24

MAY
2018

Βοηθά στη ρύθμιση του ύπνου, της όρεξης και της διάθεσης

Κακή διάθεση: 5 φυσικοί τρόποι αύξησης της σεροτονίνης

30 Nov 201721.45

Μόλις χωρίσατε; Πιέζεστε υπερβολικά στη δουλειά; Αισθάνεστε ότι όλα πάνε χάλια; Ό,τι και αν σας συμβαίνει, δεν εύχεστε μερικές φορές να υπήρχε το μαγικό χάπι που φτιάχνει τη διάθεση; Υπάρχει και είναι η σεροτονίνη, η χημική ουσία που παράγει ο οργανισμός και στόχος της είναι να σας βοηθά κάθε φορά που συναντάτε κάποιο εμπόδιο.

Η σεροτονίνη είναι ένας νευροδιαβιβαστής που υπάρχει στον εγκέφαλο και στο έντερο και βοηθά στη ρύθμιση του ύπνου, της όρεξης και της διάθεσης. Σύμφωνα με τους ερευνητές του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ, κάποιοι άνθρωποι που υποφέρουν από κατάθλιψη, είναι πιθανό να έχουν υπερβολικά χαμηλά επίπεδα σεροτονίνης, γεγονός που εξηγεί γιατί οι επιλεκτικοί αναστολείς επαναπρόσληψης σεροτονίνης (SSRIs), οι οποίοι αυξάνουν τα επίπεδα σεροτονίνης στον εγκέφαλο, αποτελούν βασικό παράγοντα στη θεραπεία της κατάθλιψης.

Μπορείτε όμως να αυξήσετε φυσικά τα επίπεδα σεροτονίνης στον οργανισμό σας και να ενισχύσετε την πνευματική σας υγεία με τις ακόλουθες πέντε στρατηγικές:

Άσκηση

Σίγουρα το έχετε ακούσει: Η άσκηση προκαλεί έκκριση ενδορφινών, οι οποίες μας κάνουν χαρούμενους. Όταν γυμνάζεστε, το σώμα σας απελευθερώνει σεροτονίνη και ντοπαμίνη, ουσίες που καταπολεμούν τους μυϊκούς πόνους. Δεν χρειάζεται πολλή άσκηση για να αποκομίσετε τα οφέλη. Σύμφωνα με τους ερευνητές του Πανεπιστημίου του Βερμόντ, αρκούν 20 λεπτά προπόνησης για να βελτιώσετε τη διάθεσή σας έως και για 12 ώρες.

Φροντίστε μόνο να επιλέξετε ασκήσεις που πραγματικά σας αρέσουν, συνιστά ο Simon Young, ψυχολόγος στο Πανεπιστήμιο McGill του Καναδά. Αν μισείτε κάθε λεπτό της προπόνησής σας, πόσο μπορεί να βελτιωθεί η διάθεσή σας…

Μασάζ

Οι ερευνητές της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου του Μαϊάμι έκαναν μια επισκόπηση 12 μελετών σχετικά με τα οφέλη του μασάζ και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι μπορεί να συμβάλλει στην αντιμετώπιση του άγχους και της κατάθλιψης επειδή επηρεάζει τη βιοχημεία του σώματος. Σειρά μελετών με πάνω από 500 συμμετέχοντες (άντρες, γυναίκες και παιδιά) με κατάθλιψη ή άγχος, έδειξαν ότι η θεραπεία με μασάζ μείωσε τα επίπεδα της κορτιζόλης, της ορμόνης του στρες έως και 53% και αύξησε τα επίπεδα σεροτονίνης.

Βγείτε στον ήλιο

Τους χειμερινούς μήνες και ειδικά Ιανουάριο και Φεβρουάριο, μην αφήνετε την ηλιοφάνεια ανεκμετάλλευτη. Η εποχική συναισθηματική διαταραχή είναι συνηθισμένη κατά τους χειμερινούς μήνες και σχετίζεται με την απουσία φυσικού φωτός. Αυστραλιανή μελέτη έδειξε ότι οι άνθρωποι έχουν υψηλότερα επίπεδα σεροτονίνης κατά τις ηλιόλουστες μέρες συγκριτικά με τις ημέρες που επικρατεί συννεφιά.

Προσοχή στη διατροφή

Ορισμένες τροφές μπορούν να αυξήσουν φυσικά τα επίπεδα σεροτονίνης. Μία από τις καλύτερες τροφές είναι τα καρύδια. Αμερικανική μελέτη με 20 άτομα που έλαβαν συστάσεις να αποφεύγουν τα καρύδια και 22 που τα κατανάλωναν τακτικά, έδειξε μετά από τρεις μήνες ότι όσοι έτρωγαν καρύδια είχαν αυξημένα επίπεδα σεροτονίνης (μεταξύ άλλων θετικών επιδράσεων στην υγεία τους).

Άλλα τρόφιμα που ενισχύουν τα επίπεδα σεροτονίνης είναι ο ανανάς, τα δαμάσκηνα και οι ντομάτες.

Διαλογισμός

Ο διαλογισμός και γενικά οι τεχνικές χαλάρωσης έχουν σημαντικά οφέλη για την ψυχική υγεία. Έρευνες δείχνουν ότι ο κλασικός διαλογισμός μπορεί να μειώσει την αρτηριακή πίεση και να αυξήσει τα επίπεδα σεροτονίνης, ενώ αρκούν 30 λεπτά για να βελτιώσουν τα συμπτώματα της κατάθλιψης, σύμφωνα με μία μελέτη του Πανεπιστημίου Johns Hopkins.

Πηγή: onmed.gr

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ;(2)


Από τα υψηλότερα ποσοστά παιδικής παχυσαρκίας έχει η Ελλάδα

Περίπου ένα στα πέντε παιδιά, σύμφωνα με στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας

Ο ύπνος του σαββατοκύριακου αναπληρώνει τις λίγες ώρες ύπνου των καθημερινών

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα μιας νέας σουηδικής επιστημονικής έρευνας

Ο συνδυασμός τροφών που εξουδετερώνει τη βιταμίνη Β1

Τα συμπτώματα της ανεπάρκειας βιταμίνης Β περιλαμβάνουν κόπωση, λαχάνιασμα και μυϊκή αδυναμία

Φτιάξε την πιο νόστιμη σπιτική μπεσαμέλ με 4 υλικά

Η σπιτική μπεσαμέλ με τέσσερα υλικά είναι γρήγορη και εύκολη


Ξεπάγωμα κρέατος: Πώς γίνεται σωστά και με ασφάλεια;

Ποιο είναι το πιο συχνό λάθος στο ξεπάγωμα


Οι τροφές που βάζουν «φρένο» στη συρρίκνωση του εγκεφάλου

H συρρίκνωση του εγκεφάλου φέρνει μια επιδείνωση των νοητικών λειτουργιών


Πλαστικά στον φούρνο μικροκυμάτων: Οι 3 κίνδυνοι για την υγεία

Τι πρέπει να προσέχετε όταν ζεσταίνετε το φαγητό σας


Δύο έργα από την Ελλάδα ανάμεσα στους νικητές των βραβείων Natura για το 2018

Επιβράβευση επιτυχημένων παραδειγμάτων προστασίας της φύσης


Η γυμναστική ακυρώνει τα «γονίδια της παχυσαρκίας»

Δεν μπορείτε πλέον να κατηγορείτε το DNA σας


«Όπλο» τα ψάρια ενάντια στην καρδιακή ανεπάρκεια

Ωφέλιμη η κατανάλωση ψαριών 2 φορές την εβδομάδα



Μασούτης



hemaplex



ΕΛΠΕ




Typosthes.gr - Twitter


Typosthes.gr - Facebook

© 2012 ePublish

Rss | Επικοινωνία