Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

«Οδηγούμε ακόμη και 19 ώρες συνεχόμενα» - Ζητούν μέτρα οι οδηγοί μεταφορών

Τη λήψη μέτρων ζήτησαν από τη Θεσσαλονίκη εκπρόσωποι της Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Συνδικάτων Εργατοϋπαλλήλων Μεταφοράς ...

Μέτρα για τη βελτίωση των συνθηκών ασφάλειας στις οδικές μεταφορές ζητούν οι εκπρόσωποι της Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Συνδικάτων Εργατοϋπαλλήλων Μεταφοράς, επισημαίνοντας ότι τα προβλήματα εξακολουθούν να υπάρχουν.

Εξακολουθούν να υπάρχουν τα προβλήματα που υπήρχαν, όπως πάρα πολλές ώρες οδήγησης, υπέρβαρα φορτία, σε οχήματα που πολλές φορές δεν είναι καλοσυντηρημένα, ανέφερε μιλώντας στο typosthes.gr ο εργασιακός σύμβουλος της Ομοσπονδίας κ. Μ. Παπαδόπουλος, αναφορικά με τη συνέντευξη Τύπου που δόθηκε την Τετάρτη στο ΕΚΘ με αφορμή τη συμπλήρωση 15 χρόνων από το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη που στοίχισε τη ζωή σε 21 μαθητές του Μακροχωρίου Ημαθίας, οι οποίοι επέστρεφαν από σχολική εκδρομή.

Ο κ. Παπαδόπουλος αναφέρει ότι η Ομοσπονδία έχει κάνει επιπλέον αγώνα για τις σχολικές εκδρομές και γενικότερα για τις εκδρομές, ζητώντας να υπάρχει δεύτερος οδηγός, είτε είναι ημερήσια είτε είναι πολυήμερη, καθώς ο οδηγός υπερκουράζεται. «Επειδή πριν λίγες ημέρες είχαμε την μαύρη επέτειο των Τεμπών, θελήσαμε να τονίσουμε και πάλι ότι δεν άλλαξαν και πολλά. Βέβαια η τροχαία Θεσσαλονίκης κάνει καλή δουλειά, αλλά αυτό δεν φτάνει», αναφέρει, επισημαίνοντας ότι όταν η τροχαία όταν καλεί την τροχαία το σχολείο που θα κάνει εκδρομή, πηγαίνει και ελέγχει τόσο τον οδηγό όσο και το όχημα, «όσο μπορεί να το κάνει». «Αυτό το καταφέραμε αλλά για τον δεύτερο οδηγό δεν ιδρώνει κανενός το αυτί», λέει χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας, Ευάγγελος Πλαστηράκης, ανέφερε, μεταξύ άλλων, στη διάρκεια της συνέντευξης, ότι δεν υπάρχει μεγάλη αστυνόμευση στα οχήματα που εκτελούν μεταφορές και τα λεωφορεία που κάνουν εκδρομές, τόνισε ότι παραβιάζονται τα ωράρια των οδηγών, με αποτέλεσμα αυτοί να οδηγούν ακόμη και 19 ώρες συνεχόμενα χωρίς ξεκούραση και πρόσθεσε ότι σε πολλές περιπτώσεις αναγκάζονται να μεταφέρουν υπερφορτωμένα οχήματα. 

Από την πλευρά του ο εργασιακός σύμβουλος της Ομοσπονδίας, Μιχάλης Παπαδόπουλος, γνωστοποίησε ότι πρόσφατα κατατέθηκαν οι προτάσεις της στην Ειδική Επιτροπή της Βουλής για την οδική ασφάλεια. Σε αυτές περιλαμβάνονται η καλύτερη εκπαίδευση των οδηγών, ο αυστηρότερος έλεγχος των οχημάτων, όχι μόνο από ΚΤΕΟ αλλά και από κρατικό κινητό ΚΤΕΟ που θα διαπιστώνει την κατάσταση του οχήματος την ώρα της μεταφοράς, η καθιέρωση τεχνικών ασφαλείας στις μεταφορικές εταιρείες, η πρόβλεψη ελεγκτικών μηχανισμών για την οδική ασφάλεια, η υποχρέωση των οδηγών να έχουν κατά καιρούς πιστοποίηση από την παρακολούθηση σεμιναρίων και η εγγραφή τους στα συνδικάτα του κλάδου, ώστε να συμβάλλουν και αυτά στην εκπαίδευσή τους. Την ανάγκη προστασίας των οδηγών, που αρνούνται να οδηγήσουν παράνομα, υπογράμμισε ο πρόεδρος του Συνδικάτου Οδηγών "Ο Ερμής", Γιώργος Δημούδης. 

Προτάσεις στην ειδική επιτροπή της Βουλής

Ειδικότερα, σε ότι αφορά τις προτάσεις, ο κ. Παπαδόπουλος, μιλώντας στο typosthes.gr ανέφερε ότι κατατέθηκαν στις 19 Απριλίου στην Ειδική Επιτροπή της Βουλής για την οδική ασφάλεια και «εκπλαγήκαν όλοι οι βουλευτές όλων των κομμάτων με αυτά που τους είπαμε». Ζητήθηκε να θεσμοθετηθεί καλύτερη εκπαίδευση των οδηγών και να εφαρμοστεί ο 561, ο κανονισμός της ΕΕ «στο έπακρον». «Ζητήθηκε να εφαρμόζεται η Οδηγία της ΕΕ η οποία προβλέπει και αφαίρεση των στοιχείων του οχήματος που παραβιάζει ωράρια και υπέρβαρα φορτία. Ενώ εφαρμόστηκε για ένα εξάμηνο στην Ελλάδα και μειώθηκαν οι παραβάσεις και τα ατυχήματα ξαφνικά με μια παρέμβαση δεν ξέρουμε ποιου, το υπουργείο άλλαξε την τακτική του και αφού κάποιος πληρώσει το πρόστιμο, παίρνουν τα στοιχεία και εξακολουθεί το όχημα να δουλεύει και πάλι να κάνει παραβάσεις», επισημαίνει ο κ. Παπαδόπουλος. Όπως λέει, εδώ και χρόνια όταν γίνεται ένα ατύχημα με μεγάλο όχημα, όταν βγαίνει ένα πόρισμα λέει ότι έγινε από ανθρώπινο λάθος. «Και εμείς αναρωτηθήκαμε τι είναι αυτό που υποχρεώνει αυτούς τους ανθρώπους να κάνουν αυτό το λάθος; Είχαμε πρόταση και είπαμε γιατί γίνεται. Γιατί όταν είναι υπερκουρασμένος, όταν τον υποχρεώνουν με πίεση να προλάβει να φτάσει και να παραδώσει εμπόρευμα, όταν έχει φθαρμένα λάστιχα, όταν έχει ένα κακοσυντηρημένο όχημα, όλα αυτά συντελούν στο να γίνει το ατύχημα. Άρα δεν είναι ανθρώπινο λάθος, είναι η πίεση που ασκούν επάνω στον οδηγό και γίνεται το λάθος που γίνεται», τονίζει.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

perifereiakos-flyover
Οδηγός - FlyOver: Ποιες ώρες φρακάρουν τα ΙΧ στον περιφερειακό στη Θεσσαλονίκη
Τι είπε για την κίνηση στο περιφερειακό και το Flyover ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Πάρις Μπίλλιας
Οδηγός - FlyOver: Ποιες ώρες φρακάρουν τα ΙΧ στον περιφερειακό στη Θεσσαλονίκη