Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Ο «Γυάλινος Κόσμος» επιστρέφει στο Θέατρο Τ

Ο Δημήτρης Κρίκος μίλησε μαζί μας για την συμμετοχή του στο έργο αυτό του Tennessee Williams

Συνέντευξη στη ΛΕΜΟΝΙΑ ΒΑΣΒΑΝΗ

Η παραγωγή της θεατρικής ομάδας Passatempo, που σημείωσε 41 sold-out παραστάσεις τη σεζόν 2017-2018 προσελκύοντας περισσότερους από 3.000 θεατές, επέστρεψε από τις 12 Οκτωβρίου στη σκηνή του Θεάτρου Τ. (Αλ. Φλέμινγκ 16, τηλ 2310-854333). Ο λόγος για το αυτοβιογραφικό αριστούργημα του Tennessee Williams «Γυάλινος Κόσμος» σε σκηνοθεσία Γλυκερίας Καλαϊτζή, με τη Γιώτα Φέστα στον ρόλο της Αμάντας. Με αφορμή την επιστροφή της παράστασης μιλήσαμε με τον Δημήτρη Κρίκο που υποδύεται τον Τζιμ, τον ήρωα στον οποίο οι υπόλοιποι θα εναποθέσουν όλες τους τις ελπίδες. "Ο δικός μου χαρακτήρας είναι ένας απεσταλμένος του έξω κόσμου της τότε Αμερικής – από τον οποίο απείχε αυτή η οικογένεια – που με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, είτε ηθελημένα, είτε άθελα, αναγκάζει αυτούς τους χαρακτήρες να βγουν από το «κλουβί» τους και να αντιμετωπίσουν την πραγματικότητα", είπε ο ίδιος μιλώντας για το ρόλο του. Αποκάλυψε για το πώς αποφασισε να γίνει ηθοποιός, ενώ μιλώντας για το θέατρο είπε πως "το πιο σημαντικό είναι το επάγγελμα του ηθοποιού να είναι επάγγελμα και οι ηθοποιοί να μπορούν να βιοπορίζονται από αυτό".

-Ο «Γυάλινος Κόσμος», που πέρυσι σημείωσε μεγάλη επιτυχία, επιστρέφει στη σκηνή του Θεάτρου Τ. Τι είναι αυτό που κάνει το έργο τόσο αγαπητό;

-Είναι το πρώτο θεατρικό έργο ενός μεγάλου κλασικού συγγραφέα, είναι σχεδόν η αυτοβιογραφία του. Τα στοιχεία αυτά και μόνο μπορούν να λειτουργήσουν ως κίνητρο για το θεατρόφιλο κοινό. Επιπλέον, το έργο είναι διαχρονικό, πραγματεύεται προβλήματα της οικογένειας και της κοινωνίας, τις διαπροσωπικές σχέσεις των ανθρώπων εντός και εκτός της οικίας τους, τα θέλω τους, τα όνειρά τους, αυτά που μπορούν να ομολογήσουν και αυτά που δεν μπορούν, το πόσο απέχει αυτό που προσδοκώ και ονειρεύομαι από αυτό που μου δίνει η πραγματικότητα. Τέλος, το έργο είναι επίκαιρο. Βρισκόμαστε στον Αμερικανικό Νότο τη δεκαετία 1930-1940, με την οικονομική κρίση και το κραχ να πλήττουν την Αμερική, με ό,τι αυτό μπορεί να σήμαινε για τους ανθρώπους και την κοινωνία τότε. Στην ουσία, είναι ό,τι αντιμετωπίζουμε κι εμείς εδώ και 10 χρόνια περίπου.

-Ο ήρωας που υποδύεστε είναι ίσως ο πιο φυσιολογικός από τους υπόλοιπους. Αν και πρόσκαιρα η αύρα του φέρνει την ελπίδα, τελικά η Λώρα θα «πέσει» περισσότερο μετά την αποχώρησή του. Γιατί όλοι εναποθέτουν τις ελπίδες τους σε αυτόν;

-Κάθε ήρωας εναποθέτει τις ελπίδες του στον Τζιμ για διαφορετικούς λόγους. Οι Γουίνγκφιλντς είναι μια εγκαταλειμμένη από πατέρα οικογένεια, προβληματική σε πολλά επίπεδα, «τρώνε τις σάρκες τους» από ανάγκη για αγάπη και από φόβο. Νομίζω πως κάθε άνθρωπος πριν το χείλος του γκρεμού περιμένει έναν «από μηχανής θεό» κι αν δεν υπάρχει, θα τον δημιουργήσει ο ίδιος. Ο δικός μου χαρακτήρας είναι ένας απεσταλμένος του έξω κόσμου της τότε Αμερικής – από τον οποίο απείχε αυτή η οικογένεια – που με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, είτε ηθελημένα, είτε άθελα, αναγκάζει αυτούς τους χαρακτήρες να βγουν από το «κλουβί» τους και να αντιμετωπίσουν την πραγματικότητα.

-Ο Tennessee Williams βάζει στο κείμενό του στοιχεία από την προσωπική του ζωή. Πόσο τα προσωπικά βιώματα κάνουν ένα έργο πιο δυνατό;

-Όταν μια αληθινή ιστορία γίνεται θεατρικό έργο και είναι μάλιστα γραμμένη από τον ίδιο τον πρωταγωνιστή, σίγουρα είναι κάτι περισσότερο δομημένο, στιβαρό και καθαρό, όχι όμως απαραίτητα πιο δυνατό. Βέβαια, μιλάμε για τον Tennessee Williams, που είτε βάζει στοιχεία από την προσωπική του ζωή είτε όχι, τα έργα του τα γράφει, τα διορθώνει και τα ξαναγράφει για πολλά χρόνια μέχρι να τα εκδώσει και ακόμα, ίσως, να τα θεωρεί ατελή.

-Πώς, πότε και γιατί αποφασίσατε να γίνετε ηθοποιός;

-Από τα χρόνια του Δημοτικού και του Γυμνασίου ασχολούμουν με το θέατρο ερασιτεχνικά, στο εργαστήρι που λειτουργούσε στην τότε κοινότητα Ν. Ευκαρπίας όπου ζω, αλλά και στο σχολείο σε εκδηλώσεις, παραστάσεις κτλ. Μικρός, δεν έλεγα ότι θέλω να γίνω ηθοποιός, ούτε καν μου περνούσε από το μυαλό. Τα χρόνια πέρασαν, το σχολείο τελείωσε και η πρώτη μου σχολή ήταν το Τμήμα Ηλεκτρονικής στη Σίνδο. Συνέχισα να ασχολούμαι με το θέατρο στο εργαστήρι, με δάσκαλο τον σκηνοθέτη Νίκο Μαγδαλινό. Με τη βοήθειά του κατάλαβα πολύ περισσότερα για το θέατρο και γενικά για τη φύση του ηθοποιού. Μου αρέσει πολύ, με εκφράζει, με απελευθερώνει και νιώθω ότι με κάνει καλύτερο άνθρωπο. Έτσι, άφησα τη σχολή Ηλεκτρονικής και ξεκίνησα τις σπουδές στη Δραματική Σχολή του Ανδρέα Βουτσινά, όπου βούτηξα βαθιά σε αυτόν τον κόσμο και συνειδητοποίησα ότι αυτό είμαι εγώ και αυτό θέλω να κάνω στη ζωή μου. Ανεξάρτητα με το αν θα καταλήξει να είναι επάγγελμα ή όχι, γιατί όλοι γνωρίζουμε ότι οι συνθήκες στην Ελλάδα και ιδιαίτερα τη Θεσσαλονίκη δεν είναι ευνοϊκές.

-Θέατρο στη Θεσσαλονίκη το 2018. Πώς θα το περιγράφατε;

-Συναντώ συχνά την ερώτηση αυτή και διαβάζω, με ανάμικτα συναισθήματα για να είμαι ειλικρινής, τις απαντήσεις συναδέλφων, διαπιστώνοντας ότι υπάρχει μια τάση να αποσιωπάται η αρνητική πλευρά των πραγμάτων. Δε θα ήθελα να δώσω μια απάντηση που να ωραιοποιεί ή να δαιμονοποιεί την κατάσταση που επικρατεί στο θέατρο της πόλης σήμερα, γιατί δεν είναι της παρούσης. Το πιο σημαντικό για μένα είναι το επάγγελμα του ηθοποιού να είναι επάγγελμα και οι ηθοποιοί να μπορούν να βιοπορίζονται από αυτό. Αν μου δοθεί η ευκαιρία στο μέλλον, σε μια άλλη συνθήκη, ίσως σε μια άλλη συνέντευξη, θα μιλήσω εκτενέστερα για το θέμα αυτό. Όσον αφορά, τέλος, στο καλλιτεχνικό κομμάτι, το επίπεδο είναι υψηλό και η τοπική παραγωγή – σε όλα τα επίπεδα - δεν πρέπει να νιώθει υποδεέστερα συγκριτικά με κανέναν.

 -Αν είχατε τη δυνατότητα, ποιον ρόλο θα παίζατε στη σκηνή και με ποιον ως συμπρωταγωνιστή;

-Πολύ δύσκολη ερώτηση. Με πολλές διαφορετικές απαντήσεις. Θα το κάνω πιο εύκολο για μένα διαλέγοντας έναν Έλληνα δημιουργό εν ζωή και λέγοντας τον Αίμονα από την Αντιγόνη του Σοφοκλή με Κρέοντα τον κ. Γιώργο Κιμούλη.

Ο ηθοποιός θα παίξει στα "Μεγάλα ψέματα του μικρού Ερμή» της καλλιτεχνικής ομάδας «Κοπέρνικος»

-Τι θα ακολουθήσει μετά τον «Γυάλινο Κόσμο» για εσάς;

-Έχω ήδη ξεκινήσει πρόβες για την παιδική παράσταση στην οποία συμμετέχω, «Τα μεγάλα ψέματα του μικρού Ερμή» της καλλιτεχνικής ομάδας «Κοπέρνικος», που κάνει πρεμιέρα στις 11 Νοεμβρίου στο Θέατρο Τ. Είμαι μέλος της ομάδας εδώ και τρία χρόνια, το πρώτο έργο μας που παρουσιάστηκε στη Θεσσαλονίκη ήταν «Ο κύριος Κιχ και το μυστικό κουτί των Ήχων» που παίχτηκε για δύο χρόνια στο Θέατρο Τ και φέτος θα ταξιδεύει σε σχολεία και πολιτιστικούς συλλόγους. Αμέσως μετά τον «Γυάλινο Κόσμο» θα συμμετέχω στην παράσταση «Σεράγεβο 1914 – Μου είναι μικρός αυτός ο τάφος» της Μπιλιάνα Σερμπλιάνοβιτς σε σκηνοθεσία Θάνου Νίκα (Ars Moriendi), που παρουσιάστηκε, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στο Μικρό Θέατρο της Μονής Λαζαριστών το καλοκαίρι που μας πέρασε και επιστρέφει από τις 30 Νοεμβρίου στο Θέατρο Τ. Αυτόν τον καιρό συμμετέχω και σε μια ταινία μεγάλου μήκους με θέμα το ρεμπέτικο, που διαδραματίζεται στην Ελλάδα την εποχή μετά τον εμφύλιο και είναι συμπαραγωγή Γερμανικής εταιρίας με το Τμήμα Κινηματογράφου του Α.Π.Θ. Τέλος, τον Μάρτιο θα συμμετέχω στο θεατρικό έργο «Ειλύθια» στο θέατρο Αυλαία. Περισσότερες λεπτομέρειες, προσεχώς!

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Μετάφραση - Σκηνοθεσία: Γλυκερία Καλαϊτζή

Σκηνικά: Ευαγγελία Κιρκινέ

Κοστούμια: Μαρία Καραδελόγλου

Μουσική: Μάκης Καραδελόγλου

Κίνηση: Αλέξανδρος Μιχαήλ

Οπτικό περιβάλλον - Φωτισμοί: Κωνσταντίνος Σιδηρόπουλος

Video mapping: Δημήτρης Ζάχος

Βοηθός σκηνοθέτη: Ελίνα Καλαϊτζόγλου

Φωτογραφίες: Χρήστος Κυριαζίδης

Γιώτα Φέστα: Αμάντα

Χρήστος Παπαδόπουλος: Τομ

Κατερίνα Συναπίδου: Λώρα

Δημήτρης Κρίκος: Τζιμ

Παραστάσεις: Κάθε Παρασκευή 21:30 | Σάββατο 21:30 | Κυριακή 19:00 | Δευτέρα 21:30 | Τρίτη 21:30

Τιμές εισιτηρίων: 14€ κανονικό | 12€ φοιτητών & άνω των 65 | 10€ ανέργων, ΑΜΕΑ & ατέλειες | 10€ γενική είσοδος κάθε Τρίτη

Ατέλειες: Κάθε Δευτέρα (κατά προτεραιότητα)

Προπώληση εισιτηρίων: viva.gr

Τηλέφωνο κρατήσεων: 2310 854 333

Parking: Με 3€ και την επίδειξη του εισιτηρίου σας, μπορείτε να αφήνετε το αυτοκίνητό σας στο parking που βρίσκεται ακριβώς δίπλα στο Θέατρο Τ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ