Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Δωρεάν "εργαλεία" από τη Google για 12μηνο τουρισμό στη Θεσσαλονίκη

Πώς μπορούν να συμμετέχουν στην πρωτοβουλία Grow Greek Tourism Online οι επιχειρήσεις της πόλης ...

Τη συνεργασία της με το Δήμο Θεσσαλονίκης, για ένα 6μηνο πρόγραμμα δωρεάν εκπαίδευσης των μικρομεσαίων τουριστικών επιχειρήσεων σε ψηφιακές δεξιότητες προκειμένου να ενισχυθεί η διαδικτυακή τους παρουσία και να προσελκύσουν περισσότερους επισκέπτες καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους ανακοίνωσε σήμερα η Google, στο πλαίσιο της παρουσίας της στην 83η ΔΕΘ.

Πρόκειται για την πρωτοβουλία “Grow Greek Tourism Online”, η οποία επεκτείνεται. Από το 2014 μέχρι σήμερα, 100.000 Έλληνες έχουν αναπτύξει τις ψηφιακές τους δεξιότητες στο πλαίσιο της εν λόγω πρωτοβουλίας. Το 81% του συνόλου των εκπαιδευόμενων ανέφερε ότι άλλαξε τον τρόπο που χρησιμοποιεί το διαδίκτυο μετά την εκπαίδευση. Το 67% των εκπαιδευόμενων επιχειρηματιών επιβεβαίωσαν ότι είδαν συγκεκριμένα εμπορικά αποτελέσματα, ενώ το 71% νιώθουν μεγαλύτερη σιγουριά για τις ψηφιακές τους δεξιότητες. Στη Θεσσαλονίκη συγκεκριμένα 800 επιχειρηματίες και επαγγελματίες του τουρισμού εκπαιδεύτηκαν και πάνω από 4.000 φοιτητές παρακολούθησαν ειδικά σεμινάρια.

Ειδικότερα, όπως τονίστηκε στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου που δόθηκε σήμερα στο δημαρχείο Θεσσαλονίκης, το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί από τον Σεπτέμβριο του ’18 μέχρι και τον Μάρτιο του ’19. Όπως τόνισε ο Γενικός Διευθυντής της Google για Ελλάδα, Βουλγαρία, Κύπρο και Μάλτα, Γρηγόρης Ζαριφόπουλος, η εκπαίδευση θα πραγματοποιηθεί με τη βοήθεια ειδικών εισηγητών της Google, των Online Advisors, οι οποίοι έχουν λάβει ειδική, εκτενή εκπαίδευση πάνω σε διαδικτυακά εργαλεία για τον τουρισμό. Ήδη, τέσσερις Online Advisors, οι οποίοι κατάγονται από την Θεσσαλονίκη, έχουν εγκατασταθεί στην περιοχή και, κατά το επόμενο διάστημα, θα πραγματοποιούν δωρεάν εξατομικευμένες συναντήσεις, αλλά και ομαδικά σεμινάρια για τοπικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις του ευρύτερου τουριστικού κλάδου. Οι εκπαιδεύσεις θα επικεντρώνονται σε θέματα ψηφιακών δεξιοτήτων καθώς και στο πώς μπορούν οι επιχειρηματίες να εφαρμόσουν στην πράξη τις δεξιότητες αυτές, προκειμένου να δείξουν στον κόσμο και τους δυνητικούς ταξιδιώτες τι έχουν να προσφέρουν η περιοχή και οι επιχειρήσεις της.

Μια αποκλειστική ‘ταξιδιωτική ιστορία’ για τη Θεσσαλονίκη

Επιπλέον, για την περαιτέρω προώθηση της Θεσσαλονίκης σε ταξιδιώτες σε όλο τον κόσμο, η Google σχεδίασε μια αποκλειστική ‘ταξιδιωτική ιστορία’ για την πόλη μέσα από το Google Earth, η οποία παρουσιάζεται αυτές τις ημέρες και στο περίπτερο της Google στη ΔΕΘ. Πρόκειται για ένα διαδραστικό χάρτη της Θεσσαλονίκης, που αναδεικνύει 27 από τα σημαντικότερα αξιοθέατα και ιστορικά μνημεία της πόλης, παρουσιάζοντάς την έτσι σε χρήστες όλου του κόσμου ως ένα τουριστικό προορισμό με ενδιαφέρον καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου (g.co/earth/thessaloniki).

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Οxford Economics σχετικά με τον αντίκτυπο του διαδικτυακού περιεχομένου στον τουριστικό κλάδο, στην Ελλάδα μπορούν να δημιουργηθούν περισσότερες από 170.000 νέες θέσεις εργασίας, εάν το ψηφιακό περιεχόμενο για τον Τουριστικό μας τομέα αναπτυχθεί και φτάσει στα επίπεδα άλλων χωρών. Η ίδια μελέτη έδειξε επίσης ότι ένα 35% των τουριστικών αναζητήσεων αφορούν στον πολιτισμό, που αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της τουριστικής ανάπτυξης.  Στο μεταξύ, η Google, μέσω της πλατφόρμας Google Arts & Culture, ψηφιοποιεί δωρεάν και προβάλλει συλλογές από περισσότερα από 1.500 Μουσεία σε ολόκληρο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων 11 ελληνικών, όπως το Μουσείο της Ακρόπολης, το Μουσείο Μπενάκη, το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης και άλλων. Η πλατφόρμα παρουσιάζεται στους επισκέπτες της ΔΕΘ στο περίπτερο της εταιρείας. Παράλληλα ο κ. Ζαριφόπουλος μίλησε και για τη δυνατότητα που υπάρχει να προβάλουν οι επιχειρηματίες τις επιχειρήσεις τους μέσω κάμερας 360 μοιρών στο διαδίκτυο, προσφέροντας κατ΄ αυτόν τον τρόπο μια εικονική περιήγηση στον δυνητικό επισκέπτη. Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία που θα γίνει στη Θεσσαλονίκη έχει ήδη γίνει πιλοτικά σε επιχειρήσεις της Σαντορίνης. Ο ίδιος υπενθύμισε ότι ο λογαριασμός στο Goolge My Business είναι δωρεάν. 

Σύμφωνα με τον κ. Ζαριφόπουλο, οι αναζητήσεις των χρηστών του διαδικτύου για την Θεσσαλονίκη αυξάνονται συνεχώς, αποδεικνύοντας τη δυναμική θέση που διατηρεί η πόλη στον ελληνικό τουριστικό χάρτη. Είπε χαρακτηριστικά ότι έχουν αυξηθεί κατά 15%, από Γερμανία, Αγγλία, Γαλλία και Ιταλία.

Ο κ. Μπουτάρης ανάμεσα στους δυο Online advisors της Google

Μπουτάρης: Μας ενδιαφέρει ο περιηγητής και όχι ο τουρίστας

Για την αύξηση του τουρισμού στη Θεσσαλονίκη μίλησε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης. Αναφέρθηκε στην επιτυχημένη δράση της διπλωματίας των πόλεων και τόνισε ότι "μας ενδιαφέρει ο περιηγητής και όχι ο τουρίστας που θα έρθει και θα πάει στην παραλία και τίποτα άλλο". Μίλησε ακόμη για την αξιοποίηση των περιουσιακών στοιχείων της περιοχής, για την τεράστια ιστορία και τα πανεπιστήμιά της, αλλά και για τη γαστρονομία. "Ανοίξαμε την πόλη, το πρώτο βήμα έγινε, το επόμενο βήμα θα είναι πιο δύσκολο ακόμη", είπε ακόμη, εκτιμώντας πάντως ότι θα "είναι πιο αποδοτικό από το πρώτο". Σημείωσε επίσης τη σημασία των νέων τεχνολογιών στην προβολή της πόλης χωρίς να ξοδεύονται τεράστια ποσά. Αναφορά έκανε στις εφορείες νεοτέρων μνημείων αλλά και στις εκκλησίες, λέγοντας χαρακτηριστικά: "Οι εκκλησίες είναι στο έλος των παπάδων, όποτε θέλουν τις ανοίγουν. Ενώ η εφορεία νεοτέρων μνημείων έχει λόγο ακόμα και για το τι ομπρέλα θα μπει στο δρόμο. Δεν γίνεται να συνεχίσουμε έτσι".

Αμερικανός Πρέσβης: Η Μακεδονία έχει έναν ξεχωριστό πολιτισμό

Ο Αμερικανός Πρέσβης στην Ελλάδα Geoffrey R. Pyatt, είπε ότι η Αμερικανική Πρεσβεία υποστηρίζει τη συνεργασία της Google με το δήμο Θεσσαλονίκης.

"Νομίζω ότι έχω βρεθεί στη Θεσσαλονίκη περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο Αμερικανό Πρέσβη εν μέρει γιατί αγαπώ το φαγητό, τους ανθρώπους, αλλά και τον πολιτισμό. Η Μακεδονία έχει έναν ξεχωριστό πολιτισμό", δήλωσε μεταξύ άλλων, ενώ εμφανίστηκε πεπεισμένος ότι "με λίγο περισσότερη δουλειά αυτή η περιοχή της Ελλάδας μπορεί να έχει 12μηνο τουρισμό".

Την εκδήλωση χαιρέτισαν επίσης ο αντιδήμαρχος Τουρισμού και Διεθνών Σχέσεων του Δήμου, Σπύρος Πέγκας, ο αντιδήμαρχος Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Κοινωνίας των Πολιτών κ. Νίκος Φωτίου, ο Προϊστάμενος του τμήματος Καινοτομίας και βέλτιστων πρακτικών του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης κ. Χρήστος Κοκκάλας καθώς και ο Προϊστάμενος της Γενικής Διεύθυνσης Δημόσιων Οργανώσεων του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης κ. Νίκος Μιχαλόπουλος. Το παρών έδωσε και ο νέος Πρόξενος των ΗΠΑ στη Θεσσαλονίκη Γκρέγκορι Φλέγκερ.

O Προϊστάμενος Τμήματος Καινοτομίας & Βέλτιστων Πρακτικών του Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Χρήστος Κοκκάλας, o Γενικός Διευθυντής της Google για Ελλάδα, Βουλγαρία, Κύπρο και Μάλτα, Γρηγόρης Ζαριφόπουλος και ο Προϊστάμενος της Γενικής Δ/νσης Δημόσιων Οργανώσεων του Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Νίκος Μιχαλόπουλος.

Πώς μπορείτε να επωφεληθείτε από την πρωτοβουλία

Οι ενδιαφερόμενοι επιχειρηματίες μπορούν να επωφεληθούν από την πρωτοβουλία πραγματοποιώντας μια δωρεάν συνάντηση με έναν εξειδικευμένο σύμβουλο του προγράμματος ώστε να ενημερωθούν για τις βασικές αρχές και τα εργαλεία ψηφιακού μάρκετινγκ που μπορούν να υποστηρίξουν την επιχείρησή τους. Για να κλείσετε συνάντηση μπείτε στο g.co/greektourism/thessaloniki ή στείλτε e-mail με τα στοιχεία επικοινωνία σας στο [email protected].

Μπορείτε επίσης να επισκεφθείτε την πλατφόρμα διαδικτυακής εκπαίδευσης (g.co/greektourism) και να παρακολουθήσετε τα δωρεάν διαδικτυακά μαθήματα. Αποτελούνται από μικρά βίντεο συνολικής διάρκειας περίπου 10 ωρών.

Σημειώνεται ότι χθες, μετά το τέλος της συνέντευξης Τύπου, πραγματοποιήθηκε και το πρώτο ομαδικό σεμινάριο της google για επιχειρήσεις.

Σχετικά με το πρόγραμμα

Το πρόγραμμα Grow Greek Tourism Online της Google στη Θεσσαλονίκη αποτελεί πρωτοβουλία της Google σε συνεργασία με τον δήμο Θεσσαλονίκης και υπό την αιγίδα του Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης και της Εθνικής Συμμαχίας για τις Ψηφιακές Δεξιότητες και την Απασχόληση στην Ελλάδα.

ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΖΟΥΦΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τελετή Παράδοσης Ολυμπιακής Φλόγας: Ποια ερμηνεύτρια θα ψάλει τον Εθνικό Ύμνο
«Το ήθελα για τη Γαλλία να συμβεί, γιατί οι πρώτοι που με πήραν από την Ελλάδα ήταν οι Γάλλοι» δήλωσε η μεγάλη ερμηνεύτρια
Τελετή Παράδοσης Ολυμπιακής Φλόγας: Ποια ερμηνεύτρια θα ψάλει τον Εθνικό Ύμνο