25

MAY
2018

Ποια είναι τα συμπτώματα της ανεπάρκειας βιταμίνης Β

Ο συνδυασμός τροφών που εξουδετερώνει τη βιταμίνη Β1

15 May 201820.12

Ανεπάρκεια βιταμινών έχουν κατά κύριο λόγο οι άνθρωποι που ακολουθούν διατροφή φτωχή σε υγιεινές τροφές. Τα συμπτώματα της ανεπάρκειας βιταμίνης Β περιλαμβάνουν κόπωση, λαχάνιασμα και μυϊκή αδυναμία.

Η μη επαρκής πρόσληψη βιταμίνης Β1 ή θειαμίνης προκαλεί επίσης προβλήματα μνήμης, απώλεια μυϊκής μάζας και ακούσιες κινήσεις των ματιών. Εάν τρώτε συχνά συγκεκριμένες τροφές σε συνδυασμό με ωμό ψάρι, οστρακοειδή και καβούρια, θα μπορούσατε να αναπτύξετε ανεπάρκεια βιταμίνης Β.

Συγκεκριμένα, η κατανάλωση τροφών πλούσιων σε βιταμίνη B1, όπως το ρύζι, ο αρακάς και το ψωμί ολικής αλέσεως σε συνδυασμό με φρέσκα ψάρια μπορούν να προκαλέσουν αυτή την ανεπάρκεια.

Αυτό συμβαίνει επειδή κάποια ψάρια και οστρακοειδή, συμπεριλαμβανομένης της ρέγκας, της αντσούγιας και της γαρίδας, περιέχουν ένα ένζυμο που διασπά τη βιταμίνη Β, που ονομάζεται θειαμινάση.

Το ένζυμο αντιδρά με τη βιταμίνη Β1, εξουδετερώνοντάς την, με αποτέλεσμα να μην λαμβάνετε ικανοποιητική ποσότητα από τη διατροφή. Η συγκεκριμένη βιταμίνη είναι απαραίτητη, καθώς βοηθά στη διάσπαση των υδατανθράκων, παράγοντας γρήγορα ενέργεια. Σε ακραίες περιπτώσεις, η έλλειψη θειαμίνης μπορεί να προκαλέσει τη νόσο μπέρι-μπέρι, η οποία χαρακτηρίζεται από περιφερικές νευρολογικές, εγκεφαλικές και καρδιαγγειακές ανωμαλίες.

Η πρώιμη έλλειψη προκαλεί κόπωση, ευερεθιστότητα, φτωχή μνήμη, διαταραχές του ύπνου, θωρακικό άλγος, ανορεξία, κοιλιακή δυσφορία και δυσκοιλιότητα. Το μπέρι-μπέρι είναι ενδημικό στην Ασία, στις Φιλιππίνες και σε άλλα νησιά του Ειρηνικού, όπου οι άνθρωποι τρώνε πολύ επεξεργασμένο ρύζι, το οποίο κατά τη διαδικασία της άλεσης έχει απωλέσει όλο το περιεχόμενο του σε θειαμίνη.

Η δευτεροπαθής έλλειψη θειαμίνης μπορεί να προκληθεί από μειωμένη απορρόφηση, πλήρη δυσαπορρόφηση ή διαταραχή στον μεταβολισμό της θειαμίνης. Οι ειδικοί συστήνουν την πρόσληψη 1mg βιταμίνης Β1 καθημερινά για τους άνδρες και 0,8 mg για τις γυναίκες. Τροφές πλούσιες σε Β1 είναι τα αυγά, οι ξηροί καρποί και τα δημητριακά ολικής αλέσεως.

Πηγή: onmed.gr

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ;(0)


Απτά οφέλη για την υγεία όσων πάνε στη δουλειά με το ποδήλατο ή με τα πόδια

Τι έδειξε μια νέα βρετανική επιστημονική έρευνα

Από τα υψηλότερα ποσοστά παιδικής παχυσαρκίας έχει η Ελλάδα

Περίπου ένα στα πέντε παιδιά, σύμφωνα με στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας

Ο ύπνος του σαββατοκύριακου αναπληρώνει τις λίγες ώρες ύπνου των καθημερινών

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα μιας νέας σουηδικής επιστημονικής έρευνας

Ο συνδυασμός τροφών που εξουδετερώνει τη βιταμίνη Β1

Τα συμπτώματα της ανεπάρκειας βιταμίνης Β περιλαμβάνουν κόπωση, λαχάνιασμα και μυϊκή αδυναμία

Φτιάξε την πιο νόστιμη σπιτική μπεσαμέλ με 4 υλικά

Η σπιτική μπεσαμέλ με τέσσερα υλικά είναι γρήγορη και εύκολη


Ξεπάγωμα κρέατος: Πώς γίνεται σωστά και με ασφάλεια;

Ποιο είναι το πιο συχνό λάθος στο ξεπάγωμα


Οι τροφές που βάζουν «φρένο» στη συρρίκνωση του εγκεφάλου

H συρρίκνωση του εγκεφάλου φέρνει μια επιδείνωση των νοητικών λειτουργιών


Πλαστικά στον φούρνο μικροκυμάτων: Οι 3 κίνδυνοι για την υγεία

Τι πρέπει να προσέχετε όταν ζεσταίνετε το φαγητό σας


Δύο έργα από την Ελλάδα ανάμεσα στους νικητές των βραβείων Natura για το 2018

Επιβράβευση επιτυχημένων παραδειγμάτων προστασίας της φύσης


Η γυμναστική ακυρώνει τα «γονίδια της παχυσαρκίας»

Δεν μπορείτε πλέον να κατηγορείτε το DNA σας



Μασούτης



hemaplex



ΕΛΠΕ




Typosthes.gr - Twitter


Typosthes.gr - Facebook

© 2012 ePublish

Rss | Επικοινωνία