23

OCT
2018

Διατροφή για την προστασία από προβλήματα υγείας

Ποιες τροφές να φάτε για να μην αρρωσταίνετε - Δείτε τα οφέλη κάθε τροφίμου

11 Jun 201821.45

Οι τροφές που καταναλώνουμε παίζουν καθοριστικό ρόλο στην υγεία μας. Οι ερευνητές ανά τον κόσμο ανακαλύπτουν πως τα αβγά, οι ξηροί καρποί, τα γαλακτοκομικά προϊόντα, τα λαχανικά και ακόμη και ο καφές μπορούν να συμβάλλουν στην προστασία μας από προβλήματα υγείας.

Στο συνέδριο της Αμερικανικής Εταιρείας Διατροφής «Nutrition 2018» στη Βοστόνη παρουσιάστηκαν μια σειρά μελετών επί του θέματος:


Τα αβγά μειώνουν τους παράγοντες κινδύνου για διαβήτη

Ερευνητές του Πανεπιστημίου της Βιρτζίνια σε τυχαιοποιημένη μελέτη 12 εβδομάδων σε υπέρβαρα ή παχύσαρκα άτομα με προ και διαβήτη τύπου 2 διαπίστωσαν ότι τα αβγά συντελούν στη μείωση των παραγόντων κινδύνου για διαβήτη. Οι συμμετέχοντες έτρωγαν κάθε ημέρα ένα αβγό και είχαν μεγάλες βελτιώσεις στα επίπεδα της γλυκόζης νηστείας και τη αντίσταση ινσουλίνης, συγκριτικά με εκείνους που έτρωγαν υποκατάστατο αβγού. Περαιτέρω, η κατανάλωση αβγών δεν άλλαζε σημαντικά τα επίπεδα της χοληστερόλης.


Τα φιστίκια πεκαν μειώνουν τους καρδιομεταβολικούς παράγοντες κινδύνου

Σύμφωνα με μελέτη της Επιστημών Διατροφής Friedman του Πανεπιστημίου Tufts μετά από τέσσερις εβδομάδες κατανάλωσης μιας χούφτας φιστικιών πεκαν καθημερινά, υπέρβαροι ενήλικοι 45 ετών και άνω, κατά τα άλλα υγιείς, είχαν θετικές αλλαγές ως προς τους καρδιομεταβολικούς παράγοντες κινδύνου, όπως τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα, η αντίσταση ινσουλίνης και η λειτουργία των ινσουλινο-παραγωγών κυττάρων, συγκριτικά με όταν τα ίδια άτομα έκαναν όμοια διατροφή σε λιπαρά και φυτικές ίνες αλλά χωρίς φιστίκια πεκαν.


Τα γαλακτοκομικά μειώνουν τον κίνδυνο ορθοκολικού καρκίνου

Ερευνητές του Πολιτειακού Πανεπιστημίου του Όρεγκον διαπίστωσαν μελετώντας 101.677 άτομα, 54-83 ετών, ότι τα γαλακτοκομικά προϊόντα δεν είναι όλα ίσης αξίας ως προς τη μείωση του κινδύνου εκδήλωσης ορθοκολικού καρκίνου. Οι συμμετέχοντες που έτρωγαν χαμηλών λιπαρών ή γαλακτομικά που είχαν υποστεί ζύμωση, όπως το γιαούρτι, είχαν τον χαμηλότερο κίνδυνο νόσησης.


Τα λαχανικά και τα μούρα συντελούν στη πρόληψη της νόσου Πάρκινσον

Ερευνητές του Πανεπιστημιακού Αντικαρκινικού Κέντρου Rush στο πλαίσιο μελέτης συσχέτισαν την υγιεινή διατροφή με τον μειωμένο κίνδυνο παρκινσονισμού (μια ομάδα νευρολογικών διαταραχών που προκαλούν κινητικά προβλήματα όπως αυτά των ατόμων με νόσο Πάρκινσον. Έθεσαν υπό ιατρική παρακολούθηση 706 άτομα, για κατά μέσο όρο 4,6 χρόνια, και ανακάλυψαν ότι τα φρούτα και τα λαχανικά σχετίζονται με ιδιαίτερα μειωμένο κίνδυνο. Η ανάλυση έδειξε συγκεκριμένα ότι η κατανάλωση πράσινων φυλλωδών λαχανικών και μούρων, αλλά όχι άλλα φρούτα, μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο παρκινσονισμού και να επιβραδύνει την πρόοδο του σε ηλικιωμένα άτομα.


Τα μανιτάρια καταπολεμούν τη φλεγμονή

Ανάλυση των πολυσακχαρίδων PPEP-1 και PPEP-2 των εδώδιμων μανιταριών πλευρώτους αποκαλύπτει ότι οι περίπλοκοι αυτοί υδατάνθρακες μπορούν να αναστείλουν την επαγόμενη φλεγμονώδη αντίδραση. Ερευνητές από το Γεωργικό Πανεπιστήμιο της Ναντζίνγκ και του Πανεπιστημίου της Μασαχουσέτης Amherst αποδεικνύουν για πρώτη φορά ότι οι PPEP-1 και PPEP-2 έχουν αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες και θα μπορούσαν ενδεχομένως να χρησιμοποιηθούν ως διατροφικά συμπληρώματα για τη μείωση της φλεγμονώδους αντίδρασης του οργανισμού.


Ο καφές κάνει καλό στο ήπαρ

Μελέτη που έγινε σε πάνω από 14.000, 45-69 ετών, έδειξε ότι τα άτομα που πίνουν τρία ή περισσότερα φλιτζάνια καφέ την ημέρα έχουν χαμηλότερο κίνδυνο νοσηλείας λόγω προβλημάτων στο ήπαρ, συγκριτικά με εκείνους που δεν πίνουν ποτέ καφέ. Η έρευνα της Σχολής Δημόσιας Υγείας Bloomberg του Πανεπιστημίου Johns Hopkins επιβεβαιώνει εν ολίγοις ότι οι καταναλωτές καφέ έχουν χαμηλότερο κίνδυνο ηπατοπάθειας. Πηγή: in.gr

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ;(0)


Οδηγίες για την εποχική γρίπη και τον αντιγριπικό εμβολιασμό

Τι συμβουλεύει η Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας

Ταχίνι: 7+1 λόγοι για να το βάλεις στην καθημερινή διατροφή σου

Φυτικό τρόφιμο με ευεργετικά χαρακτηριστικά


5 τροφές που μας «γιατρεύουν» το άγχος!

Τα οφέλη της σωστής διατροφής


Γαλλική έρευνα: Η άσκηση είναι «φάρμακο» για τους καρκινοπαθείς

Σύμφωνα με αποτελέσματα που ανακοινώθηκαν στο ετήσιο συνέδριο της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Ιατρικής Ογκολογίας 

Πίννα: Άλλο ένα προστατευόμενο θαλάσσιο είδος κοντά στον αφανισμό

Μια νέα σημαντική απειλή καταγράφεται τους τελευταίους μήνες στις ελληνικές θάλασσες 

Τα μοναδικά οφέλη του καφέ για το συκώτι – Πόσα φλιτζάνια να πίνουμε

Οφέλη για την καρδιά, τα νεφρά αλλά και τον εγκέφαλο


Ωμό κοτόπουλο: 8 λάθη που βάζουν σε κίνδυνο την υγεία μας

Γλυτώστε από αρκετούς κινδύνους για την υγεία σας


Πέντε τρόποι να χάσεις κιλά... χωρίς να μετράς θερμίδες!

Έξυπνες στρατηγικές για απώλεια βάρους 





Μασούτης



Mollers




Typosthes.gr - Twitter


NLP



Typosthes.gr - Facebook

© 2012 ePublish

Rss | Επικοινωνία