Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Σιμόπουλος για Μετρό: Θα κατασκευαστεί ή όχι ο σταθμός Βενιζέλου;

Σειρά ερωτημάτων από τον πρώην γ.γ. Δημοσίων Έργων...

Σειρά ερωτημάτων προς τη διοίκηση της Αττικό Μετρό αλλά και το δήμαρχο Θεσσαλονίκης για το έργο του μετρό και ιδιαίτερα για τον σταθμό Βενιζέλου, έθεσε χθες ο πρώην γενικός γραμματέας Δημοσίων Έργων, Στράτος Σιμόπουλος.

Συγκεκριμένα, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, ο κ. Σιμόπουλος είπε ότι παρόλο που το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ) αποφάσισε: το 2015 να κατασκευαστεί ο σταθμός Βενιζέλου του μετρό χωρίς να γίνει απόσπαση των αρχαίων και το 2017 το σχέδιο για το πώς θα είναι η αρχαιολογική πλάζα, “ακόμη δεν έχουμε προϋπολογισμό, μελέτη και χρονοδιάγραμμα κατασκευής του σταθμού με τα αρχαία in situ”. Μάλιστα, ζήτησε να πληροφορηθεί αν αληθεύουν οι πληροφορίες ότι σε σύσκεψη στελεχών της Αττικό Μετρό και του εργολάβου, «για πρώτη φορά –έστω δειλά- τέθηκε και το θέμα μήπως δεν πρέπει να κατασκευαστεί» ο συγκεκριμένος σταθμός» αλλά και η άποψη ότι μπορεί να δημιουργηθεί by-pass, δηλαδή παράκαμψη του σταθμού. «Τεχνικά αυτό δεν γίνεται αλλά και να γίνει είναι απαράδεκτο ένας σταθμός που αποτελεί την «καρδιά» του Μετρό να καταργηθεί. Ακόμη και η σκέψη είναι πολιτικά εγκληματική», υποστήριξε ο κ. Σιμόπουλος. Μεταξύ άλλων είπε ότι μπήκε και ο προβληματισμός ότι ανεβαίνοντας το σκάμμα προς τα πάνω,  μπορεί να έχουμε προβλήματα στατικότητας με το κτίριο όπου στεγαζόταν το Δημαρχείο.

Κατά τον ίδιο, μόνη βιώσιμη λύση είναι η προσωρινή απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαίων για να μπορούμε να έχουμε και μετρό και αρχαία, αλλιώς, όπως υποστήριξε, θα έχουμε το «Ελληνικό» της Θεσσαλονίκης, μια τρύπα για χρόνια». Μάλιστα είπε ότι τις τελευταίες εβδομάδες έχουν αποσπαστεί περίπου 15-20 μέτρα από τα συνολικά 70 μέτρα του Decumanus Maximus -από τα άκρα- και έχουν μεταφερθεί στο Καλοχώρι. «Τους καλώ να καλέσουν τις κάμερες και να δείξουν τις αρχαιότητες. Να δουν ότι η απόσπαση δεν επηρεάζει το μνημείο», πρόσθεσε. «Μπορεί να μην έχουμε το αποτέλεσμα όπως αν ήταν in situ, αλλά θα είχαμε πλησιάσει κατά πολύ αυτό το αποτέλεσμα, χωρίς πρόβλημα χρόνου και χωρίς το επιπλέον κόστος», όπως είπε.

Είπε επίσης ότι για το επιπλέον κόστος της Βενιζέλου, εάν βρεθεί λύση, θα πρέπει να είμαστε ευχαριστημένοι, εάν  απαιτηθούν επιπλέον μόνο 100 εκατ. ευρώ, ενώ για τη λύση της απόσπασης-επανατοποθέτησης των αρχαίων είπε ότι θα απαιτούνταν 4-5 εκατ. ευρώ.

Περαιτέρω, ο κ. Σιμόπουλος στηλίτευσε το γεγονός ότι παρότι τα γνωρίζουν όλα αυτά «οργανώνουν φιέστες», ενώ κάλεσε τον πρόεδρο της Αττικό Μετρό Γιάννη Μυλόπουλο «να απαντήσει  αν αληθεύει ότι ετοιμάζεται να δραπετεύσει στη γενική γραμματεία του υπ. Υποδομών».

«Εφόσον έχουν την λύση ας μας την δείξουν […] Έχουν δεσμευθεί σε αδιέξοδο δρόμο και δεν θέλουν να παραδεχθούν ότι εγκλημάτησαν πολιτικά», σημείωσε. Είπε εξάλλου ότι οι φορείς πρέπει να πιέσουν ώστε να δεσμευθεί η Αττικό Μετρό με μελέτη και χρονοδιαγράμματα ότι και θα κατασκευαστεί ο σταθμός Βενιζέλου και θα αναδειχθούν τα αρχαία. «Αλλιώς να κινηθούν δικαστικά και πολιτικά». Ζήτησε επίσης από τη ΝΔ της πόλης και κυρίως από τους βουλευτές να συστρατευθούν μαζί του, επειδή όπως είπε η προσπάθεια αφορά όλη την πόλη.

Σε άλλο σημείο της τοποθέτησής του είπε ότι στο ΥΠ.ΠΟ. πρέπει να δημιουργηθεί τομέας μεγάλων έργων. Είπε επίσης ότι πρέπει να μειωθούν συνταγματικά οι υπερ-εξουσίες του πέμπτου τμήματος του ΣτΕ.

Για την επέκταση του μετρό στη Καλαμαριά, ο ίδιος είπε ότι προχωράει «αλλά η αρχική σύμβαση της Καλαμαριάς δεν περιελάμβανε την ηλεκτροκίνηση και τη σηματοδότηση. Τρία χρόνια μετά δεν υπάρχουν ακόμη σχετικές μελέτες». Πώς θα κάνουν το έργο χωρίς αυτά; Έχουν σκοπό να κάνουν προμήθεια υλικού; Επιτρέπεται χωρίς μελέτες;», ήταν μερικά από τα ερωτήματα που έθεσε.

«Η στείρα εμμονή, οι ιδεοληψίες και οι συμφεροντολογικοί χειρισμοί των αρχαιολόγων του ΣΥΡΙΖΑ, της διοίκησης της Αττικό Μετρό και του δημάρχου Θεσσαλονίκης κινδυνεύουν να μετατρέψουν το «πείραμα» του σταθμού Βενιζέλου σε μπούμερανγκ για όλο το έργο και την «τρύπα Μπουτάρη» σε μόνιμο πρόβλημα», όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο κ. Σιμοπουλος.  Το typosthes.gr. επικοινώνησε με το γραφείο του κ. Μυλόπουλου, ωστόσο ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό δεν θέλησε να κάνει κάποιο σχόλιο.

ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΖΟΥΦΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ