24

JUN
2018

Δηλώσεις του Δημάρχου στο πλαίσιο του εργαστηρίου «Μετρό και ανάπτυξη»

Θεσσαλονίκη: Πρόταση για λιγότερες λωρίδες για ΙΧ στην Εγνατία

13 Jun 201818.15

Του Γιώργου Καλλίνη

Την ικανοποίηση του εξέφρασε ο Δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης από την πορεία και την παρουσίαση των συμπερασμάτων του εργαστηρίου «Μετρό και Ανάπτυξη: Ο άξονας της οδού Εγνατίας» που ξεκίνησε την Δευτέρα 11 Ιουνίου και υλοποιείται στο πλαίσιο της συμμετοχής του Δήμου Θεσσαλονίκης στο δίκτυο των 100 Ανθεκτικών πόλεων.

«Έχουμε ανεξάρτητες, μη συγκοινωνούσες καταστάσεις και τελικά καταφέρνουμε να κάνουμε μία τρύπα στο νερό. Αν δεν καθίσουν άνθρωποι από όλες τις επαγγελματικές ειδικότητες όλοι μαζί για να βρουν μια άκρη για αυτόν τον κεντρικό δρόμο της Θεσσαλονίκης, ο οποίος έχει ένα σωρό πλούτο, αλλά τελευταία έχει απαξιωθεί αλλά κατά διαστήματα ήταν ο πιο εμπορικός δρόμος της Θεσσαλονίκης, πως θα τον ξαναζωντανέψουμε; Τώρα πλέον φυτοζωεί», τόνισε ο Δήμαρχος.

«Τα κτίρια είναι υποβαθμισμένα, οι επαγγελματίες φυτοζωοούν, η κυκλοφορία είναι τραγική. Το μετρό θα εξυπηρετήσει ως ένα σημείο μία κατάσταση, αλλά αυτοί που θα χρησιμοποιήσουν το Μετρό δεν θα βλέπουν την Εγνατία. Είμαι ιδιαίτερα ευχαριστημένος με την ολιστική αντιμετώπιση ενός θέματος όπως της Εγνατίας και έτσι πρέπει να αντιμετωπίζουμε κομμάτια της πόλης. Παρόμοια προβλήματα σαν της Εγνατίας παρουσιάζονται και στην Άνω Πόλη και στην ανατολική πλευρά της πόλης, είτε είναι Τούμπα είτε είναι το Ε' Δημ. Διαμέρισμα, όπου και εκεί χρειάζονται αναβαθμίσεις. Οι πόλεις μας έχουν καταντήσει γκέτο. Η Θεσσαλονίκη δεν είναι φιλική και προς τον επισκέπτη και προς τον κάτοικο. Πρέπει να δουλέψουμε πολλά χρόνια, να εξοικονομήσουμε λεφτά και να πιστέψουμε ότι η πόλη μπορεί να γίνει ωραία πόλη για να ζήσει κάποιος. Η Θεσσαλονίκη έχει ένα πολύ ανθρώπινο μέγεθος, δεν είναι Αθήνα που έχει 5 εκατομμύρια κατοίκους», συμπλήρωσε.

Από την πλευρά του, ο αντιδήμαρχος Αστικής Ανθεκτικότητας και Αναπτυξιακών Προγραμμάτων Γιώργος  Δημαρέλος, εξήγησε τους στόχους της νέας εποχής της πόλης, μετά την κατασκευή του μετρό. «Ο πρώτος στόχος είναι να μην είναι ανταγωνιστικά μεταξύ τους τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, αλλά να αλληλοσυμπληρώνονται. Δεύτερον, να υπάρχει δράση ενάντια στην απαξίωση των καταστημάτων πάνω στον άξονα του μετρό. Τέλος, είναι σημαντικό να αναδειχθεί το πλούσιο πολιτιστικό απόθεμα που βρίσκεται στην οδό Εγνατία».

Η Κωνσταντίνα Καρύδη, εκπρόσωπος του δικτύου Resilient Cities τόνισε πως μέσω του προγράμματος «η Θεσσαλονίκη πρέπει να γίνει ένα παγκόσμιο παράδειγμα. Η μπάλα είναι στη Θεσσαλονίκη, στους φορείς, που θα συνεργαστούν» προσθέτοντας ότι θα πρέπει να βρεθούν οι κατάλληλες πηγές χρηματοδότησης.


Η συγκοινωνιολόγος, αναπληρώτρια διευθύντρια ΙΜΕΤ, Γεωργία Αϋφαντοπούλου, στην πρόταση της είπε πως "πρέπει να αναπτυχθεί ένα σχέδιο για όλο τον άξονα. Με διαφορετικά κυκλοφοριακά χαρακτηριστικά, με μειωμένο αριθμό λωρίδων για τα οχήματα και απόδοση του δημοσίου χώρου στους κατοίκους. Με έμφαση στις κάθετες συνδέσεις και τις πεζοδρομήσεις".


Το εργαστήριο που ξεκίνησε τη Δευτέρα 11 Ιουνίου και ολοκληρώθηκε χθες Τετάρτη 13 Ιουνίου 2018 με την παρουσίαση των αποτελεσμάτων του,  υλοποιείται στο πλαίσιο της συμμετοχής του Δήμου Θεσσαλονίκης στο δίκτυο των 100 Ανθεκτικών πόλεων.

Κατά τη διάρκειά του τέθηκαν προς συζήτηση θέματα που αφορούν στη μεγιστοποίηση των ωφελειών από την κατασκευή και ολοκλήρωση του Μετρό, όπως η βιώσιμη μετακίνηση, τα ανεκμετάλλευτα ακίνητα, η αξιοποίηση των ανοιχτών χώρων, η ανάπτυξη ψηφιακών εφαρμογών, καθώς και οι αστικές προκλήσεις που θα δημιουργηθούν με την παράδοση του Μετρό στον άξονα της οδού Εγνατίας.

Στο εργαστήριο συμμετείχαν μεταξύ άλλων, εκπρόσωποι από ιδιωτικούς, δημόσιους, ακαδημαϊκούς και μη κερδοσκοπικούς τομείς της Θεσσαλονίκης και του εξωτερικού, όπως: AT Osborne, IMG Rebel, Arup, British Council, Cisco, Αττικό Μετρό, ΟΣΕΘ, Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας του ΕΚΕΤΑ, Επαγγελματικό Επιμελητήριο, Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο, Εφορία Αρχαιοτήτων, ΑΠΘ, ΓΑΙΟΣΕ, CBR Ellis,  Μητροπολιτική Αναπτυξιακή Θεσσαλονίκης και υπηρεσίες του Δήμου.

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ;(0)

Mollers




Τύπος Θεσσαλονίκης

Φωτογραφία αρχείου

Θεσσαλονίκη: Ρατσιστική επίθεση στο πάρκο Ξαρχάκου - 4 συλλήψεις

Τοπικά24 Jun 201810.43

Οι 4 νεαροί επιτέθηκαν σε αλλοδαπό χθες το βράδυ

Αναγκαίος ο στρατηγικός σχεδιασμός στις αστικές υποδομές ενόψει κλιματικής αλλαγής

Τοπικά24 Jun 201807.00

Άρθρο από την Καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Ευφροσύνη Διαμαντούδη και τον Αντιπρύτανη στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Ευτύχιο Σαρτζετάκη

Θεσσαλονίκη: Χειροπέδες σε 4 για την επίθεση στο Thessaloniki Pride

Τοπικά24 Jun 201801.09

Προσαγωγές από την ΕΛΑΣ για την ομοφοβική επίθεση


Πολύωρες διακοπές ρεύματος σήμερα Κυριακή (24/6) στη Θεσσαλονίκη

Τοπικά24 Jun 201801.00

Δείτε ποιες περιοχές θα μείνουν χωρίς ρεύμα


Καιρός στη Θεσσαλονίκη: Έρχονται σποραδικές βροχές – Πότε σταματούν

Τοπικά24 Jun 201800.56

Η πρόγνωση της ΕΜΥ για σήμερα Κυριακή (24/6)


Μπουτάρης: Φθηνή πατριδοκαπηλία τα περί Ζάεφ και ενοικίου

Τοπικά23 Jun 201823.16

Τι απαντά ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης σε σημερινά δημοσιεύματα


Θεσσαλονίκη: Επίθεση σε 2 άνδρες στο Pride - Τους έσπρωξαν στο Θερμαϊκό

Τοπικά23 Jun 201821.17

Ομοφοβική επίθεση στο κέντρο της Θεσσαλονίκης

ΤΩΡΑ: Πολύχρωμη πορεία pride στη Θεσσαλονίκη (ΦΩΤΟ+VIDEO)

Τοπικά23 Jun 201819.35

Ξεκίνησε η πορεία του 7ου Thessaloniki Pride στη Θεσσαλονίκη

Χωρίς νερό μέχρι το απόγευμα περιοχή στη Θεσσαλονίκη

Τοπικά23 Jun 201817.37

Διακοπή υδροδότησης στο δήμο Πυλαίας – Χορτιάτη



Μασούτης



ΕΛΠΕ



Mollers


Mollers



ΔΕΘ






IS



Typosthes.gr - Twitter
Typosthes.gr - Facebook

Θέατρο Τ



παρτυ



© 2012 ePublish

Rss | Επικοινωνία