17

JUL
2018

Οι βιταμίνες συμπληρώνουν όλες τις ελλείψεις της διατροφής και του τρόπου ζωής μας

Απόλυτος οδηγός βιταμινών: Που να τις βρείτε και πως ωφελούν την υγεία μας

24 Jun 201801.00

Οι βιταμίνες είναι στοιχεία, απαραίτητα για το σώμα και την ομαλή, ισορροπημένη και ολοκληρωμένη ανάπτυξη και λειτουργία του οργανισμού. Όμως, είναι πάρα πολύ συχνό φαινόμενο ο τρόπος ζωής μας και η διατροφή μας να καλύπτουν πλήρως τις ανάγκες του οργανισμού μας. Τότε μπαίνουν «στο κόλπο» οι βιταμίνες, οι οποίες μπορούν να μας δώσουν ακριβώς αυτό που μας λείπει. Δείτε όμως τι κάνει η κάθε βιταμίνη και σε ποιες τροφές μπορείτε να τις βρείτε!

Η βιταμίνη Α ή ρετινόλη είναι χρήσιμη στη θεραπεία διαταραχών του οφθαλμού, της ακμής, δερματικών διαταραχών, και λοιμώξεων, καθώς και στην επιτάχυνση της διαδικασίας επούλωσης των πληγών. Είναι επίσης καλή στην πρόληψη της ωχράς κηλίδας και του καταρράκτη, καθώς και ως καροτενοειδές, βοηθά επίσης στο να βελτιωθεί η υγεία των μαλλιών σας. Κύριες πηγές της είναι το συκώτι, τα αυγά, το γάλα, το μουρουνέλαιο, τα καρότα, το σπανάκι, το κολοκύθι, το λάχανο, το μπρόκολο και τα πράσινα λαχανικά (λαχανικά με πορτοκαλί, κόκκινο, κίτρινο, βαθυπράσινο χρώμα).

Η βιταμίνη Β1 ή θειαμίνη μπορεί να αποτρέψει, καρδιακές παθήσεις και δυσπεψία, ενώ ενισχύει το μεταβολισμό του σώματος, την κυκλοφορία του αίματος, και την ανάπτυξη του εγκεφάλου. Βιταμίνες όπως η Β1, καθώς και η Β2 και Β3, θεωρούνται άκρως απαραίτητες για ηλικιωμένους ασθενείς οι οποίοι χρειάζονται έξτρα διατροφή ή για εκείνους που διατρέχουν υψηλό κίνδυνο άνοιας ή Alzheimer. Τη συναντάμε στο ψωμί, στα δημητριακά, αναποφλοίωτο ρύζι, στις πατάτες, στα φρούτα, στα λαχανικά, στο κρέας, στο γάλα και στα αυγά. Έλλειψή της προκαλεί την νόσο beri-beri.

Η βιταμίνη Β2 ή ριβοφλαβίνη βοηθά στη θεραπεία του καταρράκτη, παθήσεων του δέρματος, και αυτήν της αναιμίας, βελτιώνοντας παράλληλα τη μεταβολική δραστηριότητα του σώματος, και το νευρικό σύστημα. Υπάρχει στα γαλακτοκομικά προϊόντα, στο κρέας, στο ψάρι, στα αυγά, στα φρούτα, στα λαχανικά, στο ψωμί και στις πατάτες.

Η βιταμίνη Β3 ή νιασίνη μπορεί να μειώσει την αδυναμία, τη δυσπεψία, διαταραχές του δέρματος, ημικρανίες, καρδιακές διαταραχές, υψηλή αρτηριακή πίεση, υψηλή χοληστερόλη στο αίμα, τον διαβήτης, και τη διάρροια. Τη συναντάμε στο κρέας, στο ψάρι, στα αυγά, στο ψωμί, στα δημητριακά, στις πατάτες, στα φρούτα και στα λαχανικά.

Η βιταμίνη Β5 ή Παντοθενικό Οξύ μπορεί να ανακουφίσει από το άγχος, την αρθρίτιδα, διάφορες λοιμώξεις, διαταραχές του δέρματος, το γκριζάρισμα των μαλλιών, καθώς και από την υψηλή χοληστερόλη. Κυρίες πηγές πρόσληψης είναι το κρέας, τα πουλερικά, τα ψάρια, το αυγό και τα γαλακτοκομικά προϊόντα, τα εντόσθια ζώων (συκώτι), τα όσπρια, τα αναποφλοίωτα δημητριακά.

Η βιταμίνη Β6 ή πυριδοξαμίνη είναι χρήσιμη στη θεραπεία του διαβήτη, σπασμών, υπερβολικής αιμορραγίας εμμήνου ρύσης, άγχους, αϋπνίας, πρωινής αδιαθεσίας. Επίσης, σχετίζεται με τη μείωση των επιπέδων της ομοκυστεΐνης στο σώμα. Τη συναντάμε στο κρέας, στα ψάρια, στα αυγά, στο ψωμί, στα δημητριακά, στα ρεβίθια, στις πατάτες στα φρούτα, στις μπανάνες, στο αβοκάντο και σε λοιπά λαχανικά.

Η βιταμίνη Β7 ή βιοτίνη μπορεί να θεραπεύσει παθήσεις του δέρματος, να βελτιώσει το μεταβολισμό του σώματος, και να ενισχύσει την υγεία των μαλλιών. Καλές πηγές βιοτίνης είναι: το κρέας, η μαγιά μπύρας, το μοσχαρίσιο συκώτι, τα δημητριακά, τα φουντούκια, ο κρόκος του αυγού και τα αμύγδαλα.

Η βιταμίνη Β9 ή φολικό οξύ είναι πολύ ισχυρή, δρα κατά της αναιμίας, της δυσπεψίας, της μη φυσιολογικής ανάπτυξης του εγκεφάλου, των διαταραχών του δέρματος, και την ουρική αρθρίτιδα, ενώ είναι σημαντικό να αναφερθεί το γεγονός ότι συμβάλει στην αύξηση του σχηματισμού ερυθρών αιμοσφαιρίων. Κυρίως συνδέεται με ανωμαλίες του νευρικού συστήματος, και πραγματοποιούνται όλο και περισσότερες μελέτες σε σχέση με την αναστολή των επιπέδων ομοκυστεΐνης και επομένως την προστασία κατά της στεφανιαίας νόσου. Κύριες πήγες της είναι το συκώτι, τα αυγά, τα ψάρια, η σόγια, τα νωπά πράσινα λαχανικά, ο χυμός πορτοκαλιού και τα δημητριακά ολικής άλεσης.

Η βιταμίνη Β12 ή Κυανοκοβαλαμίνη, μπορεί να μειώσει τα συμπτώματα και τις παρενέργειες της αναιμίας, του καπνίσματος, της εγκυμοσύνη, ηπατικών διαταραχών, νεφρικών διαταραχών, και έλκων στο στόμα. Όταν συνδυάζεται με επαρκείς ποσότητες βιταμίνης Β6 και φυλλικού οξέως, η Β12 είναι η αρμόδια για την υπεράσπιση απέναντι σε διάφορες καρδιακές παθήσεις, συμπεριλαμβανομένων των εγκεφαλικών επεισοδίων. Τη συναντάμε σε ζωικής προέλευσης τροφές, στα γαλακτοκομικά προϊόντα (τυρί), στο κρέας, στα ψάρια (σαρδέλες, στρείδια), στα αυγά, στα φρούτα, στα λαχανικά, στο ψωμί, στην πατάτα και στη μαγιά μπύρας.

Η βιταμίνη C ή ασκορβικό οξύ χρησιμεύει στη θεραπεία διαφόρων διαταραχών του οφθαλμού, του καρκίνου, του σκορβούτου, του κοινού κρυολογήματος, διάφορων λοιμώξεων, του διαβήτη, του άγχους, της υψηλής χοληστερόλης στο αίμα, των καρδιακών νοσημάτων, του καρκίνου, της υψηλής αρτηριακής πίεσης, των νεφρικών διαταραχών, της εσωτερικής αιμορραγίας, διάφορων φλεγμονών, και της δηλητηρίαση από μόλυβδο, ενώ επίσης, βοηθά στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος. Κατά τα τελευταία έτη, η βιταμίνη έχει επίσης συσχετιστεί με την πρόληψη της γνωστικής παρακμής και της αγγειακής εγκεφαλικής νόσου. Είναι ένα από τα πιο ισχυρά και βασικά αντιοξειδωτικά που έχουμε στο σώμα μας. Υπάρχει στα φρέσκα φρούτα, εσπεριδοειδή (πορτοκάλι-λεμόνι), στα ακτινίδια και στα βαθυπράσινα φυλλώδη λαχανικά, στο μπρόκολο, τις πιπεριές, τις φράουλες, τα βατόμουρα.

Η βιταμίνη D αντιμετωπίζει, την αρθρίτιδα, την τερηδόνα, και τον διαβήτη. Είναι επίσης πολύ ευεργετική για την επισκευή των οστών, την ανοσία, και την αρτηριακή πίεση. Χρησιμοποιείται για την πρόληψη της οστεοπόρωσης και είναι θετικά συνδεδεμένη με την πρόληψη μιας ποικιλίας διαφορετικών ειδών καρκίνου και σκλήρυνσης κατά πλάκας σε ασθενείς που ήδη υποφέρουν από οστεοαρθρίτιδα. Υπάρχει στο βούτυρο, το γάλα, στον κρόκο του αυγού, στο μουρουνέλαιο, στο συκώτι και στα λιπαρά ψάρια (σολομός, τόνος, ρέγκα, σαρδέλα).

Η βιταμίνη Ε ή τοκοφερόλη χρησιμοποιείται συχνά για τις ιδιότητες αντι-γήρανσης που την χαρακτηρίζουν. Είναι ένας τρόπος για να ενισχύσετε την υγεία του δέρματος σας, και να αυξήσετε την προστασία από καρδιακές παθήσεις, στειρότητα, εγκεφαλικές δυσλειτουργίες, εμμηνόπαυση, επώδυνη εμμήνο ρύση και οφθαλμικές διαταραχές, καθώς συμβάλλει στη βελτίωση της κυκλοφορίας του αίματος. Τη βρίσκουμε σε φρούτα, πράσινα λαχανικά και κυρίως σε φυτικά λίπη και έλαια, ξηρούς καρπούς (καρύδια, αμύγδαλα, ηλιόσπορους) και σε δημητριακά ολικής άλεσης.

Η βιταμίνη Κ είναι μια πολύ σημαντική βιταμίνη για την πρόληψη της εσωτερικής αιμορραγίας, την απόφραξη των χοληφόρων, την οστεοπόρωση, την υπερβολική έμμηνο ροή, και τωνπόνων της περιόδου, συμπεριλαμβανομένης της ικανότητάς της να βελτιώνει την πήξη του αίματος. Είναι, επίσης, συνδεδεμένη με τον μεταβολισμό των οστών και την πρόληψη της αθηροσκλήρωσης. Τη βρίσκουμε στα πράσινα λαχανικά, το μπρόκολο, το κουνουπίδι, τα κρεμμυδάκια, τα λαχανάκια Βρυξελλών, τα φιστίκια Αιγίνης, τα κρέατα, τα γαλακτοκομικά.

Προσοχή θα πρέπει να δώσουν τα άτομα που υποβάλλονται σε αντιπηκτική αγωγή στην ποσότητα των ανωτέρω τροφών που καταναλώνουν, γιατί μπορεί αυτό να μειώσει τη δράση των αντιπηκτικών φαρμάκων που λαμβάνουν και την προστασία που τους παρέχουν.

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ;(0)


Πέντε σημεία που δεν βάζουμε ποτέ αντηλιακό... αλλά θα έπρεπε

Η χρήση αντηλιακού συνιστάται όλο τον χρόνο, αλλά το καλοκαίρι επιβάλλεται

Έρευνα: Πώς κρίνουν τη δημόσια και την ιδιωτική Υγεία οι Θεσσαλονικείς

Τι αναφέρει η μεγάλη έρευνα του Ιατρικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης


Αρχαία μαύρη σαρκοφάγος 2.000 ετών ανακαλύφθηκε στην Αίγυπτο!

Οι επιστήμονες δεν έχουν ιδέα για την ταυτότητα της σαρκοφάγου


Tα πορτοκάλια «ασπίδα προστασίας» για τα μάτια – Πόσο πρέπει να τρώτε

Πάνω από 60% μικρότερο κίνδυνο να εκδηλώσουν εκφύλιση ωχράς κηλίδας


Γιατί δεν μπορούμε να κόψουμε εύκολα το κάπνισμα;

Ψυχολογικός ο λόγος που επιμένει αυτή η συνήθεια



Βαλεριάνα: Οι μοναδικές ιδιότητες της θαυματουργής ρίζας

Πάντα όμως παίρνουμε την άδεια του γιατρού για τη χρήση της


Ποιες είναι οι 5 καλύτερες πόλεις να πάτε ταξίδια με φίλους;

Πέντε πολύ φιλόξενοι προορισμοί για εσάς και την παρέα σας


Αν φοράτε γραβάτες… προσοχή – Δείτε από τι μπορεί να κινδυνεύετε!

Προσπαθήστε να τη δένετε όσο το δυνατόν πιο χαλαρά γύρω από τον λαιμό



Coca-Cola το σχολείο



Mediterranean Cosmos



Μασούτης



Blue Lagoon



Mollers



ΕΛΠΕ



ΔΕΘ




Typosthes.gr - Twitter


Typosthes.gr - Facebook

© 2012 ePublish

Rss | Επικοινωνία