23

SEP
2018

Η έλλειψή του είναι εξαιρετικά συχνή παγκοσμίως

12 τροφές γεμάτες σίδηρο – Πόσο περιέχει η καθεμία!

14 Aug 201819.29

Ο σίδηρος είναι ένα από τα πιο σημαντικά θρεπτικά συστατικά για τον ανθρώπινο οργανισμό, καθώς εμπλέκεται σε σημαντικές βιολογικές διεργασίες όπως η παραγωγή της αιμοσφαιρίνης μέσα στα ερυθρά αιμοσφαίρια και η δημιουργία των συνδετικών ιστών. Η έλλειψή του είναι εξαιρετικά συχνή παγκοσμίως, ιδίως στα μικρά παιδιά και στις εγκύους.

Η συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη (RDA) για τον σίδηρο εξαρτάται από το φύλο, την ηλικία, αλλά και ειδικές καταστάσεις όπως η εγκυμοσύνη και ο θηλασμός.


Μορφές σιδήρου & πηγές

Ο σίδηρος που υπάρχει στις τροφές είναι είτε αιμικός είτε μη αιμικός. Ο αιμικός σίδηρος (σίδηρος ζωικής προέλευσης) απορροφάται ευκολότερα από τον οργανισμό και βρίσκεται σε τροφές όπως τα οστρακοειδή, το κόκκινο κρέας, τα πουλερικά και τα ψάρια. Κατά μέσο όρο, ο οργανισμός απορροφά το 15-35% του συνολικού αιμικού σιδήρου που προσλαμβάνεται μέσω της διατροφής.

Ο μη αιμικός σίδηρος (σίδηρος κυρίως φυτικής προέλευσης) δεν απορροφάται τόσο εύκολα. Βρίσκεται στα δημητριακά, στα όσπρια, στο σπανάκι κ.ά. Μη αιμικό σίδηρο παρέχουν επίσης και ορισμένα προϊόντα ζωικής προέλευσης, όπως τα αυγά και το γάλα.

Δείτε πόσο σίδηρο περιέχουν επιλεγμένες τροφές:

Συκώτι χοιρινό: 17 mg ανά 100γρ.

Συκώτι μοσχαρίσιο: 7,8 mg ανά 100γρ.

Μύδια: 6,8 mg ανά 100γρ.

Σόγια: 4 mg ανά φλιτζάνι

Φακές: 3,3 mg ανά ½ φλιτζάνι

Ρεβίθια: 2,4 mg ανά ½ φλιτζάνι

Σαρδέλες σε κονσέρβα: 2,3 mg ανά 100 γρ.

Πολτός ντομάτας: 2,2 mg ανά ½ φλιτζάνι

Μπρόκολο: 2 mg ανά ½ φλιτζάνι

Πασατέμπος: 2 mg ανά ¼ του φλιτζανιού

Σπανάκι: 1,9 mg ανά ½ φλιτζάνι

Κάσιους: 1,2 mg ανά 20 γρ.

Πηγή: onmed.gr

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ;(3)


Λοίμωξη ανώτερου αναπνευστικού: Τα σημάδια που «δείχνουν» πνευμονία

Δείτε ποια συμπτώματα δείχνουν ότι δεν πρόκειται για κοινό κρυολόγημα


ΠΟΥ: Από το αλκοόλ ένας στους 20 θανάτους παγκοσμίως

Η κατάχρησή του σκοτώνει 3 εκατομμύρια ανθρώπους τον χρόνο


Επικίνδυνο το μαγείρεμα με κάρβουνα ή ξύλα – Δείτε τι προκαλεί

Κίνδυνος για σοβαρά αναπνευστικά προβλήματα


Κακοσμία στόματος στα παιδιά: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε

Τη κακή αναπνοή μερικές φορές μπορούν να τη βιώσουν και τα υγιή παιδιά


Φρούτα και λαχανικά που πρέπει να τρώτε... με τη φλούδα!

Στο σκούρο περίβλημα συγκεντρώνονται οι περισσότερες βιταμίνες


Ανησυχία για την αύξηση των ασθενειών που οφείλονται στα κουνούπια

Ειδικοί επισημαίνουν ότι πρέπει να δοθεί έμφαση στην καταπολέμηση των κουνουπιών στον αστικό ιστό

Φθινοπωρινή ισημερία: Πότε ξεκινάει «επισήμως» το φθινόπωρο

Ο Ήλιος θα λάμπει κάθετα πάνω από τον Ισημερινό της Γης, με τη διάρκεια της ημέρας και της νύχτας να είναι περίπου ίδια




Mediterranean Cosmos



Μασούτης







Huawei Y series




Typosthes.gr - Twitter


Typosthes.gr - Facebook

© 2012 ePublish

Rss | Επικοινωνία