SEP

Εκ γενετής τυφλά πειραματόζωα ξαναβρήκαν μέρος της όρασής τους χάρη σε μια νέα γονιδιακή-αναγεννητική τεχνική

Νέα μέθοδος δίνει ελπίδες για θεραπεία της τύφλωσης

16 Aug 201810.50
Επιστήμονες στις ΗΠΑ δήλωσαν ότι για πρώτη φορά αποκατέστησαν σε ένα βαθμό την όραση σε θηλαστικά τυφλά εκ γενετής, χάρη σε μια νέα γονιδιακή-αναγεννητική τεχνική που αφήνει υποσχέσεις για νέες θεραπείες στους τυφλούς ανθρώπους, αν και είναι ακόμη πρόωρο να πει κανείς κατά πόσο αυτό όντως μπορεί να συμβεί στο μέλλον, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον νευροεπιστήμονα Μπο Τσεν της Ιατρικής Σχολής Icahn της Νέας Υόρκης, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Nature», σύμφωνα με το "Science" και τη βρετανική «Ιντιπέντεντ», έδειξαν, μέσω πειραμάτων αρχικά σε ψάρια-ζέβρες και μετά σε ποντίκια, ότι είναι δυνατό να μετατραπούν νευρικά κύτταρα του αμφιβληστροειδούς φακού του ματιού (τα λεγόμενα «γλοιακά κύτταρα Μίλερ»), σε ραβδία, δηλαδή στους ζωτικούς κυτταρικούς φωτοϋποδοχείς, οι οποίοι αντιλαμβάνονται τις μεταβολές του φωτός, τα σχήματα και τις κινήσεις.

Αν αποδειχθεί εφικτό να δημιουργηθούν μελλοντικά στο εργαστήριο υγιή ανθρώπινα κύτταρα-φωτοϋποδοχείς, που θα αντικαταστήσουν τα κατεστραμμένα, τότε ακόμη και άνθρωποι εκ γενετής τυφλοί, καθώς και όσοι έχασαν σταδιακά την όρασή τους αργότερα σε μεγάλη ηλικία, θα μπορούν να ξαναδούν, σε ένα βαθμό τουλάχιστον. Η νέα μέθοδος περιλαμβάνει δύο στάδια: στο πρώτο εισάγεται ένα γονίδιο που ρυθμίζει μια πρωτεΐνη, η οποία επιφέρει πολλαπλασιασμό των γλοιακών κυττάρων Μίλερ, ενώ στο δεύτερο στάδιο γίνεται κυτταρικός αναπρογραμματισμός, καθώς τα κύτταρα αυτά μετατρέπονται πλέον σε ραβδία-φωτοϋποδοχείς.

Λοίμωξη ανώτερου αναπνευστικού: Τα σημάδια που «δείχνουν» πνευμονία

Δείτε ποια συμπτώματα δείχνουν ότι δεν πρόκειται για κοινό κρυολόγημα

ΠΟΥ: Από το αλκοόλ ένας στους 20 θανάτους παγκοσμίως

Η κατάχρησή του σκοτώνει 3 εκατομμύρια ανθρώπους τον χρόνο

Επικίνδυνο το μαγείρεμα με κάρβουνα ή ξύλα – Δείτε τι προκαλεί

Κίνδυνος για σοβαρά αναπνευστικά προβλήματα

Κακοσμία στόματος στα παιδιά: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε

Τη κακή αναπνοή μερικές φορές μπορούν να τη βιώσουν και τα υγιή παιδιά

Φρούτα και λαχανικά που πρέπει να τρώτε... με τη φλούδα!

Στο σκούρο περίβλημα συγκεντρώνονται οι περισσότερες βιταμίνες