Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Σχέδιο για νέο πρότυπο λεωφορειόδρομο στη Θεσσαλονίκη

Δεύτερης γενιάς λεωφορειόδρομος με εμπόδια

"Εδώ και πολλά χρόνια η Θεσσαλονίκη έχει μείνει πίσω στις κυκλοφοριακές μελέτες. Κάνουμε το πρώτο βήμα για να αντιμετωπίσουμε τα κυκλοφοριακά προβλήματα και την ατμοσφαιρική ρύπανση", δήλωσε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης, με αφορμή την υπογραφή της προγραμματικής σύμβασης του ευρωπαϊκού έργου "REMEDIO".

Πρόκειται για το έργο "Εφαρμογή καινοτόμων συγκοινωνιακών λύσεων χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος σε πόλεις της Μεσογείου" που υπογράφηκε ανάμεσα στη Μητροπολιτική Αναπτυξιακή Θεσσαλονίκης ΑΑΕ/ΟΤΑ, την Εγνατία Οδό ΑΕ, το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών του ΕΚΕΤΑ και τη Δημοτική Εταιρία Πληροφόρησης και Θεάματος Θεσσαλονίκης (ΔΕΠΘΕ).

Θα διερευνηθούν αστικές διαδρομές με υψηλό κυκλοφοριακό φόρτο και θα μελετηθεί η δυνατότητα ρύθμισης του κυκλοφοριακού με καινοτόμες δράσεις, ενώ συμμετέχουν φορείς από τη Θεσσαλονίκη, το Τρεβίζο της Ιταλίας, τη Λισαβόνα της Πορτογαλίας, τη Σεβίλλη της Ισπανίας και το Σπλιτ της Κροατίας.

Ο κ.Μπουτάρης ζήτησε την ενεργό συμμετοχή των πολιτών ώστε να μπορέσει να μπει τάξη στο κυκλοφοριακό. "Όσα μέτρα κι αν πάρουμε εμείς, εάν οι πολίτες δεν αποφασίσουν να υπακούν στους νόμους δεν μπορούμε να πετύχουμε πολλά. Χρειάζεται η συμμετοχή των κατοίκων για την καλή λειτουργία της πόλης", είπε χαρακτηριστικά.

Στη Θεσσαλονίκη το βάρος θα πέσει στον τρόπο λειτουργίας των λεωφορειολωρίδων, με τη δημιουργία ενός πρότυπου λεωφορειόδρομου δεύτερης γενιάς, και στο σύστημα των φορτοεκφορτώσεων, ενώ ως πιλοτική περιοχή έχει οριστεί ο άξονας από την περιοχή του Φοίνικα έως την πλατεία της ΧΑΝΘ.

"Η υλοποίηση του προγράμματος θα βελτιώσει τις συνθήκες διαβίωσης και μεταφοράς των πολιτών στο κέντρο της πόλης. Θα γίνουν μελέτες και θα προταθούν μέτρα", υποστήριξε η πρόεδρος της Μητροπολιτικής Αναπτυξιακής Θεσσαλονίκης, Γιούλη Ρανέλλα. Ο πρόεδρος της Εγνατίας Οδού, Απόστολος Αντωνούδης, από την πλευρά του υπογράμμισε πως "η συνεργασία των φορέων έρχεται σε μια σημαντική στιγμή για την πόλη καθώς θα έχουμε προσεχώς ένα καινούριο νόμο για τις αστικές συγκοινωνίες".

Ο διευθυντής του ΙΜΕΤ – ΕΚΕΤΑ, Αγγελος Μπεκιάρης, αναφέρθηκε στη χάραξη του νέου λεωφορειόδρομου. "Οι λεωφορειολωρίδες θα πρέπει να προστατευτούν με υλικά που θα εμποδίζουν τους οδηγούς, ωστόσο να είναι ευέλικτες και όποτε επιθυμεί η δημοτική αρχή να τις χρησιμοποιεί. Μιλάμε για νέες τεχνοτροπίες, για νέα υλικά που να μπορούν να βυθίζονται ή να μετακινούνται με τηλεματική". Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Μητροπολιτικής Αναπτυξιακής Θεσσαλονίκης, Χρυσόστομο Καλογήρου, μέχρι το τέλος του έτους θα ολοκληρωθούν οι μελέτες από το ΕΚΕΤΑ και έως το 2020 μπορεί να υλοποιηθεί ο νέος πρότυπος λεωφορειόδρομος. Επίσης, υποστήριξε πως έχουν δεσμευθεί κονδύλια ύψους 1 εκατ. ευρώ από το ΕΣΠΑ για τις εργασίες.

Η ΔΕΠΘΕ, όπως ανέφερε ο πρόεδρος της, Αλέξανδρος Μπαρμπουνάκης, αναλαμβάνει τις ενέργειες δημοσιότητας του έργου "REMEDIO" με συνεχή διαδραστική και συμμετοχική ενημέρωση (ΑΠΕ-ΜΠΕ). 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μεγάλη απεργία 24 ωρών: Ποιοι βάζουν λουκέτο - Χωρίς λεωφορεία η Θεσσαλονίκη
Πώς θα κινηθούν τα ΜΜΜ - Στον ΟΑΣΘ μόνο 50 λεωφορεία τα οποία θα λειτουργούν με προσωπικό ασφαλείας, θα εξυπηρετούν τους πολίτες
Μεγάλη απεργία 24 ωρών: Ποιοι βάζουν λουκέτο - Χωρίς λεωφορεία η Θεσσαλονίκη