Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

«Η Θεσσαλονίκη θα έμενε χωρίς λεωφορεία» – Τι θα άλλαζε στο κόστος εισιτηρίων

«Λάβρος» ο Στέλιος Παππάς για τον Κυριάκο Μητσοτάκη

Του Γιώργου Καλλίνη

«Η προηγούμενη κυβέρνηση, με τον Νόμο 4313/2014, θέλησε να μετακυλήσει στο Δημόσιο τα κόστη κακοδιαχείρισης της περιόδου 2010-2014 στον ΟΑΣΘ και να μεταφέρει τα νέα κόστη στους πολίτες μέσω της αύξησης του κομίστρου έως και κατά 100%», ήταν η σκληρή απάντηση του προέδρου του ΟΑΣΘ Στέλιου Παππά, στα απαξιωτικά σχόλια του αρχηγού της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης Κωνσταντίνο Μητσοτάκη για την πορεία του ΟΑΣΘ. Μάλιστα, ο συγκεκριμένος νόμος φέρει –μεταξύ άλλων- και την υπογραφή του Κ. Μητσοτάκη, όπως αποκάλυψε ο κ. Παππάς στη σημερινή συνέντευξη τύπου.   

«Ο ΟΑΣΘ πήγαινε για κλείσιμο. Η πόλη θα έμενε χωρίς συγκοινωνίες και θα υπήρχαν 2.400 εργαζόμενοι στο δρόμο. Αυτή ήταν η κατάσταση και όποιος θέλει να κάνει κριτική στη σημερινή διοίκηση, θα πρέπει να αρχίζει από αυτή τη βάση. Όποιος δεν το κάνει, θα παίρνει και την αρμόζουσα απάντηση», συμπλήρωσε ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ και σημείωσε πως «ο κ. Μητσοτάκης υπέγραψε τον προαναφερόμενο νόμο, που βγήκε ένα μήνα πριν από τις εκλογές του 2015. Ήρθαμε να εξυγιάνουμε έναν οργανισμό που ήταν βυθισμένος. Η διεύθυνση του ΟΑΣΘ και η κυβέρνηση είμαστε αποφασισμένοι να προχωρήσουμε όσα εμπόδια και αν μας βάλουν. Δεν μπορούν να εγκαλούν τους άλλους για δικές τους ευθύνες».

Μάλιστα, ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ εξήγησε ότι ο χαρακτήρας της δημόσιας συγκοινωνίας είναι εγγυημένος υπό τη νέα διοίκηση, αλλά και ότι ο μελλοντικός σχεδιασμός θα πρέπει να γίνει μαζί με όλους τους Δήμους. «Διαχρονικά υπήρχε ένα κίνημα για δημόσιες αστικές συγκοινωνίες στην πόλη. Βλέπετε σε εκείνη την κολόνα έχει μια αφίσα με μια διαδήλωση, πολλά χρόνια πριν. Ο λαός της Θεσσαλονίκης ήθελε δημόσια συγκοινωνία. Τι ήθελε ο κ. Μητσοτάκης με το νόμο που ψήφισαν το 2014; Να απομυζήσουν το Δημόσιο και να μετακυλήσουν το κόστος στους πολίτες με αύξηση των κομίστρων. Αυτό δεν πέρασε.  Εμείς υποσχόμαστε ότι οι αστικές συγκοινωνίες θα γίνουν δημόσιες, όχι κρατικές και χρειαζόμαστε τη συμβολή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Από τον πρώτο μήνα που ήρθαμε εδώ, ζητήσαμε από τον κ. Μπουτάρη να αναλάβει πρωτοβουλίες για μια επιτροπή Δημάρχων για κοινούς σχεδιασμούς, γιατί θα πρέπει ο σχεδιασμός των συγκοινωνιών να αφορά ενιαίο το πολεοδομικό συγκρότημα».

Τι σημαίνει ο νόμος 4313/2014

Με τον νόμο 4313/2014, όπως υποστήριξε ο κ. Παππάς, καταλογίστηκε σε βάρος του ελληνικού δημοσίου ποσό ύψους 319,8 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 120,6 εκατ. αφορούσαν τα έτη από το 2010 έως και το 2013 και τα 54,7 εκατ. ευρώ το 2014, σαν πρόσθετη αντισταθμιστική καταβολή, όταν συνολικά ο οργανισμός στα προαναφερόμενα χρόνια είχε λάβει συνολικά αντισταθμιστική εισφορά ύψους 590 εκατ. ευρώ.

Το υπόλοιπο ποσό των 144,4 εκατ. ευρώ, από το σύνολο των 319,8 εκατ., όπως υποστήριξε ο κ. Παππάς,  αφορούσε τα έτη από το 2015 έως και το 2017  και συνιστούσε τη χρηματοδότηση που θα λάμβανε ο οργανισμός από το ελληνικό δημόσιο, τη στιγμή μάλιστα που βάσει της οικονομικής συμφωνίας που περιλαμβάνεται στον Ν.2898/2001, η οριστικοποίηση της αντισταθμιστικής εισφοράς  θα έπρεπε για κάθε χρήση να ολοκληρώνεται μέχρι το τέλος του πρώτου εξαμήνου του επόμενου έτους.

Ειδικότερα, ο κ. Παππάς σημείωσε ότι ο νόμος πρότεινε μέχρι και 100% αύξηση του κομίστρου. Για παράδειγμα, οι κάρτες απεριόριστων διαδρομών, θα αυξάνονταν από 66,67% ως και 100% και έτσι την κάρτα που σήμερα κοστίζει 30 ευρώ, θα την πλήρωνε ο πολίτης 50 και 60 ευρώ.

Μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος του οργανισμού επισήμανε ότι μέχρι και το 2014 ο ΟΑΣΘ αποτελούσε μια μονάδα με απίστευτα διαχειριστικά, επιχειρησιακά και οικονομικά προβλήματα και παρά τις υπέρογκες χρηματοδοτήσεις από το ελληνικό δημόσιο, η ρευστότητά του βρισκόταν σε χαμηλά επίπεδα, με προφανή αδυναμία να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις του τόσο προς τους πιστωτές, όσο και προς τους εργαζόμενους, όταν την ίδια στιγμή μοίραζε κανονικά το επιχειρηματικό κέρδος. Στο σημείο αυτό, τόνισε ότι με βάση τον ισολογισμό έναρξης που συνέταξε ο ορκωτός λογιστής για το πρώτο επτάμηνο του 2017 καταγράφεται ζημιά ύψους 35 εκατ. ευρώ.

Αναφορικά με τον στόλο των λεωφορείων, ο ίδιος ανέφερε πως η επιχειρησιακή δυνατότητα των οχημάτων ήταν σε «προϊούσα απαξίωση», ενώ το ποσοστό απόκλισης από τα προγραμματισμένα για κίνηση λεωφορεία το 2014 ανερχόταν στο 26%, υπερβαίνοντας κατά πολύ τη συμφωνία που προέβλεπε ποσοστό όχι μεγαλύτερο του 5%. «Δεν υπήρχε αποθεματικό ούτε για τα ασφάλιστρα των λεωφορείων. Θα πηγαίναμε φυλακή, εάν έπιανε φωτιά ένα από αυτά στο αμαξοστάσιο».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ