15

AUG
2018

Πιστεύεις ότι μπορείς να τρως ό,τι θέλεις με τη δικαιολογία ότι μετά θα λιώσεις στο γυμναστήριο;

Μόνο η γυμναστική δεν αρκεί για να αδυνατίσεις

03 Dec 201719.13

Πιστεύεις ότι μπορείς να τρως ό,τι θέλεις με τη δικαιολογία ότι μετά θα λιώσεις στο γυμναστήριο; Τα πράγματα δυστυχώς δεν είναι τόσο απλά στην πράξη…

Μια νέα βρετανική επιστημονική μελέτη που δημοσιεύεται στο περιοδικό Applied Physiology, Nutrition, and Metabolism αποδεικνύει αυτό που ήδη γνωρίζεις αλλά δεν λες να παραδεχτείς, δηλαδή ότι για να χάσεις τα περιττά κιλά πρέπει και να γυμνάζεσαι αλλά και να τρως σωστά.

Προκειμένου να αποδείξουν ότι το μυστικό για αποτελεσματική απώλεια βάρους είναι ο συνδυασμός γυμναστικής και διατροφής, επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο Μπάνγκορ πραγματοποίησαν δύο πειράματα: Στο πρώτο πείραμα, 34 γυναίκες ηλικίας 18 έως 32 ετών έκαναν τρέξιμο και ασκήσεις με βάρη τρεις φορές την εβδομάδα για 4 εβδομάδες συνολικά, ενώ στο δεύτερο 36 γυναίκες ίδιας ηλικίας έκαναν το ίδιο πρόγραμμα γυμναστικής για 8 εβδομάδες.

Στην αρχή κάθε πειράματος οι επιστήμονες μέτρησαν το βάρος, τη μυϊκή μάζα και τα αποθέματα λίπους κάθε γυναίκας. Επίσης, οι γυναίκες έκαναν εξετάσεις για να μετρηθούν τα επίπεδα σημαντικών ορμονών που επηρεάζουν την πείνα (ινσουλίνη, λεπτίνη, γκρελίνη, αμυλίνη, πεπτίδιο ΥΥ).

Στόχος των πειραμάτων ήταν να διαπιστωθεί αν η γυμναστική και μόνο, χωρίς να συνδυάζεται με δίαιτα, μπορεί να οδηγήσει έστω και σε μικρή απώλεια βάρους, ωστόσο οι συμμετέχουσες δεν το γνώριζαν. Αυτό που τους είπαν ήταν ότι η μελέτη έχει σαν θέμα την επίδραση της άσκησης στην εγκεφαλική και την καρδιοαναπνευστική λειτουργία κι αυτό για να αποφευχθεί η μεροληψία από την πλευρά των γυναικών. «Όταν κάποιος ξεκινάει να κάνει γυμναστική συχνά κάνει και αλλαγές στη διατροφή του –συνειδητά ή υποσυνείδητα– κι αυτό μπορεί να καμουφλάρει την πραγματική επίδραση της γυμναστικής» αναφέρει ο Δρ Χανς-Πίτερ Κούμπις από τη Σχολή Επιστημών της Άθλησης, της Υγείας και της Γυμναστικής του Μπάνγκορ.

Στο τέλος των τεσσάρων και των οκτώ εβδομάδων σε καθένα από τα δύο πειράματα αντίστοιχα, οι μετρήσεις των ερευνητών έδειξαν ότι καμία από τις γυναίκες δεν έχασε βάρος, ασχέτως πόσα κιλά ήταν πριν ξεκινήσει τη γυμναστική.

Παρατηρήθηκαν, ωστόσο, κάποιες επιδράσεις ανάλογα με το βάρος των γυναικών. Από τη μία, στις αδύνατες γυναίκες η γυμναστική βοήθησε να αυξήσουν τη μυϊκή τους μάζα, όμως ακόμη σημαντικότερο εύρημα ήταν ότι σε αυτές με παραπανίσια κιλά διαπιστώθηκαν ορμονικές αλλαγές που συσχετίστηκαν με εντονότερο αίσθημα πείνας. Σύμφωνα με τους ερευνητές, αυτός είναι εν μέρει και ο λόγος που η γυμναστική από μόνη της δεν μπορεί να οδηγήσει στο αδυνάτισμα.

«Το σώμα μας είναι τόσο καλά ρυθμισμένο που πάντα βρίσκει τρόπο να αναπληρώσει μια απώλεια ενέργειας μετά τη γυμναστική» εξηγεί ο Κούμπις. «Είτε το συνειδητοποιούμε είτε όχι, κάνοντας περισσότερη γυμναστική ή αυξάνοντας γενικότερα τη σωματική μας δραστηριότητα αυξάνεται η όρεξή μας, γι’ αυτό και είναι δυσκολότερο να πετύχουμε την επιθυμητή απώλεια βάρους».

Το συμπέρασμα της όλης υπόθεσης είναι λοιπόν ότι ναι μεν το γυμναστήριο σου κάνει καλό, αλλά αν πραγματικά το έχεις βάλει στόχο να χάσεις βάρος θα πρέπει οπωσδήποτε να αναθεωρήσεις και το τι τρως…

Πηγή: onmed.gr

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ;(0)


Πέντε τρόποι να μειώσετε τους μυϊκούς πόνους μετά τη γυμναστική

Απλοί τρόποι να περιορίσετε τις ενοχλήσεις


12 τροφές γεμάτες σίδηρο – Πόσο περιέχει η καθεμία!

Η έλλειψή του είναι εξαιρετικά συχνή παγκοσμίως


Μηλόξιδο: Γιατί είναι το καλύτερο «φάρμακο» για τα μαλλιά σας!

Ένα φυσικό καλλυντικό για τα ταλαιπωρημένα μαλλιά


"Ανώμαλα θερμή" θα είναι η περίοδος μέχρι το 2022

Όπως προβλέπουν Ευρωπαίοι επιστήμονες

Νέα μέθοδος από Ελληνοκύπριο ερευνητή για τη διάγνωση σπάνιου καρκίνου

Επιστήμονες στη Βρετανία ανέπτυξαν νέα απλή αιματολογική μέθοδο έγκαιρης διάγνωσης του μυελώματος

Βήχας: Οι 6 τύποι του και τι δείχνει ο καθένας

Ανακαλύψτε την αιτία του κάθε διαφορετικού τύπου βήχα


Αισθάνεστε φούσκωμα; 5 τροφές που κάνουν την κοιλιά σας επίπεδη!

Διατροφή για διώξετε την αίσθηση πληρότητας


Πόνος στη φτέρνα: Τι μπορεί να σημαίνει για την υγεία μας

Πώς να ξεχωρίσετε τον ύποπτο πόνο στη φτέρνα σας


Σχεδόν 103.000 κεραυνοί έπεσαν στην Ελλάδα τον Ιούλιο

Οι περισσότεροι των τελευταίων 14 ετών, από το 2005, όταν άρχισε η σχετική καταγραφή

Ανησυχία για την εξάπλωση του ιού του Δυτικού Νείλου εκφράζει η ΠΟΕΔΗΝ

Κατηγορεί την κυβέρνηση αλλά και την Περιφέρεια Αττικής για «αδιαφορία»


Mediterranean Cosmos



Μασούτης





ΠΟΥ



Blue Lagoon



ΕΛΠΕ



ΔΕΘ




Typosthes.gr - Twitter


Typosthes.gr - Facebook

© 2012 ePublish

Rss | Επικοινωνία