και ακραίο όπως είναι η μετακίνησή μας» είπε συμπληρώνοντας πως υπάρχει και μερίδα ανθρώπων που είναι επικίνδυνοι, γι’ αυτό αυστηροποιείται και ο νόμος. «Ο νέος νόμος 50/90 του 2024 με το άρθρο 90, το οποίο βάζει κάποιες κατηγορίες, όπως είναι η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, η παραβίαση στοπ, η κατανάλωση αλκοόλ, η παραβίαση διπλής διαχωριστικής και άλλες οι οποίες καταλήγουν σε σοβαρούς τραυματισμούς και θανάτους. Πλέον τιμωρούνται με διαφορετικό τρόπο απ’ ότι στο παρελθόν».

Συνεχίζοντας ως προς τις αιτίες των τροχαίων, συμπλήρωσε πως: «είναι συνδυασμός και όλων των χρηστών και των ευάλωτων, αλλά και η αύξηση της μέσης ταχύτητας στα αστικά κέντρα» σημειώνοντας ότι πρέπει να υπαρχει συνεργασία από όλους: «Στο μακελειό το οποίο συντελείται μέσα στις κατοικημένες περιοχές, εννοούμε τις γειτονιές, όχι τις λεωφόρους.
Και εκεί που πάει να θεσμοθετηθεί το όριο των 30 χιλιομέτρων που υιοθετείται σε όλα τα ευρωπαϊκά κράτη, ακούμε αντιρρήσεις και προβλήματα από τους ίδιους τους πολίτες για νόμο που πάει να προφυλάξει τα παιδιά μέσα στις γειτονιές».

Οι κάμερες

Για το θέμα των καμερών σχολίασε ότι: «Θεωρώ πως είναι ένα μέσο το οποίο θα βοηθήσει πολύ στην μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων, διότι το πρώτο θέμα είναι η ευαισθητοποίηση – ενημέρωση που γίνεται και μέσω με τη βοήθεια και τη συνεργασία των μέσων μαζικής Ενημέρωσης».

Συμπλήρωσε για το θέμα των ποινών, πως: «η αυστηροποίηση υπάρχει, όμως να εφαρμόζονται και οι νόμοι.
Οι κάμερες μπορούν να βοηθήσουν γιατί δεν μπορούμε να στελεχώσουμε τα τμήματα της Τροχαίας με τόσο κόσμο, έτσι ώστε ο καθένας από εμάς να έχει έναν αστυνομικό δίπλα του».

Πηγή: ertnews

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ