23

OCT
2018

Πιθανές αιτίες είναι το περιβάλλον, αλλά και τα λιγότερα βιβλία και η διατροφή

«Πέφτει» σταθερά ο δείκτης νοημοσύνης τα τελευταία χρόνια

13 Jun 201820.01

Ερευνητές του Κέντρου Οικονομικών Ερευνών Ragnar Frisch της Νορβηγίας υποστηρίζουν ότι ο δείκτης νοημοσύνης φθίνει σταθερά τα τελευταία χρόνια. Σε άρθρο που δημοσίευσαν στο επιστημονικό έντυπο Proceedings of the National Academy of Sciences, εξηγούν γιατί συμβαίνει αυτό.

Παλαιότερες μελέτες, πάντως, είχαν δείξει ότι οι άνθρωποι έγιναν ευφυέστεροι το πρώτο μισό του 20ου αιώνα. Πολλές θεωρίες διατυπώθηκαν στη συνέχεια για να εξηγήσουν αυτή την βελτίωση του ανθρώπινου νου, όπως η συμβολή της διατροφής, της φροντίδας υγείας, της μόρφωσης και άλλοι παράγοντες. Αλλά οι Νορβηγοί ειδικοί έρχονται τώρα να μας πουν ότι αντί να γινόμαστε εξυπνότεροι, έχουμε αρχίζει να χαζεύουμε.

Οι επιστήμονες ανέλυσαν τεστ IQ στα οποία είχαν υποβληθεί νεαροί άνδρες που είχαν καταταγεί στον στρατό την περίοδο 1970-2009. Μελετώντας τα δεδομένα 370.000 τεστ ανακάλυψαν ότι το σκορ του δείκτη νοημοσύνης έφθινε κατά επτά μονάδες ανά γενιά.

Επίσης εντόπισαν διαφορές ανάμεσα στις οικογένειες, γεγονός που σημαίνει ότι η μείωση εν μέρει μπορεί να αποδίδεται και σε περιβαλλοντικούς παράγοντες. Αλλά επίσης μπορεί να έχει να κάνει με επιλογές του τρόπου ζωής, όπως αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα και το γεγονός ότι σήμερα τα παιδιά διαβάζουν λιγότερο και παίζουν περισσότερο με ηλεκτρονικά παιχνίδια.

Και δυστυχώς στο ίδιο συμπέρασμα έχουν καταλήξει και άλλες μελέτες. Ερευνητές στη Μ. Βρετανία πρόσφατα παρατήρησαν ότι το σκορ νοημοσύνης έχει πέσει από 2,5 έως 4,3 μονάδες ανά δεκαετία από το τέλος περίπου του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.

Επίσης, τον Δεκέμβριο του 2017 αμερικανική μελέτη έδειξε ότι τα παιδιά που είχαν μεγαλώσει τρώγοντας πολλά ψάρια έτειναν να έχουν υψηλότερο δείκτη ευφυΐας και να κοιμούνται καλύτερα. Αλλά δυστυχώς στον δυτικό κόσμο σήμερα ελάχιστα είναι τα παιδιά που τρώνε επαρκείς ποσότητες ψαριών.

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ;(0)


Οδηγίες για την εποχική γρίπη και τον αντιγριπικό εμβολιασμό

Τι συμβουλεύει η Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας

Ταχίνι: 7+1 λόγοι για να το βάλεις στην καθημερινή διατροφή σου

Φυτικό τρόφιμο με ευεργετικά χαρακτηριστικά


5 τροφές που μας «γιατρεύουν» το άγχος!

Τα οφέλη της σωστής διατροφής


Γαλλική έρευνα: Η άσκηση είναι «φάρμακο» για τους καρκινοπαθείς

Σύμφωνα με αποτελέσματα που ανακοινώθηκαν στο ετήσιο συνέδριο της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Ιατρικής Ογκολογίας 

Πίννα: Άλλο ένα προστατευόμενο θαλάσσιο είδος κοντά στον αφανισμό

Μια νέα σημαντική απειλή καταγράφεται τους τελευταίους μήνες στις ελληνικές θάλασσες 

Τα μοναδικά οφέλη του καφέ για το συκώτι – Πόσα φλιτζάνια να πίνουμε

Οφέλη για την καρδιά, τα νεφρά αλλά και τον εγκέφαλο


Ωμό κοτόπουλο: 8 λάθη που βάζουν σε κίνδυνο την υγεία μας

Γλυτώστε από αρκετούς κινδύνους για την υγεία σας


Πέντε τρόποι να χάσεις κιλά... χωρίς να μετράς θερμίδες!

Έξυπνες στρατηγικές για απώλεια βάρους 





Μασούτης



Mollers




Typosthes.gr - Twitter


NLP



Typosthes.gr - Facebook

© 2012 ePublish

Rss | Επικοινωνία