24

OCT
2018

Δηλώσεις του Δημάρχου στο πλαίσιο του εργαστηρίου «Μετρό και ανάπτυξη»

Θεσσαλονίκη: Πρόταση για λιγότερες λωρίδες για ΙΧ στην Εγνατία

13 Jun 201818.15

Του Γιώργου Καλλίνη

Την ικανοποίηση του εξέφρασε ο Δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης από την πορεία και την παρουσίαση των συμπερασμάτων του εργαστηρίου «Μετρό και Ανάπτυξη: Ο άξονας της οδού Εγνατίας» που ξεκίνησε την Δευτέρα 11 Ιουνίου και υλοποιείται στο πλαίσιο της συμμετοχής του Δήμου Θεσσαλονίκης στο δίκτυο των 100 Ανθεκτικών πόλεων.

«Έχουμε ανεξάρτητες, μη συγκοινωνούσες καταστάσεις και τελικά καταφέρνουμε να κάνουμε μία τρύπα στο νερό. Αν δεν καθίσουν άνθρωποι από όλες τις επαγγελματικές ειδικότητες όλοι μαζί για να βρουν μια άκρη για αυτόν τον κεντρικό δρόμο της Θεσσαλονίκης, ο οποίος έχει ένα σωρό πλούτο, αλλά τελευταία έχει απαξιωθεί αλλά κατά διαστήματα ήταν ο πιο εμπορικός δρόμος της Θεσσαλονίκης, πως θα τον ξαναζωντανέψουμε; Τώρα πλέον φυτοζωεί», τόνισε ο Δήμαρχος.

«Τα κτίρια είναι υποβαθμισμένα, οι επαγγελματίες φυτοζωοούν, η κυκλοφορία είναι τραγική. Το μετρό θα εξυπηρετήσει ως ένα σημείο μία κατάσταση, αλλά αυτοί που θα χρησιμοποιήσουν το Μετρό δεν θα βλέπουν την Εγνατία. Είμαι ιδιαίτερα ευχαριστημένος με την ολιστική αντιμετώπιση ενός θέματος όπως της Εγνατίας και έτσι πρέπει να αντιμετωπίζουμε κομμάτια της πόλης. Παρόμοια προβλήματα σαν της Εγνατίας παρουσιάζονται και στην Άνω Πόλη και στην ανατολική πλευρά της πόλης, είτε είναι Τούμπα είτε είναι το Ε' Δημ. Διαμέρισμα, όπου και εκεί χρειάζονται αναβαθμίσεις. Οι πόλεις μας έχουν καταντήσει γκέτο. Η Θεσσαλονίκη δεν είναι φιλική και προς τον επισκέπτη και προς τον κάτοικο. Πρέπει να δουλέψουμε πολλά χρόνια, να εξοικονομήσουμε λεφτά και να πιστέψουμε ότι η πόλη μπορεί να γίνει ωραία πόλη για να ζήσει κάποιος. Η Θεσσαλονίκη έχει ένα πολύ ανθρώπινο μέγεθος, δεν είναι Αθήνα που έχει 5 εκατομμύρια κατοίκους», συμπλήρωσε.

Από την πλευρά του, ο αντιδήμαρχος Αστικής Ανθεκτικότητας και Αναπτυξιακών Προγραμμάτων Γιώργος  Δημαρέλος, εξήγησε τους στόχους της νέας εποχής της πόλης, μετά την κατασκευή του μετρό. «Ο πρώτος στόχος είναι να μην είναι ανταγωνιστικά μεταξύ τους τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, αλλά να αλληλοσυμπληρώνονται. Δεύτερον, να υπάρχει δράση ενάντια στην απαξίωση των καταστημάτων πάνω στον άξονα του μετρό. Τέλος, είναι σημαντικό να αναδειχθεί το πλούσιο πολιτιστικό απόθεμα που βρίσκεται στην οδό Εγνατία».

Η Κωνσταντίνα Καρύδη, εκπρόσωπος του δικτύου Resilient Cities τόνισε πως μέσω του προγράμματος «η Θεσσαλονίκη πρέπει να γίνει ένα παγκόσμιο παράδειγμα. Η μπάλα είναι στη Θεσσαλονίκη, στους φορείς, που θα συνεργαστούν» προσθέτοντας ότι θα πρέπει να βρεθούν οι κατάλληλες πηγές χρηματοδότησης.


Η συγκοινωνιολόγος, αναπληρώτρια διευθύντρια ΙΜΕΤ, Γεωργία Αϋφαντοπούλου, στην πρόταση της είπε πως "πρέπει να αναπτυχθεί ένα σχέδιο για όλο τον άξονα. Με διαφορετικά κυκλοφοριακά χαρακτηριστικά, με μειωμένο αριθμό λωρίδων για τα οχήματα και απόδοση του δημοσίου χώρου στους κατοίκους. Με έμφαση στις κάθετες συνδέσεις και τις πεζοδρομήσεις".


Το εργαστήριο που ξεκίνησε τη Δευτέρα 11 Ιουνίου και ολοκληρώθηκε χθες Τετάρτη 13 Ιουνίου 2018 με την παρουσίαση των αποτελεσμάτων του,  υλοποιείται στο πλαίσιο της συμμετοχής του Δήμου Θεσσαλονίκης στο δίκτυο των 100 Ανθεκτικών πόλεων.

Κατά τη διάρκειά του τέθηκαν προς συζήτηση θέματα που αφορούν στη μεγιστοποίηση των ωφελειών από την κατασκευή και ολοκλήρωση του Μετρό, όπως η βιώσιμη μετακίνηση, τα ανεκμετάλλευτα ακίνητα, η αξιοποίηση των ανοιχτών χώρων, η ανάπτυξη ψηφιακών εφαρμογών, καθώς και οι αστικές προκλήσεις που θα δημιουργηθούν με την παράδοση του Μετρό στον άξονα της οδού Εγνατίας.

Στο εργαστήριο συμμετείχαν μεταξύ άλλων, εκπρόσωποι από ιδιωτικούς, δημόσιους, ακαδημαϊκούς και μη κερδοσκοπικούς τομείς της Θεσσαλονίκης και του εξωτερικού, όπως: AT Osborne, IMG Rebel, Arup, British Council, Cisco, Αττικό Μετρό, ΟΣΕΘ, Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας του ΕΚΕΤΑ, Επαγγελματικό Επιμελητήριο, Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο, Εφορία Αρχαιοτήτων, ΑΠΘ, ΓΑΙΟΣΕ, CBR Ellis,  Μητροπολιτική Αναπτυξιακή Θεσσαλονίκης και υπηρεσίες του Δήμου.

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ;(0)



Τύπος Θεσσαλονίκης

«Πόλεμος λάσπης» στο γενικό νοσοκομείο Κιλκίς – Τι μας είπε ο διοικητής

Τοπικά24 Oct 201801.15

Αρνείται κάθε κατηγορία ο διοικητής του νοσοκομείου Κιλκίς


Φωτογραφία αρχείου

Πυροβολισμοί με ένα τραυματία στη Θεσσαλονίκη

Τοπικά23 Oct 201822.23

Σε οικισμό αθίγγανων στη δυτική Θεσσαλονίκη

ΠΡΟΣΟΧΗ – Εξαφάνιση για 23χρονη και 61χρονο στη Θεσσαλονίκη (ΦΩΤΟ)

Τοπικά23 Oct 201821.42

Δύο Silver Alert εκδόθηκαν σήμερα για εξαφανίσεις ενηλίκων


Θεσσαλονίκη: Ο Παύλος Τσίμας θα μιλήσει για τον Michael Dukakis

Τοπικά23 Oct 201820.30

Σε εκδήλωση του Michael and Kitty Dukakis Center for Public and Humanitarian Service στο Ανατόλια


Πλήθος πιστών υποδέχτηκε την Τίμια Ζώνη στη Θεσσαλονίκη (ΦΩΤΟ)

Τοπικά23 Oct 201820.11

Ιστορική στιγμή για τη δυτική Θεσσαλονίκη, για τον Εύοσμο


Θεσσαλονίκη: Γιορτή 4 ημερών για τον Άγιο Δημήτριο – Με δωρεάν ψάρια!

Τοπικά23 Oct 201820.10

Μοίρασμα ψαριών, κρασιού και άρτου στα «23α Δημήτρεια»


Χαλκιδική: Νεκρός βρέθηκε αγνοούμενος άνδρας – Τραγικό τέλος

Τοπικά23 Oct 201819.20

Ο ηλικιωμένος είχε εξαφανιστεί την περασμένη Παρασκευή


Θεσσαλονίκη: Έκθεση για τα Γαλλικά Πανεπιστήμια

Τοπικά23 Oct 201819.20

Στο Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης

Θεσσαλονίκη: Δελφίνια κολυμπούν στο Θερμαϊκό! (Video)

Τοπικά23 Oct 201818.50

Ένα πολύ όμορφο θέαμα στη Νέα Παραλία



Μασούτης



Mollers






NLP



porni



IS



Typosthes.gr - Twitter

Δημήτρια



Typosthes.gr - Facebook


© 2012 ePublish

Rss | Επικοινωνία