AUG

Αντιστράφηκε η γήρανση των ανθρώπινων κυττάρων

Επιστήμονες «αναγέννησαν» γερασμένα κύτταρα – Μείωση ακόμη και 50%

08 Aug 201819.48

Βασικές πτυχές της γήρανσης των ανθρώπινων κυττάρων υπάρχει τρόπος να αναστραφούν με νέες δραστικές ουσίες που ανέπτυξαν ερευνητές του Πανεπιστημίου του Έξετερ.

Σύμφωνα με άρθρο του επιστημονικού εντύπου Aging υπό τον τίτλο «Mitochondria-targeted hydrogen sulfide attenuates endothelial senescence by selective induction of splicing factors HNRNPD and SRSF2″, εργαστηριακά πειράματα σε ενδοθηλιακά κύτταρα έδειξαν ότι δραστικές ουσίες μπορούν να στοχεύσουν τα μιτοχόνδρια (τα λεγόμενα και «εργοστάσια» παραγωγής ενέργειας των κυττάρων).

Ο αριθμός των γηρασκόντων κυττάρων μειώθηκαν κατά 50% ενώ εντοπίστηκαν και δύο παράγοντες διαχωρισμού των κυττάρων που παίζουν καθοριστικό ρόλο στο πότε και πως τα ενδοθηλιακά θα αρχίσουν να γηράσκουν. Κάθε γονίδιο μας είναι ικανό να παράγει περισσότερο από ένα προϊόντα και οι παράγοντες διαχωρισμού είναι τα γονίδια που λαμβάνουν την απόφαση για το ποια προϊόντα θα παραχθούν.

Με τη χρήση των καινοτόμων δραστικών ουσιών AP39, AP123 και RT01 οι επιστήμονες κατάφεραν στοχεύσουν πολύ συγκεκριμένα στους παράγοντες διαχωρισμού SRSF2 ή HNRNPD που παίζουν ρόλο στον καθορισμό του πως και γιατί τα κύτταρά μας αλλάζουν καθώς μεγαλώνουμε.

«Σχεδόν τα μισά από τα γηρασμένα κύτταρα που ελέγξαμε είχαν σημάδια αναγέννησης» μετά την εφαρμογή τριών διαφορετικών συστατικών. Καθένα εξ αυτών παρήγαγε 40-50% πτώση στον αριθμό των γηράσκοντων κυττάρων των αιμοφόρων αγγείων.

Τα AP39, AP123 και RT01 έκαναν επιλεκτική διοχέτευση λεπτών ποσοτήτων υδροθείου στα μιτοχόνδρια των κυττάρων και βοηθούσαν τα γηρασμένα ή κατεστραμμένα κύτταρα να παράγουν την ενέργεια που χρειάζονταν για την επιβίωση τους και τη μείωση της γήρανσης τους.

Τα νέα αυτά στοιχεία αυξάνουν καθοριστικά τις πιθανότητες στο μέλλον για να σχεδιαστούν θεραπείες όχι μόνο για τα αιμοφόρα αγγεία, που σκληραίνουν όσο μεγαλώνουμε αυξάνοντας τον κίνδυνο εμφράγματος και εγκεφαλικού επεισοδίου, αλλά και για άλλα κύτταρα.

«Το ανθρώπινο σώμα γερνάει συσσωρεύοντας γηράσκοντα κύτταρα που δεν λειτουργούν το ίδιο καλά με τα νέα», εξηγεί η καθηγήτρια Λορνα Χαρις υπογραμμίζοντας ότι δεν πρόκειται απλώς για μια επίδραση της γήρανσης, αλλά ο λόγος που μεγαλώνουμε. Τα συστατικά που χρησιμοποίησαν οι Βρετανοί ερευνητές έχουν την δυνατότητα να τροποποιήσουν τους μηχανισμούς δια των οποίων συμβαίνει η γήρανση των κυττάρων.

«Συνήθως θεωρούμε ασθένειες που σχετίζονται με τη γήρανση, όπως ο καρκίνος, η άνοια και ο διαβήτης, ως μια μοναδική κατάσταση, αλλά στην πραγματικότητα έχουν έναν ή δύο κοινούς μηχανισμούς», λέει η Δρ Χαρις.

Και συμπληρώνει ότι: «Η έρευνά μας επικεντρώθηκε σε ένα εξ αυτών των μηχανισμών και τα ευρήματα μας δείχνουν ότι μπορούμε να έχουν νέους θεραπευτικές δρόμους στο μέλλον. Και ίσως να έχουμε δημιουργήσει τη βάση για μια νέα γενιά αντιγηραντικών φαρμάκων».

Σπεύδει όμως να τονίσει ότι ο στόχος της μελέτης ήταν να μπορέσουμε να μείνουμε υγιέστεροι για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και όχι να επεκτείνουμε το προσδόκιμο επιβίωσης μας. In.gr

Βήχας: Οι 6 τύποι του και τι δείχνει ο καθένας

Ανακαλύψτε την αιτία του κάθε διαφορετικού τύπου βήχα

Αισθάνεστε φούσκωμα; 5 τροφές που κάνουν την κοιλιά σας επίπεδη!

Διατροφή για διώξετε την αίσθηση πληρότητας

Πόνος στη φτέρνα: Τι μπορεί να σημαίνει για την υγεία μας

Πώς να ξεχωρίσετε τον ύποπτο πόνο στη φτέρνα σας

Σχεδόν 103.000 κεραυνοί έπεσαν στην Ελλάδα τον Ιούλιο

Οι περισσότεροι των τελευταίων 14 ετών, από το 2005, όταν άρχισε η σχετική καταγραφή

Ανησυχία για την εξάπλωση του ιού του Δυτικού Νείλου εκφράζει η ΠΟΕΔΗΝ

Κατηγορεί την κυβέρνηση αλλά και την Περιφέρεια Αττικής για «αδιαφορία»

Μικρόβια: Πόσο καθαρή είναι η κουζίνα σας;

Πως να περιορίσετε τα βακτήρια

Ιός του Δυτικού Νείλου: Αυτά είναι τα ύποπτα συμπτώματα της νόσου

Ποια είναι η διάρκεια των συμπτωμάτων - Ποιοι κινδυνεύουν περισσότερο

Περσείδες: Μαγική αυγουστιάτικη βροχή από «πεφταστέρια» απόψε!

Σήμερα το βράδυ σβήστε τα φώτα - Ορατή στον ουρανό της χώρας μας

Αυτές οι 7 τροφές δε μας αφήνουν να χάσουμε κιλά

Είστε σίγουροι πως καταναλώνετε τις σωστές τροφές αν θέλετε να χάσετε βάρος;

Mediterranean Cosmos